Gündem e - Devlet sistemine giriş nasıl yapılır? Şifre nasıl alınır?

e - Devlet sistemine giriş nasıl yapılır? Şifre nasıl alınır?

27.04.2019 - 14:58 | Son Güncellenme:

e - Devlet sistemi üzerinden, kamu kurumlarının sunduğu hizmetlere kolaylıkla erişim sağlanıyor. Hızlı ve güvenli işlem yapmak isteyen milyonlarca vatandaş, e - devlet sistemine giriş nasıl yapılır merak ediyor. Artık habersiz açılan sabit hatlar da e-Devlet'ten öğrenilebilecek. İşte e-devlet sistemine giriş yapmak isteyenler için bilinmesi gerekenler...

e - Devlet sistemine giriş nasıl yapılır Şifre nasıl alınır

E-Devlet, turkiye.gov.tr adresinden hizmet verir. Sitenin üst köşesinde sisteme giriş seçeneği vardır. Bu kısma tıklandığında ekrana giriş seçenekleri gelir. Giriş yapmak için e-Devlet şifresi, internet bankacılığı bilgileri, T.C. kimlik kartı, e-imza ve mobil imza seçenekleri mevcuttur. Giriş yapılması sırasında sistem, güvenlik kodunun da girilmesini talep eder.

Haberin Devamı

E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?

Sisteme giriş yapmak için gerekli yöntemli biri olan e-Devlet şifresi PTT şubelerinden temin edilir. Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası bulunan fotoğraflı bir kimlik kartı ibraz edilerek alınan şifre görevli memur tarafından kapalı bir zarf içerisinde teslim edilir. Sisteme ilk giriş sırasında bu şifrenin değiştirilmesi talep edilir. Şifrenin unutulması halinde aynı adres üzerinden şifrenin yenilenme imkanı vardır. Bu seçeneği kullanmak için sisteme giriş sırasında cep telefonu bilgilerinin girilmiş olması gerekir. Aksi halde tekrar PTT şubesine giderek yeni şifre alınması gerekir.

E - DEVLET GİRİŞ İÇİN TIKLAYINIZ!

Habersiz açılan sabit hatlar e-Devlet'ten öğrenilebilecek

Haberin Devamı

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) sabit hatların sorgulanmasına ilişkin, gerek doğrudan gerekse Türkiye Büyük Millet Meclisi, Kamu Denetçiliği Kurumu ve diğer ilgili kurumlar tarafından çeşitli talep ve şikayetler iletildi.

Kurum bünyesindeki Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu da söz konusu talep ve şikayetleri değerlendirerek, kişilerin bilgisi ve rızası dışında adlarına açılan (açık hat) ve tüketici mağduriyetine sebep olan aboneliklerin önlenmesi amacıyla e-Devlet Kapısı üzerinden "Sabit Hat Sorgulama" hizmetinin, sabit telefon işletmecilerince verilmesini kararlaştırdı.

31 Aralık'a kadar süre

Kurul düzenlemeleri kapsamında, daha önce abone sayısı 200 binden fazla olan işletmeciler tarafından e-Devlet üzerinden "Mobil Hat Sorgulama" ve "Borç ve Alacak Bilgileri Sorgulama" hizmeti sunuluyordu.

Alınan yeni kararla 200 binden az aboneye sahip sabit telefon işletmecileri de hat sorgulama hizmeti vermeye başlayacak.

Söz konusu işletmeler, en geç 31 Aralık itibarıyla "Sabit Hat Sorgulama" hizmetini e-Devlet Kapısı üzerinden uygulamaya koyacak.

Öte yandan, sabit telefon, internet servis sağlayıcılığı, kablolu yayın, sanal mobil şebeke hizmetlerini sunmak için BTK'ye başvuruda bulunan işletmeci adaylarının da hat sorgulama hizmetini sunabilme altyapısına sahip olması koşulu aranacak.