Ekonomi İhracatla tempoyu koruyacak

İhracatla tempoyu koruyacak

15.10.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

İkinci vardiyaya geçen Honda Türkiye, ihracat sayesinde yıl sonuna kadar üretimde tempoyu düşürmeyecek. Honda Türkiye Başkanı Tsumura, ihracatın payını artırmayı hedefliyor.

İhracatla tempoyu koruyacak

Türkiye’de üretim yapan otomobil fabrikaları, ihracatın etkisiyle, bu yıl iç pazarda hız kesen satışları dengelemeye çalışıyor. Honda Türkiye ise, iç pazarda satışlarının halen canlılığını koruduğunu belirtirken, bu yılın başlarında geçtiği iki vardiyalı üretimlerinin, ihracatın da etkisiyle temposunu koruyacağını belirtti.


Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, yurt içi talebin yanı sıra dizel motorlu ve sağdan direksiyonlu Civic Sedan sayesinde açıldıkları yeni pazarlar sayesinde üretimdeki tempoyu koruyacaklarını söyledi. Şu an üretimde sıkıntı yaşamadıklarını belirten Tsumura, “Bu yıl iç pazarda 25 bin Civic Sedan satmayı hedefliyoruz. İhracat da 15 bin adet olacak. Üretimimizin yüzde 40’ını ihraç ediyoruz” dedi. İhracat pazarlarının sayısını 32’den 36’ya çıkardıklarını, özellikle İngiltere’ye yönelik sağdan direksiyonlu Civic’in fırsat yarattığını kaydeden Tsumura, “Amacımız üretimde ihracatın payını yüzde 45-50’ye çıkarıp, iç pazardaki dalgalanmalardan daha az etkilenmemizi sağlamak” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

İhracatla tempoyu koruyacak

‘Keşke üretsek!’

Gelecek yıl da otomobil pazarının 400 bin adet düzeyinde kalması halinde ikinci vardiyayı koruyabileceklerinin altını çizen Takuya Tsumura, “400 bin adet Honda Türkiye için kritik sınır. Bu adedin altına inilmediği sürece üretimde ve çift vardiyada aksama olmaz” dedi. Otomotivde iç pazarın ayağa kaldırılması için hükümetten destek gelmesi gerektiğini de vurgulayan Tsumura, bunun olması halinde, 2019’da 400 bin adetlerin üstüne de çıkılabileceğinin altını çizdi.

Honda Türkiye Başkan Yardımcısı İsmail Sümer de, iç pazardaki dalgalanmalar nedeniyle bu yıl 50 binlik üretime ulaşamaşacaklarını söyledi. Sümer, “Fabrika 50 bini doldursa, o zaman 70-100 binlik üretim için yatırım yapılır. Ancak henüz bu seviyeye gelemedik. Şu an 50 binlik kapasitede tek model, maliyet açısından daha uygun. Ancak SUV gibi ihracatı daha yüksek bir model üretsek, iç pazardan etkilenmezdik” dedi.

İhracatla tempoyu koruyacak

Hibriti de gelecek...

Honda Türkiye, yeni nesil CR-V’yi satışa sundu. Yılda en az 1000 adet satılması hedeflenen yeni nesil CR-V’nin fiyatı, 265 bin ile 307 bin TL arasında değişişor. Tasarımı değişen, artan donanımları ve arazi performansıyla göz dolduracak yeni nesil CR-V, Türkiye’de 4 farklı donanım seçeneğiyle satılacak.

Eskisine göre daha uzun dingil mesafesine sahip olan yeni CRV, bu sayede hem yolculara daha fazla diz mesafesi hem de yük alanı sunuyor. Ayrıca aracın artık 7 koltuk seçeneği de mevcut. 1.5 litre 193 PS güç üreten turbo beslemeli benzinli motor ile getirilen yeni nesil CR-V’de, CVT otomatik şanzıman ve elektronik kontrollü 4 tekerlekten çekiş sistemi de bulunuyor. Araç, fabrika verilerine göre 100 km’de 7.1 litre yakıt tüketiyor. Yeni CR-V’nin hibrit versiyonunun ise, 2019’un 2. yarısında Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor.

Temsa sürücüsüz otobüsü hazırlıyor

Bir yandan elektrikli araçlar konusunda çalışmalarını sürdürerek, 9 metrelik MD9 electriCITY ve 12 metrelik Avenue Electron’u seri üretime hazır hale getiren Temsa, şimdi de sürücüsüz araç teknolojisine hazırlanıyor. Temsa’nın sürücüsüz araç teknolojisi için çalışmaları, şirketin Adana’daki tesislerinde yaklaşık 2 yıldır devam ediyor. Bu çalışmaların bir sonucu olarak TÜBİTAK’ın desteği, Galatasaray Üniversitesi ve Infotech firmalarının işbirliğiyle geliştirilen ilk yerli elektrikli sürücüsüz aracın konsept versiyonu, 9-11 Ekim tarihlerinde Almanya’nın Münih kentinde düzenlenen “Nvidia Europe GTC” etkinliğinde sergilendi. Elektrikli ve sürücüsüz MD9 electriCITY modelinin, 2022 yılında üretilmeye hazır hale getirilmesi hedefleniyor.

İhracatla tempoyu koruyacak

Megane ve Clio ‘yerli’ logolu...

Türkiye’nin en çok satılan otomobilleri arasında yer alan ve Bursa’da üretilen Megane Sedan ile Clio HB, “yerli üretim” logosuyla showroomlarda yerini aldı. Megane Sedan, bu yılın Ocak-Eylül döneminde 23 bin 522 adedle ile Türkiye’nin en çok satılan modeli haline gelirken, Clio HB, aynı dönemde 18 bin adetle sınıfında yüzde 30 pay elde etti. Oyak Renault fabrikalarında üretilen Megane Sedan, hurda teşvikiyle 91 bin 900 TL (Joy 1.6 16V 115 BG benzinli) ve Clio HB ise 79 bin 900 TL’den (Joy 1.2 75 BG benzinli) başlayan fiyatlarla satılıyor. 50 yıldır Bursa’daki üretim yapan Oyak Renault fabrikaları, yıllık 378 bin otomobil ve 920 bin motor üretim kapasitesine sahip. Bursa’da üretilen otomobil ve mekanik aksamlar, 70’e yakın ülkeye ihraç ediliyor.

İhracatla tempoyu koruyacak

Efsanenin yeni hali Türkiye'de

Mercedes-Benz’in zamana meydan okuyan ikonik modeli “G-Serisi”, aralıksız üretimindeki 39 yılın ardından yaşadığı büyük değişimle birlikte Türkiye’de satılmaya başlandı. Yeni G-Serisi, ilk etapta G 500 ve AMG G 63 versiyonlarıyla getirilirken, G 350 d seçeneğiyse 2019’da satışa çıkacak. Yeni G-Serisi’nin fiyatları 1 milyon 499 bin TL’den başlıyor.

Yapılan iyileştirmelerle yeni neslinde yaklaşık 170 kg hafifleyen G-Serisi, LED teknolojisili ön farlar, gelişmiş sürüş yardım sistemleri, yeni renk seçeneklerine sahip deri döşemeleri, kaliteli iç mekânı ve yeni yürüyen aksamıyla hayli farklılaştı. Karoser farklı çelik türlerinden oluşurken çamurluklar, motor kaputu ve kapılarda alüminyum kullanılıyor. Yenilenirken ikonik tasarım unsurlarının yanı sıra karakteristik kapı sesi bile korunan G-Serisi, eskisine göre 53 mm daha uzun ve 121 mm geniş.

Son derece okunaklı ve tamamen yeni bir tasarım olan gösterge paneli iki adet tüp şeklinde geleneksel göstergeyi bünyesinde barındırıyor. Tıpkı yeni E-Serisi ve S-Serisi’nde olduğu gibi istenirse araç, sanal göstergelere sahip bir büyük ekran ve orta konsolun üst bölümünde konumlanan merkezi bir medya ekranıyla da alınabiliyor. Her biri 12,3 inç büyüklüğünde olan bu iki ekran, tek bir cam altında birleşerek geniş dijital ekranlı kokpiti meydana getiriyor. Sürücü üç farklı görünümden birini tercih edebiliyor ya da kendisi için önemli bilgileri ön plana çıkartıp kişiselleştirebiliyor.

Arazide daha güçlü

Yeni “G-Mode”, arazi sürüş özelliklerini artırmış. G-Mode, süspansiyonun sertliğini, direksiyonu ve gaz pedalının tepki hızını ayarlıyor, gereksiz vites değişimini önlüyor.

İhracatla tempoyu koruyacak

720 HP’lik canavar 2019’u bekliyor

İtalyan süper spor otomobil üreticisi Ferrari’nin “açılır tavanlı 50. modeli” modeli olan 488 Pista Spider, 2019 yılında Türkiye’de de satışa sunulacak. Türkiye’ye sadece 2 adet ayrılan 488 Pista Spider, 720 HP gücünde çift turbo beslemeli V8 motorla donatılmış.

Ferrari 360 Challenge, 430 Scuderia ve 458 Speciale’deki V8 geleneğinin son temsilcisi olan 488 Pista’nın üstü açılabilen versiyonu 488 Pista Spider, aerodinamik tasarım özellikleriyle göz dolduruyor. Aracın iç mekânında ise alkantara ve karbon fiber malzeme kullanımı dikkat çekiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 2.8 saniyede ulaşan ve 340 km/s yapabilen 488 Pista Spider’da, 20 inçlik berlinetta stili jantlara yer veriliyor. Araçta, isteğe bağlı olarak satın alınabilen, ağırlığı yüzde 20 hafifletilmiş karbon fiber jant seçeneği de bulunuyor.

Yol tutuş ve fren konusunda otomobili dünyanın en iyisi konumuna getiren F1-Trac, manyetoreolojik süspansiyon sistemi, E-Diff3 diferansiyel kilidinin yanı sıra dünyada ilk kez kullanılan ve kaliper fren basıncını ayarlayan özel bir yazılıma sahip Ferrari Dynamic Enhancer sistemi de 488 Pista Spider’ın sürüş keyfini artıran unsurlar arasında.

İhracatla tempoyu koruyacak