Kobi Gelenekseli korurken yenilikçilikle büyüdü

Gelenekseli korurken yenilikçilikle büyüdü

31.03.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Pandemide canlanan sirke talebine hem geleneksel ürünler hem de sirkeli içecekler gibi yenilikçi yaklaşımlarla cevap veren Fersan, 2020’deki atağının ardından geçen yılı da yüzde 30 büyümeyle kapattı.

Gelenekseli korurken yenilikçilikle büyüdü

 

EBRU SUNGUR - Zaman zaman belirli koşullar, belirli ürünlere talebin hızla artmasına neden olur. Örneğin aniden bastıran bir soğuk hava dalgasında bere ve eldiven satışları birden artar. Bu süreçlerde tüketici talebini iyi okuyan, ürünlerini bu okumayla geliştiren işletmeler, söz konusu koşullar geride kaldığında da talebin devamını sağlayabilir.

Haberin Devamı

Pandemide de gerek bağışıklığı güçlendirici, gerekse de temizleyici etkileriyle sirke talebi adeta patladı. Türkiye’de 2020’de 2019’a göre yüzde 70 daha fazla sirke tüketildi. 2021’e gelindiğinde bu talep bir miktar yavaşlasa da doğru stratejiyi kuran firmalar büyümesini devam ettirdi. Fersan Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Gürhan Güven, geçen yılı yüzde 30 büyümeyle kapattıklarını belirtirken, “Değişken bir ekonomi içinde yer aldığımızdan şirket mevcudiyetini korumak, piyasa hareketliliğine karşı çevik hareket etmek ve nihayet karlılık noktasında da kendimizi güçlü kılmak için çok çalıştık ve karşılığını da aldık. Tüketicinin kalbinde yer aldığımızı bir kez daha göstermiş olduk” dedi.

‘Sınır koymadık’

Haberin Devamı

Gürhan Güven şöyle devam etti: “Yeni kategorilere giriş yapmayı planlıyoruz. Biz sirke ve turşunun geleneksel tarafını koruyarak sonraki nesillerin de bu faydalı tüketim alışkanlığını devam ettirmesini istiyoruz. Bu nedenle yenilikçi tarafımıza güveniyoruz. 2021 yılında piyasaya sürdüğümüz sirkeli içeceklerimizin yeni neslin geleneksel ürünleri kullanımını sürdürmede faydalı bir adımdı. Bu ve benzeri çalışmalarımızı devam ettirme konusunda ısrarcıyız. Gıda firması olduğumuz için alanımız çok geniş. Kendimize bir sınır koymadan kalitemizi koruyarak, tüketici trendlerini iyi okuyarak sektörümüzü geliştireceğimizden şüphe duyulmasın.”

Sirkeli içeceklerin yanında turşuda da yeni ürün çalışmalarının sürdüğünü belirten Güven, “Markamızı kornişon, közlenmiş biber, közlenmiş patlıcan, yakan biber ve biberiye turşusu üzerinde de artık görebileceksiniz” diye konuştu.

Dernek, C13 testi için çalışıyor

Sirkenin doğal mı, kimyasal mı olduğunun anlaşılmasını sağlayan C13 (karbon izotop) testinin, sektör için standart hale getirilmesini istediklerini kaydeden Gürhan Güven, başkanı olduğu Sirke Üreticileri Derneği’nin bu konuda çalışmalar yürüttüğünü anlattı. Güven şöyle dedi: “Piyasadaki sirkelerden alınan örnekler Çukurova Üniversitesi tarafından analiz edildi ve böylelikle ürün kalitesi açısından sirke sektörünün bir fotoğrafını çekmiş olduk. İlgili mevzuatın iyileştirilmesi ve uluslararası standartlarda kontrol ve denetimlerin gerçekleştirilmesi noktasında Tarım ve Orman Bakanlığı’mıza her türlü desteği vermeye hazırız. İhracatta ciddi şekilde gelişme ve atağa geçme ihtiyacımız mevcut. SirkeDer üye şirketleri olarak ürünlerimizi güvenle sunuyoruz fakat dünya ülkelerinde olumlu bir ortak algı oluşturmamız gerekiyor. Bunun için de Türkiye’deki tüm sirke üreticilerinin kaliteli ve güvenilir sirke ürettiğini ispat etmeliyiz.”

Haberin Devamı

Cironun üçte biri ihracat

Almanya başta olmak üzere, Fransa, Japonya, Rusya gibi 40 ülkeden fazla ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Gürhan Güven şunları söyledi:

“Mc Donald’s, Burger King gibi müşterilerimizin yanı sıra çeşitli distribütörler ile de iş birliği içinde ihracatımız mevcut. Ciromuzun yüzde 35’i ihracattan geliyor. Ürün grubu olarak bakarsak sirkelerimizin yüzde 20’sini, turşularımızın ise yüzde 95’ini ihraç ediyoruz. Her geçen gün bu oranı artırma gayreti ile çalışıyoruz. Bu çerçevede hedefimize aldığımız farklı ülkeler de söz konusu.”