Ekonomi Yerli ağ furyası!

Yerli ağ furyası!

01.02.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türk yapımı sosyal ağlar adlarından söz ettirmeye başlıyor. Henüz sektörün devleri Facebook Twitter, Instagram kadar yaygınlık kazanamasalar da içlerinde gelecek vaat edenler çok

Yerli ağ furyası

Sosyal ağlar artık zamanımızın büyük kısmını geçirdiğimiz mecralar haline geldi. Artık sosyal medya hesaplarımızı kontrol etmediğimiz bir an geçmiyor gibi. Paylaşımlarla zenginleşen bu ağlar giderek hayatımızda daha önem kazanıyor.

Haberin Devamı

Dünya devleri Facebook, Twitter, Instagram ve Whatsapp en çok kullanılanları. Bunlar haricinde Türklerin de geliştirdiği sosyal ağlar var. Henüz bu ağlar kadar yaygın değiller ama içlerinden gelecek vaat edenler çok. Genelde ilk geliştirilenler batıdaki uygulamaların biraz benzeri gibiydi. Ancak son dönemde daha orijinal yerli ağlar görüyoruz. En popüler sosyal yerli ağlara mercek tuttuk.

Hem ses hem konum

BiP:Turkcell bünyesindeki anlık mesajlaşma platformu, son dönemde popüler hale geldi. 2.6 milyon kez indirilen BiP, tamamen yerli bilgi birikim ve kaynaklarla Türkiye’de geliştirildi. Hem sesli hem yazılı görüşmeye imkan veriyor. Kaybolan mesajlarla mesajı gönderen kişinin belirlediği süre sonunda sohbet ekranından yok olan mesajlar BiP’in yenilikçi özelliklerinden biri. Kullanıcılara kendi ‘caps’lerini oluşturma seçeneği de sunuyor. BiP üzerinden mesajlaşanlar, akıllı telefonlarında bulunan bir fotoğrafı kullanarak ya da yeni fotoğraf çekerek oluşturdukları kendi ‘caps’leri ile sohbetlerine renk katıyor.

Haberin Devamı

iOS veya Android üzerinden indirilebiliyor.

Whispto: ‘Hayata Ses Kat’ sloganına sahip. Sesli Twitter olarak adlandırılıyor. Sadece sesli mesajlar bırakarak iletişim kurmanızı sağlayan bir sosyal ağ. Takipçileri ve kullanıcıları giderek artıyor. Takipçilerinize yollayacağınız her ses kaydına ‘Whisp’ adı veriliyor. Whips’lerde en yüksek süre 60 saniye olarak belirlendi. Gelen ses mesajlarını sesle cevaplayabiliyorsunuz. Whisp’leri diğer sosyal ağlarda da paylaşabiliyorsunuz, özel mesaj olarak da göndermeniz mümkün. Yazı, fotoğraf ve video içeren pek çok ağ varken sesle iletişim içeren ilk ağlardan biri oldu. İki genç girişimci Oğuzhan Urulu ve Ayhan Dorman tarafından kuruldu.

Hesaplarla uyumlu

N’Oluyo:Dizilerden dedikodular, yıldızlardan haberler, maç muhabbetleri... Televizyon meraklıları için bir sosyal ağ. Kendini TV’nin sosyal medyası olarak konumluyor. Kullanıcıların hiçbir programı kaçırmamasını sağlayan hatırlatma özelliği aynı zamanda en trend yapımları da gözler önüne seriyor. Ekran İşleri tarafından geliştirildi. 2015 Ocak ayından beri yayında. N’oluyo’nun ‘Haberler’ bölümü ve periyodik olarak düzenlediği anketler, televizyon izleyicilerinin izleme alışkanlıklarını ve beğeni trendlerini ortaya koyuyor. Kullanıcıların sosyal medya hesaplarıyla da uyumlu çalışan N’oluyo platformunun 2016 yılı içerisinde 1 milyondan fazla üye kullanıcıya ulaşması bekleniyor. Appstore’dan indirilebiliyor.

Haberin Devamı

PublicFeed:Konum tabanlı haber uygulaması PublicFeed, herkesin çevresindeki gelişmeleri ya da düşüncelerini geniş kitlelere kolaylıkla duyurabilmesini sağlayan bir sosyal ağ olarak hayata geçti. Bir Türk girişimi olan uygulamada kullanıcılar belli bir kişiyi takip edebildikleri gibi belirli bir konumu ya da mekânı da takip edebiliyor.

İlk olarak ABD’de yayınlanan Google Play Store ve Apple App Store’da kullanıcılarla buluşan PublicFeed’i indiren kişi sayısı şimdiden 150 bini aştı. Kişinin değil haberin trend olduğu platformla her gün binin üzerinde haber ve içerik kullanıcılar tarafından sisteme girilerek etkileşime sunuluyor. PublicFeed’i Newstag Global Kurucu Ortağı Ali Kabataş hayata geçirdi.

Haberin Devamı

Benzer ilgi alanı olanlara

Freelyshout: Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık’ın üye olarak destek verdiği yerli sosyal ağ. Türkçe olarak ‘Özgürce Haykır’ anlamına geliyor. Yasin Ersoy ve Ertan Aktaş isimli iki genç Türk girişimci tarafından kurulan sosyal ağın çeşitli ülkelerden 500 bine yakın kullanıcısı var. Freelyshout’da karakter sınırı yok. İletilere ‘haykırma’ deniyor. Sosyal ağa metin mesajı, çizim, fotoğraf ya da maille ileti girilebiliyor. Kullanıcılar ana sayfa görünümünü istediği zaman değiştirip, ruh halini belirtirken istediği bir mesajı yazabiliyor.

Quup: Yıllardır piyasada olan en eski Türk yapımı sosyal ağlardan. Yerli Friendfeed olarak tanımlanıyor. Dinamik bir sosyal paylaşım platformu. İçerik çok zengin. İçinde diğer sosyal medya platformları gibi sadece kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikleri barındırmıyor. Quup’ta, içerikleri editörler ve quupBot tarafından pek çok web sitesinden, online gazete ve haber portallarından, bloglardan ve benzeri mecralardan derlenerek gerçek zamanlı bir biçimde sunulan, herkese hitap edebilecek kanallar da var. Ortak ilgi alanları olan kafadengi arkadaş bulmanıza yardım ediyor.

Haberin Devamı

‘Patrol’le trafiğe akıl geldi

Türkiye’de teknoloji alanında sessiz sedasız şekilde güzel işler yapan firmalar da var. Bunlardan biri ekin Technology,

Dünya güvenliğine katkı sağlamak amacıyla 1998 yılında kurulmuş. En fazla ihracat yapan Türk yazılım firmaları arasında.

Abu Dabi, Ankara, Bakü, Dubai, Stuttgart, İstanbul, New York ve Ottawa’da merkez ve ofisleri bulunan Ekin Technology, trafik ve polislere yönelik çözümleriyle dikkat çekiyor. Akıllı devriye sistemi ‘Patrol’ bütün dünyada ilgi görüyor.

Park halinde veya hareketliyken çalışabilen ‘Patrol’ sistemi, görüş alanında bulunan tüm plakaları otomatik okuyup sorgulayan, tüm araçların hızlarını okuyarak ihlalleri otomatik oluşturan ve kaydeden özelliklere sahip. Harita üzerinden takibin de mümkün olduğu sistemde; yüz tanıma, hava kirlilik ölçüm algılayıcıları gibi özellikler de opsiyonel olarak bulunuyor.

Yerli ağ furyası


Almanya’da okudu

Ekin Technology’nin kurucusu Akif Ekin. Almanya’da yetişmiş ve orada eğitim almış ancak firma kurarak teknoloji alanında Türkiye’de büyümesini gerçekleştirmi. Akif Ekin, akıllı şehir konseptinde akıllı trafiğin önemine dikkat çekerek, “Bir şehir ne kadar gelişmiş olursa olsun, trafik akıllı olmadığı, yaşamların kazalarda kaybedildiği sürece o şehir akıllı olamaz” diyor.

YENi ÜRÜN

Zenfone’un 6 inç’i var

Asus ZenFone 2 Laser akıllı telefon ailesinin 6.0 inç ekrana sahip versiyonu Türkiye’de satışa sunuldu. Zenfone 2 Laser, 13 MP kamera ve lazer bazlı otomatik odaklama özelliğine sahip. Laser serisinin 5 inç ve 5.5 inç ekranlı versiyonları ardından Zenfone 6’nın daha da geliştirilmiş versiyonu 6.0 inç ekranlı ZenFone 2 Laser geldi. Telefonun ekranında çizilmeye dirençli Corning Gorilla Glass 4 camı bulunuyor.

Daha iyi bir performans için 2 GB’lık hızlı bellek de bulunan telefona 8 çekirdekli Qualcomm Snapdragon 615 işlemci güç veriyor. 16 GB’lık depolama alanı bulunuyor. 3000 mAh pili olan telefonun ağırlığı ise 190 gram. Gümüş, altın ve kırmızı renklerine sahip.

YENi OYUN

Blok tabanlı bulmaca

1010! başta olmak üzere oyunlarıyla tüm dünyada 50 milyonun üzerinde kişiye ulaşan Türk oyun şirketi Gram Games’in yeni oyunu Merged!, App Store ve Google Play’de yerini aldı. Mobil oyun meraklıları için yeni bir bulmaca oyunu. Blok tabanlı bulmaca oyunu olan Merged!’deki amaç, blokları oyun alanında birleştirerek daha yüksek rakamlara ulaşmak. En az 3 aynı renk bloğu, dikey, yatay ya da L şeklinde yerleştirerek oynadığınız Merged!, oyuncuların kolayca öğrenip hızlıca ustalaşmasına imkan veren basit bir oyun mantığı üzerine kurulu. Merged!, zaman ve hak sınırı olmadan, keyifli oynanışı ve eğlenceli grafikleriyle mobil oyun meraklılarının yeni gözdesi olmayı hedefliyor.

YENİ GİRİŞİM

Gözler bilgi ve tanıtım ekranında

Dünyada ‘digital signage’ (DS) olarak bilinen dijital bilgi ve tanıtım ekranları sektörüne ilgi artıyor. Bu alanda faaliyet gösteren Sistem 9 Medya’nın İcra Kurulu Başkanı Kaan Akın, “Sektör potansiyelinin henüz yüzde 20’si kullanıyor. Önümüzde kullanılmayı bekleyen ciddi bir potansiyel var” diyor.

Akın, “DS sektörünün Türkiye’deki hacmi 700 milyon doları buluyor. Dünya ve Türkiye’de sektörün yüzde 80’lik potansiyeli kullanılmayı bekliyor. İnsanların bilgi, haber, maç sonuçları hava ve yol durumunu öğrenmek için dijital ekranlara bakma eğiliminin artmasına paralel olarak sektörün dünyada 2016-2020 yılları arasında, yılda ortalama yüzde 8’lik büyümeler kaydederek 2020’nin sonunda 23,7 milyar dolarlık iş hacmine ulaşması bekleniyor” diye konuşuyor.