Ekonomi Yardım seferberliği

Yardım seferberliği

07.02.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Depremin ardından pek çok şirket yardım çalışmalarına başladığını duyurdu.

Yardım seferberliği

CarrefourSA’dan yapılan açıklamada, “Yardım tırımız yola çıkıyor. Temel ihtiyaç ürünlerinin yer aldığı su, gıda ve hijyen malzemelerini kamu kurumları ile organize şekilde çalışarak ihtiyaç sahiplerine ulaştıracağız” denildi. getir ise, 10 tır gıda yardımını AFAD ile koordineli olarak bölgeye sevk ettiklerini duyurdu. Migros da yaptığı açıklamada, “AFAD ve Kızılay koordinasyonunda bölgedeki dağıtım merkezlerimizden acil ihtiyaç malzemelerini taşıyan kamyonlar hızla yola çıkmıştır” ifadelerine yer verdi. Pınar da yardım tırlarının yola çıktığını belirterek, “Gıda ve su desteğimizi, Kızılay, kamu kurumları, AFAD ve sivil toplum kuruluşları işbirliğinde depremzedelere ulaştırıyoruz” açıklamasını yaptı.

Haberin Devamı

Cengiz Holding yaptığı açıklamada, depremin etkilediği Kahramanmaraş ve çevre illere destek için iş makinelerini, kurtarma ekiplerini ve diğer tüm olanaklarını seferber ettiğini duyurdu. Online indirim marketi BİSU ise, Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremlerin yaralarının sarılması için, afet bölgelerine ilk etapta 3 TIR’lık yardım gerçekleştirdiğini duyurdu. 

Havayolu desteği

Havayolu şirketleri de duyurular da bulundu. Bu kapsamda Türk Hava Yolları (THY) Basın Müşaviri Yahya Üstün, “Yardım ekiplerinin bölgeye en hızlı şekilde transferi ve sevdikleriyle buluşmak isteyen vatandaşlarımız için ek seferlerimizi hazırlıyoruz. Depremden etkilenen bölgelere uçuşları olan misafirlerimiz için ücretsiz iptal/değişiklik hakkı tanıyoruz” dedi. Üstün, “İstanbul ve Ankara havalimanlarında, devletimizin tüm birimleri ile iş birliği içerisinde yaraları sarmak için gayretle çalışıyoruz. Uçaklarımızla yardım malzemesi ve arama-kurtarma ekiplerini deprem bölgelerine ulaştırmak için hazırlıklarımızı sürdürüyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Pegasus Havayolları ise, “Kahramanmaraş’ta meydana gelen deprem sebebiyle yardım ekipleri için ek sefer planlaması yapılmaktadır. Ayrıca bölgeye gitmek isteyen misafirlerimiz için de ek seferlerimiz açılmıştır” açıklamasında bulundu. Pegasus, yanı sıra Malatya, Adana, Şanlıurfa ve Diyarbakır’a da ek seferlerin planlandığını belirtti. SunExpress ise, arama-kurtarma ve sağlık ekiplerini bölgeye en kısa sürede ulaştırmak amacı ile ilgili resmi kurum ve kuruluşlarının koordinasyonuyla 8 özel uçuş organize etti. Yapılan açıklamada, “Deprem bölgesine gönderilen tüm insani yardım malzemeleri için ücretsiz yurt içi kargo hizmeti verecek. SunExpress’in gönüllü çalışanlarından oluşan ‘Guardian Angels’ ekibi ise resmi kurumlar tarafından açıklanan ihtiyaç listesine göre gerekli malzemelerin toplanması ve transferi için harekete geçti” denildi.

Giysi ihtiyacı

Koton yaptığı duyuruda, “Afet bölgelerine yakın illerden hızlıca ulaştırabileceğimiz kışlık giysi ve diğer acil ihtiyaçları temin ediyoruz. Çocuk, kadın, erkek ürünlerinden oluşan yardım paketlerimizi afet bölgelerine ulaştırmak için organize olduk” dedi. DeFacto da, “Kışlık giyim malzemelerinin bulunduğu ilk tırlarımızı Kızılay aracılığıyla AFAD Koordinasyon Merkezi’ne yönlendirdik” açıklaması yaptı. LC Waikiki de, deprem bölgesine ulaştırılmak üzere giyim, ayakkabı ve battaniye gibi kışlık ihtiyaçları taşıyan yardım tırlarının yola çıktığını duyurdu.