Ekonomi Yanlış beslenme hastalık nedeni

Yanlış beslenme hastalık nedeni

27.02.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, obeziteye karşı kampanyalarını sürdüreceklerini belirterek, “Sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenmeyi, her platformda gündeme getirmeye devam edeceğiz” dedi

Yanlış beslenme hastalık nedeni

Obeziteye savaş açan Reis Gıda, 5. yılında ‘Abur Cubura Karnımız Tok’ kampanyasını büyüterek sürdürüyor. Çocuklar başta olmak üzere tüm bireyleri, obezite konusunda bilinçlendirmeyi hedefleyen Reis Gıda, sosyal sorumluluk projesi kapsamında ‘yaşanabilir bir dünya için sağlıklı ve dengeli beslenmeyi’ birinci önceliği olarak ele alıyor.
Obezite, diyabet başta olmak üzere pek çok hastalığın ana nedenleri arasında bulunuyor. Uzmanların açıklamalarına göre, erkeklerin yüzde 25’i, kadınların da yüzde 44’ü obez. Çocuklarda obezite, yüzde 15’e ulaştı.

Aile sofralarını özendirin
Obezite sorunu devam ettiği sürece sosyal sorumluluk projelerinin süreceğini kaydeden Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, “Sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenmeyi, her platformda gündeme getirmeye devam edeceğiz. Sağlıklı beslenme alışkanlığı, çocukluk çağında kazanılmalı. Ebeveynlerin, bu konuda çocuklarına örnek olarak, aile sofralarına daha fazla önem vermeleri gerekiyor” diye konuştu.
Reis Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Işılay Reis Yorgun ise, obezitenin vücudu doğrudan ve dolaylı etkilediğini anlatarak, “Fast food, hazır yiyecekler, hamur işi ve beyaz ekmek gibi tüketim alışkanlığı sonucu, obez sayısı artıyor. Obezitede ilk akla gelen görsellik. Oysa obezite, hastalıklara zemin hazırlıyor. Koroner kalp hastalıkları, hipertansiyon, diyabet, bazı kanser türleri ve birçok metabolik soruna yol açıp, bireylerin yaşam kalitesini düşürüyor” dedi.

Haberin Devamı

Çocuklarda obezite oranında artış var
Türkiye’nin sofra kültürü ve damak tadının, fast food tarzı hazır ve atıştırmalık yiyeceklerle dejenerasyona uğradığına işaret eden Işılay Reis Yorgun, şöyle konuştu:
- Yanlış beslenme alışkanlığının sonucu olarak ortaya çıkan çağın hastalığı obezite, yeni nesillerin en büyük problemi olarak gündemimize girdi.
- Çocukları düşünerek, obeziteyle mücadele ediyoruz. Obezite, çocukluk yaşlarından itibaren başlıyor. Çocuklarda obez oranı, son 20 yılda yüzde 5’ten yüzde 15’e çıktı ve bu oran hızla artıyor.
- 2009’da ‘Geleneksel Lezzetler Sağlıklı Nesiller’ sloganımızla projemize başladık. Çalışmamızın ikinci aşamasında, ‘Abur Cubur Olacağı Budur’ ile yola çıkıp, bir sonraki aşamada ‘Abur Cubura Karnımız Tok’ sloganımızla projemizi büyüterek sürdürüyoruz.

Haberin Devamı

BALPARMAK
‘Katla Balla’ ile içeceği tatlandıracak

Balparmak, ürün yelpazesine bir yenilik daha ekliyor. İçecek ve yiyeceklerin balla tatlandırılmasına kolaylık sağlayan, tek kullanımlık ambalajlarda satışa sunulan Balparmak Katla Balla tüketicileriyle buluşuyor.
Balparmak’ın açıklamasında şöyle denildi: “‘Easy snap’ ambalaj teknolojisiyle üretilen tek kullanımlık bal ambalajıyla piyasaya çıkan Katla Balla, ev, iş, okul gibi farklı ortamlarda balın kolaylıkla taşınmasına ve çay, kahve, bitki çaylarının yanı sıra yiyecekleri de sağlıkla tatlandırmaya olanak sağlıyor.

Antioksidan etkili gıda
7 gramlık ambalajlarda tüketicilerin beğenisine sunuluyor. Balparmak Katla Balla, 18 ve 24 adet ürünün yer aldığı paketler halinde, çiçek ve çam balı çeşitleriyle satışa sunuluyor.“
İstanbul Teknik Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyelerinden Prof. Dr. Dilek Boyacıoğlu’nun yönettiği bir araştırma, tüm sıcaklık derecelerinde balın çaya ilave edildiğinde çay ve balın toplam antioksidan kapasitesinin arttığını ortaya koydu. Bu artış 70-90 oC aralığında ortalama yüzde 50 oranlarında gerçekleşti. Antioksidan maddeler birçok hastalığın oluşum ve gelişiminde risk azaltıcı etkisi olması nedeniyle önem taşıyor.

Haberin Devamı

‘Bebeklerin yiyeceğinde zeytinyağı çok önemli’
Bebek beslenmesinde en kritik dönem ilk 6 ay olarak görülüyor. Özellikle anne sütünden sonra katı gıdalara geçiş dönemi, bebekleri olduğu kadar aileleri de zorluyor.
Bu dönemde tüketilmesi gereken besinler arasında sağlık değeri ve faydaları açısından zeytinyağı ön plana çıkıyor. Central Hospital’dan Beslenme ve Diyet Uzmanı Deniz Şafak, 6-12 aylık bebek beslenmesinde zeytinyağının önemine dikkat çekiyor.

Bir kaşık eklenmeli
Şafak, şunları söylüyor: “Bebeklerin beslenmesinde en temel besin maddesi anne sütü. Ancak 6 aydan sonra bebekler büyüdüğü için anne sütü tek başına yeterli olmamakta. Yavaş yavaş ek besinlere geçiş yapılmalı. Seçilen her besin çok önemli. Önce elma gibi meyvelerden başlanmalı, sonrasında da sebze yemeklerine geçiş yapılmalı. Bebeğe hazırlanan sebze yemekleri ve çorbalara 1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağı mutlaka ilave edilmeli. Bu bebeğin enerjisi için gerekli. Bebek beslenmesinde zeytinyağı çok önemli.”

Haberin Devamı

Ayçekirdeği tüketerek yaşlanmayı geciktirin!
Kuruyemişlerin besleyici ve sağlığa faydalı özellikler barındırdıkları biliniyor. Şam fıstığı yüksek oranda demir, ceviz ise Omega 3 bulundururken, badem cilde yumuşaklık veriyor. Ayçekirdeğinin güçlü antioksidan etkisi, bizi dış çevrenin zarar verici etkilerinden koruyan vücudun doğal koruyucu bariyerini güçlendiriyor.
Beslenme uzmanlarına göre, koruyucu işlevdeki bu güçlenme, cilde sıkılık kazandıran bir protein olan kolajen üretimini harekete geçiriyor. Yıllar içinde, cildimizdeki kolajen düzeyi azalıyor ve cildin bu doğal besleyici sistemini etkinleştirmek çok önemli. Uzmanlar, yetişkinlerin her gün 15 mg E vitamini almasını tavsiye ediyor. E vitamini ve selenyum içeriğinden ötürü yaşlanma üzerine olumlu etki ediyor.

Kalbe iyi...
Virginia Politeknik Üniversitesi ve Virginia Eyalet Üniversitesi tarafından National Sunflower Association için yürütülen bilimsel araştırmaya göre, çerezlik ayçekirdeği organizma için koruyucu bir gıda ve en çok E vitamini içeren kuruyemişlerden birisi. Ayrıca ayçekirdeği kalp-damar hastalıklarını önleyen, magnezyum ve folik asit gibi besin öğeleri açısından da zengin. Ayçekirdeği sevenler de şanslı görülüyor. Diğer kuruyemişlere göre daha yüksek E vitamini alıyorlar.

Haberin Devamı

Yeni tesisler açtı ‘yağ’lı büyüyecek
Orkide Yağ markasına sahip olan Küçükbay Grubu Başkanı Ahmet Küçükbay, yeni yatırımları ve ihracat artışıyla geçen yıl 1.3 milyar TL ciro elde ettiklerini belirterek, 2014 yılında büyüme hedeflerinin yüzde 35 olduğunu söyledi
Yağ ve plastik sanayinden, eğitime, medyadan inşaat sektörüne kadar birçok alanda faaliyet gösteren Küçükbay Grup, 2013 yılında bir önceki yıla göre yüzde 30 büyüdüğünü açıkladı.
Küçükbay Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, yeni yatırımlarına paralel yükselen üretim ve ihracat hacmiyle konsolide bazda 1.3 milyar TL ciro sağladıklarını belirterek, 2014’te yüzde 35’i aşan büyüme hedeflerine ulaşmayı planladıklarını söyledi. Küçükbay, hem ülke, hem de kuruluş olarak önlerinin açık ve hedeflerinin büyük olduğunu kaydetti.
Sabit sermaye yatırımlarına ağırlık verdikleri 2013 yılını büyüme hedefleri açısından oldukça verimli geçirdiklerini dile getiren Küçükbay, “Pazarın ve rekabetin gerektirdiği yeni yatırımlar ve yeni pazarlara açılma politikamızla sürdürülebilir büyüme stratejilerimizde önemli başarı elde ettik. Grubumuz, özverili yönetim kadroları ve tüm çalışanlarıyla geleceğe sağlam adımlarla ilerliyor” dedi.

Tekirdağ’da fabrika
Geçen yıl faaliyete geçen ve Avrupa’nın da sayılı entegre yağ tesisleri arasında gösterilen Orkide Tekirdağ fabrikasının yağ sektöründe hem iç, hem dış pazarda kendilerine büyük prestij ve güç kazandırdığına da işaret eden Ahmet Küçükbay, Bu yıl içinde üretime geçmesini planladığımız Çiğli Organize Sanayi Bölgesi’ndeki zeytinyağı işleme ve dolum tesislerimiz yanında Kemalpaşa’da halen antrepo olarak kullandığımız tesislerimizde de üretim yapmak için çalışmalara başlıyoruz” diye konuştu.
Küçükbay Grubu’nda yer alan şirketler şöyle sıralanıyor: “Küçükbay Yağ ve Deterjan, Reka Bitkisel Yağlar, Hakbay Gıda ve Ambalaj, Papiks Plastik, Egeden Tarım, Çarşı Yönetim ve Organizasyon, Salhane Emlak, Liman Gayrimenkul, Ülkü Süt Ürünleri, Kanal 35 Yayıncılık, Baharu Corporation/Tokyo-Japonya, Türkbay LLC/New York-ABD.”

İzmir’de inşaat projesi başlatıyor
Grup bünyesinde 2014 yılı içerisinde inşaat kalitesi ve konseptiyle İzmir’e örnek olacak bir projenin startını vermeye hazırlandıklarını da açıklayan Ahmet Küçükbay, “Konut, ofis ve ticari alanlardan oluşan projenin bu yılın ikinci çeyreğinde başlaması söz konusu. Gıda ve inşaat ülkemizin lokomotif sektörlerinden. Biz bu alanlardaki yatırımlarımıza ağırlık vererek ülkemizde ve dünyada gündeme gelebilecek ekonomik daralmalardan etkilenmeden hedeflerimizi gerçekleştirmenin gayretindeyiz. Karamsarlığa düşmeden geleceğe umutla bakmak yolumuzu aydınlatıyor” dedi.

Sağlıklı üç beyazdan biri...
Sağlık için yararlı üç beyazdan biri olarak görülen beyaz peynir, yağ ve protein dengesini en iyi kuran besinlerin başında geliyor. Kaanlar Gıda, sağlık kaynağı beyaz peynirinin üreticilerinden biri. Türk damak tadına uygun hazırlanan geleneksel tatlarla kahvaltı sofralarındaki yerini alıyor. Başta Trakya beyaz peyniri olmak üzere süt ürünlerini, el değmeden, tamamen doğal, katkısız olarak ürettiğini belirtiyor. Kaanlar Gıda, sektörde 35 yıldır faaliyet gösteriyor.
Kaanlar, Trakya beyaz peynirini yüzde yüz sütten, el değmeden, katkı maddesi olmaksızın, olarak kendi tesislerinde ürettiğini açıklıyor. Kaanlar markalı peynir çeşitleri, sağlıklı inek, koyun ve keçi sütleri Tekirdağ Malkara Süt Fabrikası’nda işlenerek hazırlanıyor. Kahvaltının yanı sıra diğer öğünlerde de keyifle tüketilen peynir çeşitleri, tüketicilerin ihtiyaçları dikkate alınarak farklı gramajlardaki ambalajlarda sunuluyor.

Kebap içeriğini pizzaya taşıdı
Domino’s Pizza, yeni pizzası ile kebap lezzetini pizza ile buluşturuyor. Adana’nın kebap lezzetinden esinlenerek Türk damak tadına uygun ‘Adanalım’ı geliştirdi. Domino’s, Kayseri Ateşi ve Konyalım’dan sonra doğal ve yöresel malzemelerle hazırlanan Adanalım’ı tüketicilerinin beğenisine sundu.
Pizzacının usta şefi Uğur Volkan Uysal, tarafından geliştirilen Adanalım, zengin ürün içeriğini gizli formülüyle harmanlıyor. Adanalım, Adana baharatlı köfte, küp sucuk ve domatesin yanı sıra acı turşu biber ve maydanoz gibi alışılmışın dışında yöresel malzemeleri de içeriyor.
1960’ta ABD’de kurulan Domino’s Pizza, ülkemizdeki faaliyetlerini 17 yıldır sürdürüyor. Domino’s Pizza, İstanbul ve İzmir başta olmak üzere 46 ile yayılmış 362 şubesi, Gebze, İzmir ve Ankara’daki fabrikalarıyla faaliyetini sürdürüyor.

Annelere yardımcı lezzetler
Banvit, çocuklarına hem pratik hem de daha sağlıklı yemek seçenekleri sunmak isteyen anneleri katkısız lezzetlerini denemeye davet ediyor. Banvit’ten yapılan açıklamada şöyle denildi:
“Annelerin en zorlandığı konulardan birisi de şüphesiz çocuklarının beslenmesi. Günümüz şartlarında özellikle büyük kentlerimizdeki çalışan anneler için durum daha da zorlaşıyor, çünkü mutfağa ayırılabilen zaman değişen yaşam koşulları nedeniyle giderek daha da azalıyor. Bu noktada Banvit, annelere ihtiyaç duydukları ve gönül rahatlığıyla çocuklarına yedirebilecekleri lezzet alternatifleri sunuyor.”
Piliç Nuget, Piliç Schnitzel, Piliç Cordon Bleu, Piliç Çıtır Burger, Piliç Bandırma Köfte, Piliç Kasap Köfte, Piliç Kadınbudu, Piliç Misket Köfte, Dana Kuru Köfte, Dana Hamburger, Piliç Acılı Kebap, Piliç Urfa Kebap gibi ürünleri var.