15.07.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
UÇUŞ TESTİNE AZ KALDI
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii’nin (TUSAŞ), pazar araştırmaları ve ihtiyaç analizleri sonucu öz kaynaklarını kullanarak başlattığı Jet Eğitim ve Yakın Destek Uçağı Geliştirme Projesi başarılı şekilde ilerliyor.
Projede kavramsal tasarım aşaması tamamlanırken ön tasarım aşamasına geçildi.
Bu çalışmalar sürerken Hürjet’in birebir modeli üretildi.
Uçağın “yer prototipinin” ortaya çıkmasıyla ön tasarım da fiziksel boyut kazanmaya başladı.
Ön tasarım sonrasında uçağa ilişkin çalışmalar detay tasarımla sürdürülecek. Uçuş testlerinin projenin 48’inci ayında başlaması ve Hürjet’in ilk uçuşunu 2023’te yapması planlanıyor.
Hürjet’in yer prototipi, 16-22 Temmuz’da gerçekleştirilecek dünyanın en önemli havacılık etkinliklerinden, İngiltere’deki Farnborough Uluslararası Havacılık Fuarı’nda ilk kez sergilenecek. Böylece Hürjet Projesi dünyaya tanıtılacak.
KUYRUĞUNDA KARTAL FİGÜRÜ
Fuarda dijital kamuflajlı olarak sergilenecek Hürjet’in kuyruğunda tarih boyunca Türk milletinin ve Türk Hava Kuvvetlerinin sembolü olan ‘kartal’ figürü yer alacak. Hürjet’le birlikte TÜBİTAK SAGE tarafından geliştirilen Hassas Güdüm Kiti-82, Kanatlı Güdüm Kiti, Türkiye’nin ilk milli hava füzeleri Gökdoğan ve Bozdoğan; ROKETSAN tarafından geliştirilen Teber Lazer Güdün Kiti MK-81 ve MK-82, L-Umtas sergilenecek.
TAARRUZ GÖREVİ ÜSTLENECEK
Hürjet, 13.4 metre uzunluğunda, 11 metre kanat açıklığında, 4 metre dikey kuyruk yüksekliğinde olacak. Hürjet Projesi kapsamında ileri seviye bir jet eğitim uçağı yapılacak, bunun yanında uçağa silah eklenerek ikinci bir misyon kazandırılacak. Böylece Türk Hava Kuvvetlerinin jet tekamül uçağı ihtiyacı karşılanırken, yakın hava desteğinde kullanılabilecek bir hafif taarruz uçağına sahip olunacak.
Uçağın ileri seviye bir kokpit ve görev bilgisayarı olacak. 5. nesil savaş uçaklarının kullanılmaya başlandığı bir ortamda Hürjet, 5. nesil eğitim uçağı hedefiyle tasarlanıyor.