Otomobil Elektrikli otomobil kervanına Renault da katıldı

Elektrikli otomobil kervanına Renault da katıldı

15.09.2017 - 13:19 | Son Güncellenme:

Renault, elektrikli araç üreticileri kervanına dahil olmaya hazırlanıyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre elektrikli araçlar 2022 yılında satışa sunulacak.

Elektrikli otomobil kervanına Renault da katıldı

Otomobil sektörü, elektrikli araç üretimine yoğunlaştı. Bu kapsamda otomobil markaları elektrikli araç projelerini üretime dahil etmek için araştırma ve geliştirme çalışmalarına tam gaz devam ederken, bir gelişmede Renault cephesinde yaşandı. Renault – Nissan ortaklığı elektrikli 12 modelle piyasaya gireceğini duyurdu. Bu araçların sıfır emisyonlu olduğu ifade edilirken, markanın tüketicileri şimdiden sabırsızlanmaya başladı.

Haberin Devamı

Elektrikli araç taleplerinin artmasında bazı ülkelerin aldığı kararlar etkili oldu. Özellikle Avrupa ülkeleri benzin ve dizel motorlu araçların yasaklanmasına dair aldığı kararları arka arkaya açıklayınca, araç sahipleri de elektrikli araçlara yöneldi. Talepleri değerlendiren üreticiler elektrikli araç üretimi noktasında tek tek üretim takvimlerini açıklamaya başladı. Konuyla ilgili açıklama yapan markalar arasında Volkswagen ve Volvo gibi dünya lideri üreticilerin olduğu görüldü. Elektrikli araç üretimi konusunda son bilgilendirme ise Renault’dan geldi.

Renaul –Nissan ortaklığının CEO'su Carlos Ghosn, önümüzdeki altı yıl içerisinde toplamda 12 farklı modelle pazarda yer alacaklarını kaydetti. Elektrikli araçların satışı için 2022 yılına işaret eden şirket CEO’su, “Üretim Alliance 2022 planımız dahilinde hayata geçecek” dedi.

Haberin Devamı

Yeni üretim planı dahilinde 3 markanın tek platformda, ortak hedefe yürüyeceğini ifade eden CEO Ghosn, satışların bu ortak platformla yükseleceğini söyledi. Ortak platformda buluşacak şirketlerinse Mitsubishi, Nissan ve Renault olduğunu açıkladı. “Mitsubishi, Nissan ve Renault’un geçen yıl gerçekleştirdiği satış on milyon olarak kayda geçti. Bu yılın toplam satışınınsa 10 milyon 500 bin adeti bulacağını tahmin ediyoruz. Hedefimiz 2022 yılına geldiğimizde satış hacmimizi 14 milyon adete yükseltmek” diyen CEO Ghosn, pazarda daha etkin olmayı planladıklarını da sözlerine ekledi.