Ekonomi İspanyollar inandı Garanti yaşayacak!

İspanyollar inandı Garanti yaşayacak!

26.04.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Garanti’nin sahibi İspanyol BBVA, diğer iş yaptığı ülkelerin aksine Türkiye’deki markasını Garanti ile sürdürecek. Erbil, “Güçlü markayız. Garanti-BBVA hep birlikte yaşayacak” dedi

İspanyollar inandı Garanti yaşayacak

Garanti Bankası, sermayedarı İspanyol BBVA Grubu’nun gün yürüttüğü dijital dönüşüm stratejisi doğrultusunda, dinamik ve dijital dünyaya uygun olarak logosunu yenilediğini ve faaliyet gösterdiği tüm pazarlarda tek bir global markaya, “BBVA”ya dönüşeceğini açıkladı.

Haberin Devamı

Açıklamada BBVA Grubu’nun, Meksika’da BBVA Bancomer, Arjantin’de BBVA Frances, Amerika Birleşik Devletleri’nde BBVA Compass ve Peru’da BBVA Continental markalarıyla faaliyet gösterdiği hatırlatılarak bu dönüşümle birlikte artık tüm pazarlarda, BBVA isminin yanındaki ikinci markanın kaldılarak sadece BBVA markasının kullanacağı bildirildi.

İki logo birlikte

BBVA Grubu’nun Türkiye’ye yönelik kararı ise BBVA markası ve Garanti logosunun birlikte kullanılması yönünde. Garanti Bankası Genel Müdürü Fuat Erbil, Garanti Bankası’nın Türkiye’de çok güçlü bir marka olduğunu ve ileride de bu markayla faaliyet göstermeye devam edeceğini açıkladı.

BBVA’nın iş yaptığıABD, Meksika, Arjantin ve Peru’da büyük değişim göstererek dijital bankacılığa yöneldiğini ifade eden Erbil, “Burada esas amaç dinamik bir yapıya kavuşmak. Biz de Türkiye’de bu değişim ve felsefenin başarılı uygulamaları büyük ölçüde gerçekleştiriyoruz. Diğer ülkelerden farklı olarak sahip olduğumuz güçlü markamız Garanti’yi BBVA ile birarada tutarak ana stratejimizi değiştirmeden yolumuzda yürümeye devam edeceğiz” dedi.

Haberin Devamı

Strateji değişmiyor

Grubun bu global değişiminin vizyon ve felsefe olarak bütünselleş ifade ettiğini belirten Erbil, yeni sürecin nasıl olacağına ilişkin şöyle konuştu: “Bu büyük global dijital değişim sürecinde, Türkiye’deki marka ve logo çalışması da 2019 yılı içinde tamamlanacak.

Garanti Plus olarak başlattığımız şubelerdeki dijitalleşme sürecimiz yüzde 98 oranında tamamlanmak üzere. Böylece bütün şubelerimiz yeni şube modeline geçmiş olacak. Ana stratejimizde ve büyüme hedeflerimizde hiç bir değişiklik olmayacak. Başarılı bir bankayız. Çok iyi gidiyoruz. Satış ve işlemler olarak çok iyi bir ilk çeyrek geçirdik. Aktif kalitemizi koruyoruz.”

Grubun CEO’su Türk bankacı Onur Genç

BBVA’nın CEO koltuğunda daha önce Garanti Bankası’nda üst düzey yöneticilik yapan Onur Genç oturuyor. Genç,
31 Aralık’ta yapılan yönetim kurulu değişikliğiyle Carlos Torres’ten sonra CEO olarak görevlendirilmişti. 44 yaşındaki Genç, BBVA’nın Garanti’yi satın almasından sonra 2015’te Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcılığına getirilmişti. Genç, 2017’de ABD’de faaliyet gösteren BBVA Compass’ın CEO’su olarak atanmıştı.