Gündem E-Devlet sistemine nasıl giriş yapılır? (E-Devlet üzerinden hangi işlemler yapılabilir?)

E-Devlet sistemine nasıl giriş yapılır? (E-Devlet üzerinden hangi işlemler yapılabilir?)

03.04.2017 - 10:37 | Son Güncellenme:

Türkiye'de e-devlet online sistem üzerinden bir çok işlem kolaylıkla yapılabilir. E-Devlet hizmetinin getirdiği hızın ve kolaylığın yanı sıra, kullanıcı bilgilerinin güvenli bir ortamda saklanması ve gizlilik prensiplerinin sağlamlığı açısından önemlidir. Son olarak aile nüfus kayıt örneği artık 'e-devlet'ten alınıyor...

E-Devlet sistemine nasıl giriş yapılır (E-Devlet üzerinden hangi işlemler yapılabilir)

E-devlet sayesinde, artık devlet ile vatandaş arasında yapılabilen işlemlerin birçoğu, elektronik ortamda, hızlı ve kesintisiz bir şekilde halledilebilmektedir. Devletin işleyişinin ve vatandaşa verilen hizmetin hızlanması ve zamandan kazanç sağlanması, E-Devleti önemli kılmaktadır. Miras, aylık bağlatma gibi işlemler için istenen aile nüfus kayıt örneği 5 yıl aradan sonra e-devlet şifresi ile internetten alınmaya başladı.

E-DEVLET SİSTEMİNE GİRİŞ YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ

E-devlet hizmetleri, Adalet Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu, Gelir İdaresi Başkanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü gibi devlet kurumlarında kullanılır ve tüm işlemlerde geçerlidir. E-devlet kapısı olarak adlandırılan hizmetlerde, e-devlet içinde bulunan bütün kurumlarla birlikte senkronize bir şekilde çalışmakta ve bu kurumlar ile yapılacak tüm işlemler ile ilgili bilgiler sürekli güncellenmektedir.

AİLE NÜFUS KAYIT ÖRNEĞİ E DEVLET ÜZERİNDE NASIL ALINIYOR?

E-devlet şifresi ile birçok işlemi gerçekleştirilebilmesine rağmen, internet üzerinden vukuatlı nüfus kayıt örneği belgesi 2012'den bu yana alınamıyordu. Bu belgeye sahip olabilmek için genelde kaymakamlık binalarında bulunan nüfus müdürlüklerine bizzat giderek kimlikle başvuruda bulunulması gerekiyordu. Son günlerde çipli nüfus kimlik kartı yoğunluğu yaşanılan nüfus müdürlüklerine, çocukları PYBS'ye girecek veliler de akın edince yoğunluk katlandı. Başvuru için istenilen evraklar arasında yer alan nüfus kayıt örneği almak isteyen veliler dakikalarca sıra beklemek zorunda kalıyor. Vatandaşın çilesini gören yetkililer ise ilginç bir yönteme başvurdu. Bursa Osmangazi İlçe Nüfus Müdürlüğü, kurum koridorlarına özel bir yazı çerçeletip astı. Yazıda, kısa bir süre önce yapılan yönetmelik değişikliği ile artık ikametgâh (yerleşim yeri belgesi) ile nüfus kayıt örneği belgesinin e-devlet uygulaması üzerinden internetten anılabileceği belirtiliyor. Yazıyı gören vatandaşlar, 'Keşke evden çıkmadan bakıp gelseydim' demeden kendilerini alamadılar. Düzenlemeyle birlikte, vatandaşlar artık nüfus müdürlüklerine nüfus kayıt örneği almak için gitmek zorunda kalmayacak. Uygulama vatandaşlardan tam not aldı.

Nüfus kayıt örneği için nüfus müdürlüğüne gelen Kemal Yılmaz, "Artık evde ya da iş yerinde sıcak çayımı yudumlarken bu tür belgeleri alabileceğim" dedi.

Yapılan düzenleme ile artık e-devlet kapısı üzerinden vatandaşlar nüfus kayıt örneği veya yerleşim yeri belgelerinin çıktısını alarak ilgili mercilerde kullanabilecek. Nüfus müdürlüklerine asılan yazıda, e-devletten alınan çıktıların, nüfus müdürlüklerinden alınan belgeler ile aynı hukuki vasfı taşıdığı ifade edildi. Bakanlar Kurulu tarafından, Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelikte yapılan değişiklik geçen şubat ayı sonunda Resmi gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmişti. Düzenlemeyle, bürokratik bir dizi işlemi azaltan nüfus kayıt örneği alma gibi hizmetin 7 gün 24 saat işlem yapabilme kolaylığı sağlanmış oldu.


E-DEVLET ÜZERİNDEN HANGİ KURUMLARLA İLGİLİ İŞLEM YAPILABİLİR?

Sosyal Güvenlik Kurumu, bünyesinde milyonlarca vatandaşı barındıran ve birçok işlem yapılması gereken kurumların başında gelmektedir. E-Devlet sistemine www.turkiye.gov.tr üzerinden giriş yaptıktan sonra, içerisinde bulunan Sosyal Güvenlik Kurumu linkleri sayesinde, SGK hizmet Dökümü, Emekli Aylığı bilgileri, prim ve emeklilik işlemleri ve GSS borcunuzun sorgulanması gibi birçok önemli işlemi kısa zamanda halledebilirsiniz. 4A, 4B, 4C işlemleri, şahıs ödeme sorgulama ve banka hesabı tanımlama işlemleri, tedavi bilgileri sorgulama işlemleri ve hekim bilgilendirme işlemleri de yine e-devlet kapısı üzerinden yapılabilir.

E-devlet kapısı aracılığı ile en sık işlem yapılan kurumlardan birisi Gelir İdaresi Başkanlığı’dır. Gelir İdaresi Başkanlığı ile yapılmak istenen vergi borcu ödeme, sorgulama, elektronik vergi levhaları ve vergi levhası sorgulama işlemleri, e-devlet üzerinden sorunsuzca halledilebilmektedir.

Adalet Bakanlığı da, e devlet üzerinden işlem yapılan kurumlar arasında üst sıralardadır, e- devlet içerisinde hazırlanan T.C. Adalet Bakanlığı linkleri sayesinde, bir davanız varsa bunu e-devlet üzerinden takip edebilir, mahkeme dava dosyalarını e-devlet aracılığı ile takip edip işlemlerinizi yapabilirsiniz.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ile ilgili yapılacak IMEI Sorgulama, kayıp, çalıntı ihbar bildirimleri, mobil hat sorgulama, numara taşıma, Mobil, sabit, internet, kablolu televizyon, uydu işletmecilerine olabilecek olası borç ve alacakları sorgulama gibi işlemler e-devlet kapısı üzerinden yapılabilir. 3 Nisan 2017 itibariyle aile nüfus kayıt örneği artık 'e-devlet'ten alınıyor...

E DEVLET GİRİŞİ NASIL YAPILIR?

E-devlet üzerinden gerçekleştirmek istediğiniz bütün işlemler için girmeniz gereken internet adresi www.turkiye.gov.tr’dir. Bu internet sayfasına girdiğinizde sağ üst köşede bulunan giriş seçeneğine tıklayarak T.C. kimlik numaranız ve e-devlet şifrenizi girmeniz, sisteme giriş yapmanız için yeterli. E-Devlet şifresi ise PTT şubelerinden cüzi bir miktar ödenerek temin edilebilir.