Hedef birlikte başarmak

Tasarım aksesuarlarının satıldığı online satış sitesi Mia Munia’yı kuran Efsun Gedik ve Aysun Yiğit kardeşler, el emeği ürünler yapan kadınlar için de platform yaratmayı amaçlıyor.

07.07.2018 Cumartesi Güncelleme : 07.07.2018-1:30 Cumartesi
ÖZGE TABAK

Mmiamunia.com çok yeni bir online satış platformu. Hizmete açılalı bir ay oluyor. Özellikle ahşap, doğal taş ve gümüş materyallerin öne çıktığı küpe, bileklik ve kolye seçenekleri sunuyor Mia Munia. Kurucuları ise Efsun Gedik ve Aysun Yiğit kız kardeşler. Efsun Gedik “Girişimcilik fikri kafamızda hep vardı. Ben TOBB Kadın Girişimciler Kurulu’nda 10 yıldır danışmanlık yapıyorum, 81 ili gezdim ve başta Rıfat Hisarcıklıoğlu olmak üzere Ali Sabancı, Gülden Yılmaz, Evrim Aras, Aynur Bektaş’ın aralarında olduğu çok önemli girişimcilerle dirsek temasında çalışma fırsatı buldum. Doğru zaman galiba şimdiydi. Yoğrulduk, neler yapmamız gerektiğini öğrendik ve karar verdik. Ürünlerimizi seçip tasarımcılara ülkemize uygun değişiklikler yaptırarak satışa çıktık” diye anlatıyor girişimlerini. 

Yaz enerjisinde Fancy koleksiyonu 

Fransız ve Amerikalı iki tasarımcının ürünleri yer alıyor şu an sitede. Aysun Yiğit “Ahşap, doğal taş ve bağlama yerlerinin ip olduğu örnekler gibi doğal tasarımları tercih ettik. Farklı, herkeste görmeyeceğiniz modeller olmasına özen gösterdik. Dünyada trend şu an iri, gösterişli takılar; onu dikkate aldık. Modeller hem sade hem de dikkat çekici. Bir aksesuarla bambaşka bir görünüme bürünebilirsiniz. Bunu sağlamaya çalışıyoruz. Gündüz beyaz bir tişörtle de gece dışarı çıkarken de, ofise giderken de rahatlıkla kullanabilecekleri tasarımlar sunuyoruz” diye anlatıyor ürünleri. “Kolyelerimize büyük ilgi var. Özellikle 30-45 yaş arası kadınlardan çok fazla ilgi görüyor tasarımlar” diyor ikili. Şu an en çok ilgi gören koleksiyonlardan Fancy; mavi, yeşil, pembe gibi canlı renkleri doğal taşlar, boncuklar, çiçekler ve ahşaplarla bir araya getirerek sunuyor. Minimalist gümüş küpeler de çok talep alan ürünlerden. 

Yılbaşı, Sevgililer Günü, Anneler Günü gibi günlere özel koleksiyonların geleceğini, erkek koleksiyonlarının da olabileceğini ekliyorlar. Üyelere özel kampanyalar, doğum günleri gibi özel günlerinde indirim fırsatları ve önceden tasarımlardan haberdar olma imkanları sunacaklarını, özel hediye paketleri ve kartlarıyla hediye almak isteyenler için de bir seçenek olduklarını belirtiyorlar.  

“Hedefimiz yöresel aksesuarları dünyaya satmak”

Efsun Gedik hedeflerini şöyle özetliyor: “TOBB’la 81 ili gezdiğimde gördüğüm şu oldu, kadınlarımız ‘Çok güzel ürünler yapıyoruz, fakat satamıyoruz’ diyorlardı. Ürünlerde el emeği çok ama tasarımda, paketlemede, sunumda eksiklikler var. Bu işe girince dedim ki, Türkiye’de inanılmaz bir cevher var, kadınlarımız o kadar güzel şeyler yapıyorlar ki... Bunları tasarımcılarla buluşturmak, biraz farklılaştırmak lazım. Bir sonraki hedefimiz bu takıları Türkiye’deki kadınlara ürettirip onlara da destek olmak, girişimci olmalarını sağlayarak ekonomiye katmak. Türkiye’deki yöresel takı ve aksesuarları öne çıkararak bizim tasarımlarımızla buluşturup onlara da ürünlerini pazarlayabilecekleri bir alan sunmayı hedefliyoruz”. Yiğit devam ediyor: “Önce yurt içi piyasada markamızın bilinirliğini yükseltmek, sonra ise tasarımlarımızı tüm dünyaya satmak. Böylece Van’daki, Bingöl’deki kadınların ürünleri dünyanın farklı yerlerinde bilinip, kullanılıyor olacak.”

“Girişimcilik emek ve zaman istiyor”

“Kadın girişimci sayısında son 5 yılda yüzde 40 oranında bir artış var ama genele vurduğunuzda yüzde 10’da kalıyor” diyen kız kardeşler, girişimci kadın sayısının artmasının öneminin altını çiziyor. Uzun yıllar kurumsal hayat tecrübesine sahip olan iki kardeş, kendi müşteri deneyimlerini de baz almışlar, “Rakibimiz olabileceğini düşündüğümüz bütün internet sitelerinden alışveriş yaptık ve dersler çıkardık” diyorlar.  Girişimciliğin cesaret işi olduğunu da kabul ediyor ikili. “Yanlış zamanda çıkıyorsunuz, bekleseniz mi?” gibi yorumlar aldıklarını; böyle anlarda kafaya koyup aldığınız risklere değeceğini düşünmenin önemli olduğunu hatırlatıyorlar: “Biraz sebat edilmeli. Araştırmalar da bunu gösteriyor. Online ticaretin ilk kuralı, yatırım yaptığınız parayı birinci gün çıkarmayı düşünemezsiniz. Bu uzun vadeli bir yatırım. Girişimcilik, ihracat bunlar emek ve zaman isteyen şeyler.”

Girişimci olmak isteyenlere önerileri ise şöyle: “Öncelikle iyi bir iş planları olmalı. Çok fazla insana sormak, objektif kalabilmek ve yorumlara açık olabilmek ikinci nokta. Bir diğer önerimiz, kesinlikle pazar araştırması yapılması lazım. Günceli takip etmek çok önemli. Bir de tabii ki ekonomik konjonktürü göz ardı etmiyor     olmanız lazım.”

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ