Ekonomi 'Hiç itiraz olmadı'

'Hiç itiraz olmadı'

16.11.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

Piyasaların dalgalı seyrettigi günlerde mesai saatleri dışında yapılan ucuz fiyata döviz alımlarının tamamen iptal edildiğini anlatan Arslan, “Hiçbir müşterimiz zarar da görmedi, kazanç da elde etmedi” dedi

Hiç itiraz olmadı

Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan, 31 Ağustos’ta banka üzerinden düşük kurlarla döviz işlemleri yapılmasına ilişkin “Bugüne kadar hiçbir müşterimizden itiraz, dava ya da şikayet söz konusu olmadı. Teknik ve hukuki açıdan konunun kapandığını düşünüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

TBMM KİT Komisyonunda, Halkbank’nın hesapları görüşüldü. Arslan, ikinci çeyrek itibarıyla Türkiye’nin 4. büyük bankası olduklarını, bankanın toplam mevduatının 2015’te yüzde 18, 2016’da yüzde 23, 2017’de yüzde 29 artış gösterdiğini açıkladı.

Arslan, 31 Ağustos’ta banka üzerinden düşük kurlarla döviz işlemleri yapılmasına ilişkin milletvekillerinin sorusu zerine, hatalı kur uygulamasının mesai saatleri dışında internet üzerinden işlem yapmak isteyen müşterilerin kur bilgilerinde yaşanan bir problemden kaynaklandığını söyledi.

Mesai saatleri dışında kur bilgilerini uluslararası döviz kurlarıyla uygunluğu açısından dünyanın iki büyük veri sağlayıcısı firmadan aldıklarını belirten Arslan, “Güncel, anlık verilerin sisteme otomatik aktarılması hizmetini bu firmalardan alıyoruz. Bu firmaların söz konusu bilgileri oluştururken değişik hesaplama yöntemleri söz konusu. Sistemimizde bu bilgilerin oluşumunda bazı sapmalar oluştu. Böyle bir şey bugüne kadar görülmediği için sistem bunu yakalamakta zorluk yaşadı” dedi.

Haberin Devamı

‘Başvuruları yaptık’

Arslan, konuya ilişkin BDDK ile BTK’ya başvuru yaptıklarını belirterek, şunları söyledi:

“Bu şirketlerin merkezi ABD’dedir. İnceleme talebimizi ilettik. Mesai saatleri dışında gerçekleşen işlem sonrasında anında bloke koyduk ve aynı gece işlemler iptal edildi. Hiçbir müşterimiz zarar görmedi, bir kazanç da elde etmedi. Bankamızın da ne karı ne zararı oldu. Operasyonel ve teknik hatadan kaynaklandığına dair 1.763 müşterimize e-mail ve SMS ile bilgi verildi.”