Kışın spor yapmak için kendinizi motive etmenin 10 yolu

Soğuklar yüzünü gösterdikçe, spor yapmak zor bir hal alır. Ancak, sağlıklı ve zinde kalmak için kış aylarında da egzersizlere ara vermemek gerekiyor. Bu konuda kendinizi motive etmenizi sağlayacak 11 öneriyi duymaya hazır mısınız?

02.01.2018 Salı Güncelleme : 03.01.2018-11:51 Salı

Kış aylarında, spor yapmak zorlaşır. Sıcak yatağımızı terk edip dışarı çıkıp üşümek istemeyiz. Bedenimiz korumacı bir şekilde bize bunu söyler. Ancak spor yapmanın zinde ve sağlıklı bir yaşam için vazgeçilmez olduğunu biliriz ve kendimizi bu konuda harekete geçirmek isteriz. Tam bu noktada, size yardımcı olacak 11 öneriyi, sizler için derledik.

İşte kış aylarında kendinizi motive etmenin 10 yolu:

1.    Arkadaşınızı ya da eşinizi sizinle birlikte spor yapmaları için ikna edin. Böylelikle, ortak bir programın parçası olur ve birbirinizi motive etmiş olursunuz. Bir zaman sonra, sıkılıp bırakma şansınız azalır. 

2.    İşe gitmeden önce spor yapma fikrine yüz çevirmeyin!
Uyandığınızda dosdoğru vakit kaybetmeden, yüzünüzü soğuk suyla yıkayın ve bir çırpıda kendinize gelin. Egzersiz için hazır olun. Unutmayın, işe başlamadan önce yapacağınız bu egzersiz sayesinde gün boyu daha iyi hissedeceksiniz.

3.    Düzenli olarak spor yapmanızı kolaylaştıracak bir takvim hazırlayabilirsiniz.  Bu takvime, egzersiz sonrası atılan her "tamamlandı işareti", sizi bir sonraki çalışmanız için motive eder. Kendinize karşı daha çok sorumlu hissedersiniz.

4.    Eğer takvim oluşturmak size göre değilse, zihninizde bir "hedef tahtası" yaratabilirsiniz. Bunun için sizi motive edecek sözleri, kişileri, duyguları ve birlikte spor yaptığınız insanları aklınızdan geçirin.

5.     Egzersiz yaparken, tempolu müzikler dinlemek zihin-beden uyumunu kolaylaştırır. Egzersiz yaparken sizi stresli düşüncelerden uzak tutar ve konsantrasyonunuzu arttırır.


6.    Kış aylarında dışarıda spor yaparken dikkat edilmesi gereken bir husus da: uygun kıyafet seçimidir. Aksi takdirde, kışın spor yapma fikrinden soğumanız mümkün.  Kışın spor kıyafeti seçimindeki birinci kural: nefes alan fonksiyonel atletler giymek, ikinci kuralsa: üzerine ısı yalıtımlı kıyafetler giymektir. 

7.    Kışın dışarı çıkma fikrine hala yanaşmıyorsanız, evde yapabileceğiniz egzersizlerle yola devam edin. Yapabileceğiniz bir çok egzersiz hareketi olduğu için kendiniz için en uygun olanlardan bir program oluşturabilirsiniz. 

8.     Eğer ilk kez bir egzersiz programına başlayacaksınız, bu rutine alışmak için bir spor salonunda, fitness derslerine katılmayı tercih edebilirsiniz. Bu sayede, sizi motive edecek bir altyapı oluşur ve orada bir eğitmen eşliğinde öğrendiğiniz hareketleri, daha sonra kendi başınıza pratik ederken zorlanmazsınız. 

9.    Elbette yağmurlu ve soğuk havalarda spor salonlarına gitmenin de bir zahmeti ve çabası söz konusu. Bazen bu durumdan da feragat etmek isteyebilirsiniz. O vakit de, internette bulabileceğiniz bir çok egzersiz videosuyla, evinizde benzer bir atmosferi oluşturmanız mümkün.

10.    Kışın doğasına uygun, buz pateni ya da kayak gibi sporları yapmayı da deneyebilirsiniz.

11.    Yılmadan devam ettiğiniz egzersiz programları ardından sağlığınız için ödüller pahabiçilemez derecede büyük! Ancak, kendinizi biraz da psikolojik anlamda şımartabilir, sevdiğiniz bir tatlıyı yiyerek ya da sevdiğiniz şeyleri yaparak ödüllendirebilirsiniz. 

 

Seda Kabil / PembeNar Özel