17.11.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:
Ebru Sungur - Hatay
CBi Türkiye, işletmelerin afet ve karmaşık acil durumlardan daha az etkilenmesi, afetlerle doğabilecek zararlardan sonra ise daha hızlı toparlanmaları amacıyla faaliyet gösterecek.
En büyük üs Türkiye
CBi Türkiye, 16-17 Kasım’da Hatay’da Doğu Akdeniz Sanayi ve İş Dünyası Federasyonu (DASİFED) ev sahipliğinde gerçekleştirilen TÜRKONFED 22. Girişim ve İş Dünyası Zirvesi’nde atılan imzaların ardından resmen kuruldu. Platformun tanıtım toplantısına TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan ve UNDP Türkiye Stratejik Ortaklıklar ve Özel Sektör Yöneticisi Hansın Doğan katıldı.
CBi platformunun 13’üncü ve en büyük üssünün Türkiye olacağını belirten Orhan Turan, platformun doğal afetlerin yanı sıra “insan eliyle yaratılan krizler” diye tanımlanan göç ve mülteci sorununda da çalışacağını söyledi. “Türkiye’nin sel ve mülteci krizinden kaynaklanan ekonomik kaybının işletmeler açısından telafi edilemeyecek boyutlara gelmesini önleme imkânı var” diyen Turan, şunları söyledi:
“Hükümetlerin yanı sıra özel sektörün de toplulukları şoklardan kurtarma noktasında kritik rolü var. 2017’de İstanbul’da dolu ve seller 2 milyar liralık hasar yaratmıştı. Küçük ve orta ölçekli işletmeler bu tür olaylardan olumsuz etkileniyor” dedi.
Sigorta yetmiyor
Hansın Doğan da, “Sigorta yaptıran KOBİ oranı yüzde 30. Sigorta kapsamında afetler var iklim değişikliğinin diğer etkileri yok. Afet ve acil durumların küresel ekonomiye verdiği hasar ve kayıplar geçen yıl 320 milyar dolar, son 30 yılda 4 trilyon dolar oldu” dedi.
Reyhanlı’da Türk kadar Suriyeli var
DASİFED Başkanı Faruk Ekinci şunları söyledi :
“Türkiye’de 4.5 milyon Suriyeli var. Reyhanlı’ya gelenlerle ilçe nüfusu ikiye katlandı. İşimizi onlarla paylaşıyoruz. 10 binin üzerinde şirket kurdular, 50 bin kişi istihdam ediyorlar. Biz burada Türk vatandaşı olmanın zararını görüyoruz. Suriyelilere geniş imkanlar tanınıyor.”
En çok iklim etkisi İstanbul limanında
Birleşmiş Milletler Afet Risk Yönetimi Uzmanı Erdem Engin, yaptıkları araştırmada Avrupa’da iklim değişikliğinden en fazla İstanbul limanının etkileneceğini gördüklerini söyledi. İzmir limanının da üçüncü sırada olduğunu belirten Engin, “Türkiye lojistik merkez. Pek çok ülke için tedarik zincirinin kritik halkası. Bu limanların iklimden etkilenmesi başka ekonomilere de olumsuz yansıyacak. Bu da etkiyi büyütüyor” dedi.