Kim Korkar Hafta Sonundan!

30.04.2018 Pazartesi
Bütün hafta çalışıp hafta sonu planları yaptınız. Uzun zamandır görüşmediğiniz dostlarla görüştünüz, güzel havanın tadını brunchlar, kalorisi bol yemekler ile değerlendirdiniz. Tam da ''diyet kaçtı'' dediğiniz anda bırakmak yok, tam o sırada toparlama evresine giriyoruz. Haftasonu çok hareketsiz kalıp fazla kaçırmış olabilirsiniz. 
 
Diyeti bozdum diyerek su koyuvermek yok. Diyete kaldığımız yerden devam. ‘Peki ne yapmalıyız?’ dediğinizi duyar gibiyim. Çözümleri geliyor... 
 
Su Hayattır
Öncelikle buluşmanızın ertesi gününden itibaren su içimine ağırlık vermeye başlıyorsunuz. Günlük en az 2,5litre suyunuzu içmeniz gerekmektedir. Bunun yanı sıra günlük 3 fincan mutlaka yeşil çayınızı da unutmuyorsunuz. Su sizin açlık ihtiyacınızı gidererek vücuttan ödem atmanıza yardımcı olacaktır. 
 
Sofranıza Yeşillikle Renk Katın
Kaçamaklar sonrası oluşan ödemler ve şişlikler için yeşillikler çıksın mı ortaya? Gün içinde kahvaltı, öğle ve akşam yemeklerinin yanına mutlaka dereotu-roka-maydanozları eklemeyi unutmuyoruz. Yeşilliklerinizin üstüne sadece limon sıkabilirsiniz.
 
Hafif Beslenin
Kaçamak sonrası en azından 3 gün hafif  ve sebze ağırlıklı beslenmeye özen gösterin. Bu sizin için hem tokluk sağlayacak hem de ödem ve şişliklerinizin çözümü olacaktır. Akşam veya öğle yemeklerinde hızlı davranmak istiyorsanız sebzelerinizi blenderden çekip yanında yoğurt ile tüketebilirsiniz. 
 
Nerede Hareket Orada Bereket
Hepsinin yanı sıra hareket etmenizi arttırın. Haftanın en az 5 günü 1 saatten tempolu bir şekilde yürüyüş yapmanız gerekmektedir. Bunun yanı sıra yüzme, basketbol gibi çeşitli spor dallarına da yer verebilirsiniz. Benim vaktim yok diyorsanız evde yapacağınız birkaç pilates hareketi ile hem diyetinizi taçlandırın hem de vücudunuza sıkılık katın. 
 
Hafta sonu fazla kaçırdığınız beslenmeyi hafta içi sıkı bir irade ile hemen toparlayabilirsiniz. Yaza daha formda girmek ve hayatınızı daha fit bir vücutla idame ettirmek için karar verin ve uygulayın. 
 
Uzm. Dyt. Aslıhan Küçük
Beslenme ve Diyet Uzmanı