Her boyun ağrısı FITIK değildir!

29.11.2016 Salı
Her boyun ağrısı BOYUN FITIĞI DEĞİLDİR!
 
Boyun ağrısı, çalışanından çalışmayanına toplumun büyük bir kısmını canından bezdirecek kadar bunaltan bir patolojidir.
 
Toplum nüfusunun önemli bir dilimi yaşamlarının bir döneminde boyun ağrısına maruz kalarak şikayet etmişlerdir. Toplumumuzda boyun ağrısı denilince akla ilk gelen boyun fıtığıdır.Ancak her boyun ağrısının sebebi boyun fıtığı değildir.Öncelikle bu algıdan kurtulmamız lazım.Günlük yaşantımızda pek çok etken boyun ağrısına sebebiyet verebilmektedir. Günümüzde ise özellikle masa başında çalışanlarda, bilgisayar kullananlarda boyun ağrısı yaygındır. Boyun ağrısı görülme sıklığı yaşın ilerlemesi ile beraber olarak artar. Günlük yaşamda maruz kalınan gerilimler ve iş stresi boyun ağrısını arttırır. Boyun ağrısı ile beraber birlikte dengesizlik, sırt-omuz ağrısı, ellerde uyuşma, baş dönmesi, dengesizlik ve baş ağrısı görülebilir.
 
Boyun Ağrısına Neden Olan Problemler
 
Boyun ağrısına en çok sebebiyet veren etkenlerden bahsetmek gerekirse;
 
Kas ve Bağ Zedelenmeleri: Boyun ağrılarının en sık nedenidir. Genellikle boyunu destekleyen kasların çok gerilmesi ile meydana gelir. Ağır bir şey kaldırmak, aşırı spor, iş aktivitesi, yanlış masa başı çalışması kas spazmına neden olabilir. Ayrıca yanlış pozisyonda uyuya kalma, yüksek yastık ve kötü seyahat şartları da boyun tutulması yapabilmektedir. Çoğu zaman basit tedaviler ile spazm ve tutulma çözülmektedir.
 
Psikolojik Faktörler: Vücudumuzdaki kasların çoğu çalışmadığı zaman tamamen gevşer. Ancak 'yerçekimine karşı koyan kaslar' olarak bilinen ve boyun kaslarını da içeren bazı kaslar vücudumuzu dik pozisyonda tutmak için sürekli çalışmak zorundadır. Boyun kasları çok çalışırlarsa, gerilim tipi baş ağrısına sebep olurlar. Kişi herhangi bir konuda endişe duyduğunda, üzüldüğünde kaslarını gereğinden daha fazla kasar. Bu durum, kasların başın arka kısmına yapıştıkları yerde aşırı bir gerginlik oluşturur. Kas yapışma yerleri duyarlı ve ağrılı hale gelir. Ağrı çok şiddetlendiğinde boyundan yukarı başın arka kısmına ve öne doğru yayılır, hatta bazen ağrının gözlerinin arka kısmında hissedildiği söylenir.
 
Diğer Nedenler;
 
Travmalar
 
Osteoartrit (Kireçlenme)
 
Boyun Fıtığı (Disk Hernisi)
 
Psikolojik Faktörler
Omurga Kanalında Daralma
 
Romatizmal Hastalıklar
 
Boyun ağrısı nasıl tedavi edilir?
 
Boyun ağrısı bir uzman doktorun önerdiği ilaçlı-ilaçsız tedavi , kinezyolojik bantlama metodu,egzersizler ile tedavi edilebilinir.Egzersizler ile şikayetler önemli ölçüde azalacaktır.Ancak burada önemli nokta ise doğru egzersizler,doğru tekrar ve set sayısıdır.Bilinçsizce yapılan egzersizler bize yarardan çok zararı bulunacaktır.Boyun ağrısından kurtulayım derken sekonder olarak isimlendirdiğimiz problemlere maruz kalmamaya dikkat etmeliyiz.
 
Öncelikle çalışma masamızı modifiye ederek işe başlayabiliriz. Peki ama nasıl modifiye edeceğiz diye sorular aklınızı kurcalıyor ise işte cevabı;
 
Bilgisayar ve masa başında 30 dakikada bir pozisyon değiştirin.
 
Oturma şeklide çok önemlidir.Yanlış oturma boyun ağrısından ziyade pek çok ağrıyıda tetikler.
 
 
Bir diğer dikkat etmemiz gereken şey ise yanlış pozisyonda uyuma.
 
Günde 10 dakika ayırarak basit egzersizler ile boyun ağrısından kurtulabiliriz. Üstelik maddiyat gerektirmeyen uygulanması kolay bir şekilde.Sizden talep edilen 10 dakika sahip olunan ise ağrısız bir yaşam .Günde 3 kez 10 tekrarlı egzersizleri yaparak buna sahip olabilirsiniz.Sırası ile aşağıdaki egzersizleri yapabilirsiniz.
 
1)Eller alına koyulur, baş öne doğru itilmeye çalışılırken ellerle engel olunmaya çalışılır, 10' a kadar sayılır ve bırakılır.
2)Eller başın arkasına (enseye değil) koyulur ve baş arkaya doğru itilmeye çalışılırken eller ile engel olunmaya çalışılır. 10' a kadar sayılır ve bırakılır.
3)Sağ el yüzün sağ tarafına koyulur ve baş sağa doğru itilmeye çalışılırken sağ elle engel olunmaya çalışılır, 10' a kadar sayılır ve bırakılır.Aynı hareket sol elle sola doğru tekrarlanır.
4)Sağ el başın sağ arka kısmına, sol el sol şakağa koyulur. Sağ omuzun üzerinden bakmaya gayret eder gibi elin direncine karşı baş sağa dönmeye zorlanır. Bu durumda 10'a kadar sayılır. Hareket el değiştirerek aksi yönde tekrarlanır.
5)Başınızı yavaşça sağa döndürün ve üç saniye böyle durun. Başınızı öne döndürün. Dinlenin. Aynı hareketi aksi yöne yapın. Dinlenin.
6)Aşırı zorlanmaya sebep olmadan, başınızı çeneniz göğsünüze değecek kadar öne eğmeye çalışın. Dinlenin. Başınızı yavaşça arkaya bükün. Dinlenin.
7)Başınızı yavaşça kulağınız omuzunuza değecek kadar sağa eğmeye çalışın. Dinlenin. Yavaşça doğrultun. Aksi yöne tekrarlayın. Dinlenin.
8)Başınızı saat yönünde mümkün olduğu kadar geniş ve tam bir çember çizecek şekilde (yukarı, sola, aşağı, sağa) döndürün. Aynı hareketi saatin aksi yönüne yapın. Dinlenin.