Gündem CUMA NAMAZI SAATİ; Cuma namazı saat kaçta kılınacak? 16 Eylül il il cuma namazı vakitleri...

CUMA NAMAZI SAATİ; Cuma namazı saat kaçta kılınacak? 16 Eylül il il cuma namazı vakitleri...

16.09.2022 - 12:04 | Son Güncellenme:

Cuma namazı camide cemaat ile kılınan farz namazlar arasında yer almaktadır. Cuma namazı öğle ezanı vaktinde kılınır. Cuma namazını eda edecek olan vatandaşlar Cuma namazı saatini araştırmaya devam ediyor. Peki Cuma namazı bugün saat kaçta kılınacak?

CUMA NAMAZI SAATİ; Cuma namazı saat kaçta kılınacak 16 Eylül il il cuma namazı vakitleri...

Cuma namazı saati araştırma konusu olmaya devam ediyor. İstanbul-Ankara-İzmir gibi büyük illerde ikamet eden vatandaşlar cuma namazı saat kaçta kılınacak sorularına sıklıkla yanıt aramaya devam ediyor. Cuma namazı camide cemaat ile kılınan farz ibadetler arasında yer almaktadır. Cuma namazı 4 rekat sünnet, 2 rekat farz ve 4 rekat son sünnetten oluşur. Peki Cuma namazı bugün saat kaçta kılınacak?

Haberin Devamı

CUMA NAMAZI SAATİ 16 EYLÜL

İSTANBUL:13:04

ANKARA:12:49

İZMİR:13:11

ADANA: 12:39

BURSA: 13:04

ANTALYA: 12:57

İL İL CUMA NAMAZI VAKİTLERİ İÇİN TIKLAYINIZ

 CUMA NAMAZININ HÜKMÜ NEDİR?

Cuma namazı farz-ı ayındır. Farz oluşu Kur’an-ı Kerim, Sünnet ve İcma ile sabittir. Yüce Allah, “Ey inananlar! Cuma günü namaz için çağrı yapıldığında, alışverişi bırakıp hemen Allah’ı anmaya koşun. Eğer bilirseniz bu, sizin için daha hayırlıdır. Namaz kılınınca artık yeryüzüne dağılın ve Allah’ın lütfundan nasibinizi arayın. Allah’ı çok zikredin ki kurtuluşa eresiniz.” (Cum’a, 62/9-10) buyurmaktadır. Hz. Peygamber (s.a.s.) de, “Cuma namazına gitmek, ergenlik çağına ulaşmış her müslüman erkeğe farzdır.” (Ebû Dâvûd, Tahâret, 130; Beyhakî, es-Sünenü’l-Kübrâ, III, 245-246) buyurmuştur. Cuma namazı, Hz. Peygamber (s.a.s.) döneminden günümüze kadar kılınagelmiş ve bunun farz olduğu konusunda herhangi bir farklı görüş ortaya çıkmamıştır.

Haberin Devamı

ZÜHR-İ AHİR NAMAZI NEDİR? ZÜHR-İ AHİR NAMAZINI KILMAK GEREKİR Mİ?

Zuhr-i âhir, son öğle namazı demektir. Bazı İslam bilginleri, bir yerleşim biriminde birden fazla yerde cuma namazı kılınmasının sahih olmayacağı ihtimaline binaen, o günkü öğle namazının ihtiyaten kılınmasını önermişlerdir. Zuhr-i âhir adıyla dört rekât olarak kılınan bu namaz, cuma namazına dâhil değildir. Hz. Peygamberden (s.a.s.) ve ilk dönemlerden gelen rivayetler arasında bu isimle kılınmış bir namaz yoktur.
Zuhr-i âhir, İslam coğrafyasının genişlemesi ve şehirlerde nüfusun kalabalıklaşması sonucu, cuma namazının, Hz. Peygamber (s.a.s.) döneminde olduğu gibi, bir şehirde bir tek camide kılınmasının mümkün olmaması, birden fazla camide cuma namazının kılınması zorunluluğunun ortaya çıkması ile gündeme gelmiş bir namazdır. Gerekçesi de, birden fazla camide kılınan cuma namazlarından ilk önce kılınanın geçerli olacağı, diğer camilerde kılınan namazın ise geçersiz olabileceği varsayımıdır. İşte bu şüpheli durumdan kurtulmak için, içinde bulunulan cuma vakti kastedilerek ihtiyaten, zuhr-i âhir yani “vaktine ulaşılıp da eda edilemeyen son öğle namazı” niyeti ile dört rekâtlık bir namaz kılınması bazı âlimlerce uygun görülmüştür (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, III, 16-18; Karâfî, ez-Zehîra, II, 354-355; İbn Kudâme, el-Muğnî, III, 212; Şirbînî, Muğnî’l-muhtâc, I, 420-422).
Fakat böyle bir varsayıma mahal yoktur. Çünkü cuma namazının tek camide kılınması, cumanın anlamına uygun olmakla birlikte, nüfusu milyonlara ulaşan büyük şehirlerin ortaya çıktığı günümüzde bunun yerine getirilmesi mümkün değildir. Zaten Hanefî mezhebinde fetvaya asıl olan görüşe göre, herhangi bir kayıt olmaksızın bir şehirde birden çok camide cuma namazı kılınabilir (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, III, 15-16). İmam Şâfiî de Bağdat’a gittiğinde cuma namazının birden fazla yerde kılındığını görmüş ve buna karşı çıkmamıştır (Nevevî, el-Mecmû’, IV, 585; Şirbînî, Muğnî’l-muhtâc, I, 420-422). Böyle olunca, her bir camide kılınan cuma namazının ayrı ayrı geçerli olması, bu yönden aralarında bir fark gözetilmemesi esas olup cuma namazı kılanların ayrıca zuhr-i âhir (son öğle namazı) kılmaları gerekmez.
Ancak cuma namazına dâhil olmadığını bilerek, bu namazı kılmak isteyenler için de bir sakınca söz konusu değildir.