Karbonhidrat diyeti nasıl yapılır?

Karbonhidrat diyeti nasıl yapılır sorusu, sağlıklı bir şekilde kilo vermek isteyen kişiler tarafından oldukça merak edilen diyet programları arasında yer alıyor. Karbonhidrat diyeti, şekerli yiyecekler, makarna ve ekmeklerde bulunanlar gibi karbonhidratları kısıtlayan bir diyettir. Karbonhidrat diyeti nasıl yapılır, karbonhidrat diyeti zararları nelerdir gibi soruların cevaplarını sizler için araştırıp bir araya getirdik. Karbonhidrat diyeti nasıl yapılır, karbonhidrat diyeti zararları nelerdir sorularının cevapları…

08.05.2018 Salı Güncelleme : 08.05.2018-15:56 Salı

Karbonhidrat diyeti nasıl yapılır sorusunun cevabı oldukça basittir. Karbonhidrat diyeti, şekerli yiyecekler, makarna ve ekmeklerde bulunanlar gibi karbonhidratları kısıtlayan bir diyettir.  Karbonhidrat diyetinde protein, yağ ve sağlıklı sebzeler açısından yüksektir.  Karbonhidrat diyetlerinin birçok farklı türü vardır. Yapılan  çalışmalar karbonhidrat diyetinin kilo vermeye ve sağlığın iyileştirilmesine neden olabileceğini göstermektedir.

Karbonhidrat diyeti nasıl yapılır, karbonhidrat diyetinin zararları nelerdir gibi soruların cevaplarını sizler için araştırıp, bir araya getirdik. İşte karbonhidrat diyeti nasıl yapılır sorusunun cevapları…
Karbonhidrat diyetinin uygularken ne kadar kilo vermeniz gerektiğini, nasıl egzersiz programlarını uygulamanız gerektiğini bilmeniz gerekir. Karbonhidrat diyetini uygularken yemeniz ve yememeniz gereken besinleri sizler için sıraladık:

Karbonhidrat diyetinde yiyebileceğiniz yiyecekler: Et, balık, yumurta, sebze, meyve, fındık, tohum, yüksek yağlı süt, katı yağ, sağlıklı yağlar ve hatta bazı yumru kökleri ve glutensiz tahıllar.
Karbonhidrat diyetinde yememeniz gereken yiyecekler: Şeker, HFCS, buğday, tohum yağları, trans yağlar, "diyet" ve az yağlı ürünler ve yüksek derecede işlenmiş gıdalar.
Karbonhidrat diyetini uygularken kaçınmanız gereken gıdaları sizler için sınıflandırdık. İşte karbonhidrat diyetinde tüketilmemesi gerekenler:

Şeker: Alkolsüz içecekler, meyve suları, şeker, dondurma ve diğerleri.

Gluten Tahıllar: Buğday, arpa ve çavdar. Ekmek ve makarnalar.

Trans Yağları: "Hidrojenlenmiş" veya "kısmen hidrojene" yağlar.

Yüksek Omega-6 Çekirdeği ve Sebze Yağları: Pamuk tohumu, soya fasulyesi, ayçiçeği, üzüm çekirdeği, mısır, aspir ve kanola yağları.

Yapay Tatlandırıcılar: Aspartam, Sakarin, Sukraloz, Siklamatlar ve Asesülfam Potasyum. Bunun yerine Stevia kullanın.

"Diyet" ve "Düşük Yağ" Ürünleri: Birçok süt ürünleri, tahıllar, krakerler vb.

Düşük karbonhidrat içeren ve tüketebileceğiniz yiyecekleri ise şu şekilde sınıflandırabiliriz:

Et türleri: Sığır eti, kuzu eti, tavuk ve diğerleri. 

Balık: Somon, alabalık, mezgit balığı ve diğerleri. Vahşi yakalanmış balıklar en iyisidir.
Yumurtalar: Omega-3 zenginleştirilmiş veya gezen tavuk yumurtaları en iyisidir.
Sebzeler: Ispanak, brokoli, karnabahar, havuç ve daha birçokları.
Meyveler: Elma, portakal, armut, yaban mersini, çilek.
Kuruyemiş ve Tohumlar: Badem, ceviz, ayçiçeği çekirdeği vb.
Yüksek Yağlı Süt: Peynir, tereyağı, ağır krema, yoğurt.
Yağlar: Hindistan cevizi yağı, tereyağı, zeytinyağı ve morina balığı karaciğeri yağı.

Kilo vermek istiyorsanız peynir ve kuruyemiş yerken dikkat edin. Günde bir avuçtan fazla meyve tüketmemeye özen gösterin.

Patates, tatlı patates ve diğerleri.

Glüten olmayan tahıllar: Pirinç, yulaf, quinoa ve diğerleri.
Baklagiller: Mercimek, siyah fasulye, barbunya fasulyesi vb. 
Bitter Çikolata: % 70 kakao veya üstü organik markaları seçin.

Bitter çikolata antioksidanlar açısından yüksektir ve yeterli miktarda yerseniz sağlık açısından birçok yarar sağlayabilir. Ancak, çok fazla yediğinizde sağlığınız açısından risk oluşturacağını ve kilo almanıza neden olacağını unutmayın.

1 haftalık karbonhidrat diyeti örneği:
Aşağıda vermiş olduğumuz 1 haftalık karbonhidrat  diyeti  programını uygulayarak, fazla kilolarınızdan kurtulabilir, sağlıklı bir şekilde beslenmeyi sağlayabilirsiniz. Karbonhidrat diyeti örneğine ihtiyacınız varsa, işte karbonhidrat diyeti örneği:
Aşağıda vermiş olduğumuz karbonhidrat diyeti günde toplamda 50 gr az karbonhidrat almanızı sağlar. Sağlıklı bir şekilde egzersiz yapar ve hareket ederseniz bunun ötesine de geçebilirsiniz.

Pazartesi

Kahvaltı: Çeşitli sebzeli, tereyağında veya hindistancevizi yağında kızartılmış omlet.
Öğle yemeği: Yaban mersini ve bir avuç badem ile birlikte öğütülmüş yoğurt.
Akşam yemeği: peynirli burger, sebze ve salsa sosuyla servis edilir.

Salı

Kahvaltı: Pastırmalı yumurta
Öğle yemeği: Daha önce bir gece öncesine göre hamburger ve sebzeler.
Akşam yemeği: Tereyağı ve sebze ile Somon balığı 

Çarşamba

Kahvaltı: Tereyağında veya hindistancevizi yağında kızartılan yumurta ve sebzeler.
Öğle yemeği: Zeytinyağlı karides salatası.
Akşam yemeği: Sebzeli ızgara tavuk.

Perşembe

Kahvaltı: Çeşitli sebzeli, tereyağında veya hindistancevizi yağında kızartılmış omlet.
Öğle yemeği: Hindistan cevizi sütü, meyveler, badem ve protein tozuyla birlikte Smoothie.
Akşam yemeği: Biftek ve haşlanmış sebzeler.
 

Cuma

 

 

Kahvaltı: Pastırmalı yumurta

Öğle yemeği: Bazı zeytinyağlı tavuk salatası.

Akşam yemeği: Sebzeli dana pirzola

Cumartesi

Kahvaltı: Çeşitli sebzeler ile omlet.

Öğle yemeği: Çilek, hindistancevizi yongası ve bir avuç ceviz ile birlikte otlu yoğurt.

Akşam yemeği: Sebzeli köfte.

Pazar

Kahvaltı: Pastırmalı yumurta

Öğle yemeği: Hindistan cevizi sütü, biraz krema, çikolata aromalı protein tozu ve meyveleri ile yüzleşin.

Akşam yemeği: Yanında biraz çiğ ıspanaklı ızgarada tavuk kanatları.

Karbonhidrat diyetinde vitamin ve mineral ağırlıklı beslenmek için diyetinize düşük karbonhidratlı sebzeler ekleyin. Karbonhidrat diyetinde amacınız 50 gramın altında karbonhidrat almaksa diyetinize bol sebze ve günde 1 avuç meyve eklemeyi ihmal etmeyin.

Yine sağlıklı bir vücuda sahipseniz diyetinize, patates ve tatlı patates gibi bazı yumrular ve pirinç ve yulaf gibi daha sağlıklı tahıllar ekleyebilirsiniz.

Karbonhidrat diyetinde tüketebileceğiniz düşük karbonhidratlı yiyecekler Günde 3 öğün yemek yemenin sağlık açısından herhangi bir sakıncası yoktur. Ancak yemekler arasında acıkırsanız aşağıda vermiş olduğumuz düşük karbonhidratlı aperatifleri, yemek aralarında tüketebilirsiniz. 
İşte karbonhidrat diyetinde, yemek aralarında tüketebileceğiniz o sağlıklı yiyecekler:

Bir parça meyve
Tam Yağlı Yoğurt
Sert Haşlanmış Yumurta 
Havuç
Bir avuç fındık
Yağsız peynir ve Et

Restorana gittiğinizde Et veya balık bazlı ana yemek siparişi verin.
Yiyeceklerinizi gerçek tereyağında kızartmasını isteyin.
Ekmek, patates veya pirinç yerine ekstra sebze alın.

Karbonhidrat diyet zararları 

Karbonhidrat diyetine  Hollywood diyetide denilmektedir. Diyette karbonhidrat miktarının aşırı kısıtlanması (50 gr/gün'den daha az) ile kanda keton cisimciklerinin artmasına ve ketozise neden olan diyetlerdir. Normalde keton cisimcikleri kanda çok az miktarlarda bulunurken, yükselmeleri durumunda hastalık tablosu ortaya çıkar. En belirgin özelliği ağızda aseton kokusudur. Diyetteki CHO’ ın organizmadaki görevi;Enerji vermek,Ketojenezi önlemek,Proteine olan gereksinmeyi azaltmaktır.Ketozisi önlemek için günde en az 50g CHO alınmalıdır.

Sağlıklı zayıflama diyetlerinde 80g’ ın altında ketonüri oluşmaktadırBesin öğeleri yönünden oldukça dengesizdir,Hızlı ağırlık kaybı nedeniyle özellikle vücut suyunda azalmaya neden olur; vücudun asit - baz dengesini bozarak beyne zarar verirler.Sıvı - elektrolit dengesinde bozukluğa neden olur,  Hiperürisemi ve guta benzer belirtiler, ürik asit taşları oluşabilirHiperlipidemi gelişebilir, Kalsiyum atımını artırması nedeniyle osteoporoz riskini arttırır,Kardiyak aritmilere neden olabilir.Doku proteinlerinin korunamaması ve myokard atrofisi ile karşı karşıya kalınır.