Kefirin faydaları

Fermente süt ürünü olarak bilinen kefirin sağlık açısından birçok faydası bulunuyor. Uzmanlar tarafından sıklıkla tüketilmesi tavsiye edilen kefire ait insanların kafasında birçok soru işareti bulunuyor. Kefir ne zaman içilir, kefirin faydaları nelerdir, kefirin kullanım şekli gibi… Bu kadar faydalı bir içecek olan kefir hakkında tüm bilinmeyenleri araştırıp bir araya getirdik. İşte kefirin faydaları…

30.11.2017 Perşembe Güncelleme : 30.11.2017-17:23 Perşembe


Kefirin faydaları son dönemlerde insanlar tarafından oldukça merak ediliyor. Uzmanlar tarafından tüketilmesi tavsiye edilen fermente bir içecek olan kefirin sağlık açısından da çeşitli faydaları bulunmakta…  

Çin, Amerika ve çeşitli Avrupa ülkelerinde de sıklıkla tüketilen kefir son zamanlarda ülkemizde de tüketilmeye başlandı. Ancak insanların kafasında kefirle alakalı bir çok soru işareti bulunuyor. Bu sorulardan en önemlileri ise; kefir ne zaman içilmeli, kefirin faydaları ve kullanım şekli nelerdir gibi sorular insanların kafalarını kurcalamaya devam ediyor. Bizde bu soru işaretlerini yok edebilmek adına kefirin faydalarından, kefirin kullanım şeklinden ve kefir ne zaman içilmeli gibi soruların cevaplarını araştırdık. 

İlk olarak kefirin faydaların bahsetmek gerekirse şu şekilde özetleyebiliriz;

Kefirin faydaları 

Bağışıklığı güçlendiriyor 
Ev yapımı olarak hazırlanan kefiri günde 1 bardak tüketmek bağışıklık sistemini güçlendirmede oldukça etkili bir içecek.

Hatta irlandalı bilim adamları tarafından yapılan bir çalışma sonucunda kefirin bağışıklık sistemini güçlendirdiği bilimsel olarak kanıtlanmıştır.

Kansere neden olan tümörler üzerinde etkili
Kefir vücutta ki hücrelerin yenilenmesini sağlama da oldukça etkili bir içecektir.  Bu sayede de kanserli hücreler üzerinde de oldukça etkili olduğu söyleniyor. Düzenli olarak tüketilen kefir kanser hücrelerinin gelişmesini engelleyerek tümör oluşmasının da önüne geçiyor.

Alerji ve astımda etkili 
Düzenli olarak tüketilen kefir alerji ve astım hastalıklarında da oldukça etkili bir içecek.

Kemik gelişimi ve sağlığı açısından önemli
Özellikle gelişme çağındaki çocuklarda kefirin kemik gelişimi üzerinde inanılmaz etkileri bulunuyor. Düzenli olarak tüketilen kefir aynı zamanda menopoz dönemine giren kadınlarda kemik erimesinin de önüne geçiyor.

Bağırsak florasını düzenliyor 
Bağırsakta meydana gelen iltihabik durumları, bağırsak kanserini ve kabızlığı kefirin iyileştirici özelliği olduğu söyleniyor.

Kefirin diğer faydalarından madde madde bahsetmek gerekirse şu şekilde sıralayabiliriz;

1- Kolesterolü azaltır
2- Sindirim sistemini güçlendirir
3- genç kalmayı ve uzun yaşamayı sağlar 
4- tansiyonu dengeleyici özelliğe sahiptir
5- Kefirde bulunan B12, B1, biotin ve K vitaminleri genel sağlığa katkıda bulunur. 

6-    İyileşme sürecini hızlandırır.
7-    Kanser hücrelerinin büyümesini engeller.
8-    Sedef hastalığına iyi gelir.
9-    Egzama tedavisinde kullanılır.
10-    Enflamatuvar  hastalıklara karşı etkilidir.
11-    Tümörlerin büyüklüğünü azaltır.
12-  Kalp hastalıklarını tedavi eder.
13-    Bağırsaklardaki tıkanıklığı tersine çevirir.
14-   Kan damarlarını temizler.
15-   Enerji verir.
16-    Kendinizi iyi hissetmenizi sağlar.
17-    Akciğer enfeksiyonlarına karşı etkilidir.
18-   Metabolizmayı çalıştırır.
19-   Kilo vermeye yardımcıdır.

20-   Aknelere iyi gelir.
21-    Saçı canlandırır.
22-   Diş eti hastalıklarının tedavisinde etkilidir.
23-    İlaçların yan etkilerini azaltır.
24-    Antibiyotik kullanımı sonrasında vücuttaki iyi bakterileri korur.
25-   Sindirim sistemindeki mikrofloranın korumada görev yapar.
26-    Tansiyonu düzenler.
27-    Kan şekerini düşürür.
28-    Yağ asidi ve kolesterol seviyesini düşürür.
29-    İshale iyi gelir.
30-    Şişkinliği azaltır.
31-    Bağırsak hareketlerini hızlandırır.
32-   Strese karşı etkilidir.
33-   Uyku sorunlarını çözer
34-    Depresyon sürecinde kullanılabilir.

Kefirin besin değeri nasıldır?
Kefirin sağlığımıza olan faydalarını okuduğunuza göre ne kadar faydalı bir içecek olduğunu az çok tahmin edebilirsiniz. 1 bardak kefir, günlük A vitamini ihtiyacının yüzde 20 sini, C vitamini ihtiyacının yüzde 4ünü, kalsiyum ihtiyacının ise yüzde 30unu karşılar. 

Kefir ne zaman içilmeli?
Kefirin içilme zamanının yetişkin bir insan açısından önemi yoktur. Günün her saati bir bardak kefir içilebilir. Ancak her faydalı içecekte olduğu gibi kefirin tüketimi de abartılmamalıdır. Kefir günde maksimum 2 bardak içilmelidir. 

Ancak yetişme çağındaki çocuklarda kefirin yatmadan önce tüketilmesi tavsiye edilir. Yatmadan önce içilen bir bardak kefir, çocukların zihinsel gelişimine ve kemik gelişimine katkı sağlamaktadır. 
Ancak mide sorunu olan bir çocuğunuz varsa eğer kefiri yatmadan en az iki saat önce içirmeniz gerekebilir. Bu sayede kefirin oluşturduğu mide rahatsızlıklarının da önüne geçilmiş olunur. 

Sağlık açısından bu kadar faydalı olan bir içeceği evinizde hazırlamayı kim sistemez ki! Sizde kefirin faydalarını öğrendiğinizde bir an önce ev yapımı kefir hazırlamak istiyorsanız daha önce hazırlamış olduğumuz, kefir nasıl yapılır başlıklı haberimize tıklayabilirsiniz. 

İşte kefir nasıl yapılır sorusunun en güzel cevabı…