İnternette en çok bayram tatili arandı

14.06.2018 Perşembe Güncelleme : 14.06.2018-2:19 Perşembe
EKONOMİ SERVİSİ

iyzico, Türkiye’nin Ramazan ayı online alışveriş karnesini açıkladı. iyzico verilerine göre iftar ve sahur saatleri arasında en çok bayram tatilinde nereye gideceğimizin planını yapıp bayram tatili satın aldık. 

Yüzde 46’lık oranıyla liste başında yer alan bayram tatilini, yüzde 25 oranıyla kitap alışverişi izledi. Sahuru beklerken yapılan online alışverişlerde dikkat çekici bir diğer harcama ise yüzde 367’lik bir artışla yükselişe geçen dondurma alışverişi oldu. 

Yüzde 30 büyüme

Türkiye’nin Ramazan ayı online alışveriş karnesini tutan iyzico verilerine göre Ramazan ayında en çok 04.00 saatinde alışveriş yaptık. Yüzde 275’lik oranıyla online alışveriş istatiklerinde ilk sırada yer alan zaman dilimini, yüzde 208’lik artış oranıyla gece 03.00 ve yüzde 187’lik artış oranıyla gece 05.00 izledi.

iyzico COO’su Orkun Saitoğlu, “E-ticaret sektörü, hem ülkemizde hem de dünyada en hızlı büyüyen sektörlerden. Türkiye’deki e-ticaret sektörü, 2017 yılını yüzde 30’luk büyümeyle kapattı. Geçen yıl da aynı büyüme oranlarını yakalayabilmiştik. 2016’da yüzde 24 büyüyen e-ticaret, 31 milyar TL’ye ulaşmıştı. 2018’de büyümenin yüzde 30’un üzerine çıkması bekleniyor” dedi.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ