Kültür Sanat "En büyük amacımız kitabın bir kültürün ürünü olduğunu okuyuculara hatırlatabilmek"

"En büyük amacımız kitabın bir kültürün ürünü olduğunu okuyuculara hatırlatabilmek"

09.10.2021 - 14:28 | Son Güncellenme:

Melisa Bayrak Yılmaz ve Faruk Onur Bayrak, kitabı bir kültür değeri olmaktan ziyade emtia gibi görme anlayışını değiştirmek için çıktıkları yolda Tamadres projelerini hayata geçirdiler. Sosyal sorumluluk işlerine de imza atan Melisa Bayrak Yılmaz ve Faruk Onur Bayrak ile yeni projelerini konuştuk.

En büyük amacımız kitabın bir kültürün ürünü olduğunu okuyuculara hatırlatabilmek

İhsan Dindar - Milliyet.com.tr

Haberin Devamı

Ben öncelikle kitap ve teknolojiyle bu denli içli dışlı iki genci daha yakından tanınması açısından biraz kendinizden bahsetmenizi istiyorum başlangıçta...

Melisa Bayrak Yılmaz (MBY): Notre Dame de Sion mezunuyum. Üniversite eğitimimi İstanbul Hukuk’ta tamamladıktan sonra iki yıl avukat olarak çalıştım. Sonrasında Londra’da bulunan King’s College’da Uluslararası Finans Hukuku yüksek lisansımı tamamladım. Yüksek lisans programının bitiminde Londra’da iki yıl avukat olarak çalıştıktan sonra kardeşimle birlikte ailemizin 30 yıllık yayıncılık tecrübesini dijitale taşımaya karar verdik ve bu kapsamda Tamadres projesini hayata geçirdik…

En büyük amacımız kitabın bir kültürün ürünü olduğunu okuyuculara hatırlatabilmek

Faruk Onur Bayrak (FOB): Bahçeşehir Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik öğrencisiyim. Özellikle ailemin içinde olduğu kültür, sanat ve iş ortamı dolayısıyla 12 yaşından beri bu alandayım. Otuz yıla varan aile birikimini ve bu birikimin geleceğe açılan vizyonunu, kız kardeşimle beraber daha ileri taşımaya yöneldik.

Haberin Devamı

Tamadres nasıl bir fikrin ürünü? Bu yolculuk nasıl başladı?

FOB: Bu yolculuğun başlangıç noktası aslında 30 sene önce dayanıyor. Ailemizin işi gereği çocukluktan beri kitap raflarının, fuarların arasında, imza günlerinde geziniyoruz. Kitap toplamaktan paketlemeye, yayın haklarının yönetiminden uluslararası fuarlara katılmaya kadar pek çok alanda tecrübe sahibi olmanın sonucunda böyle bir yolculuğa başladık. Dolayısıyla bu verdiğimiz karar aslında anlık bir fikir ürününden ziyade yılların birikimiyle verilmiş bir karar olarak görebiliriz.

Bugün baktığımızda Türkiye'de kitap piyasasında online mecraların öne çıkmış olduğunu görüyoruz. Bu noktada nasıl bir fikirle yolculuğa çıktınız?

MBY: Mevcut düzende kitabı bir kültür değeri olmaktan ziyade emtia gibi görme anlayışı söz konusu… Bizim de buradaki en büyük amacımız kitabın bir kültürün ürünü olduğunu okuyuculara hatırlatabilmek. Kitabın ucuz bir ürün olduğu algısından kurtarıp topluma değer katan, toplumu inşa eden temel unsurlardan biri olduğunu hatırlatabilmek gayesi içindeyiz.

Haberin Devamı

FOB: Aynı zamanda en önem verdiğimiz hususlardan biri okur memnuniyeti… Bu konuda maalesef büyük bir açık olduğunu görüyoruz. Tamadres’in en temel misyonlarından biri okurun sorununa/şikâyetine kayıtsız kalmamak ve buna en kısa sürede çözüm bulabilmek.

ideolar, söyleşiler ve blog kısmı benim dikkatimi çeken unsurlar oldu. Bu alanlarda gelecekte başka neler yapmayı hedefliyorsunuz?

MBY: Pandemi sebebiyle yazarlar ve okurlar maalesef eskisi gibi bir araya gelemiyorlar. Bu durum biraz daha sürecek gibi duruyor. Biz de bu nedenle yazarlarla okurları dijital ortamda daha çok bir araya getirecek projeler üretmeyi hedefliyoruz. Yazarların kütüphanesinden çekimler, özel temalı Youtube çekimleri, online yazar-yazar, yazar-okur buluşmaları gibi yeni sezon için projelerimiz bulunmakta. Daha fazlasını şu aşamada söyleyip büyüyü kaçırmayalım, okurlara sürpriz olsun…

İmza veya kartpostal okurla yazar arasında kurulan bağın önemli bir parçası. Hele ki içinde bulunduğumuz şu süreçte. Bu konuda da dikkat çekici yeniliklere imza attınız. Nasıl tepkiler geldi?

Haberin Devamı

MBY: Ece Temelkuran’ın son çıkan “Bu da Geçer” adlı kitabı için bir kartpostal kampanyası düzenledik ancak ilk kampanyamız maalesef 150 adet ile sınırlıydı ve kısa saatler içerisinde kartpostalların hepsi tükendi. Daha sonradan daha özel bir şey niye yapmıyoruz diye düşündük ve tasarımcı Ömer Faruk ile görüşüp yeni bir kartpostal tasarımı yaptırdık. Hepsi Zagreb’e gitti ve Ece Temelkuran küçük notlarla birlikte kartların tamamını imzaladı.

Tamadres ile çıktığınız bu yolculukta varmak istediğiniz nihai nokta nedir? İnsanlar nezdinde nasıl bir intiba bırakmayı hedefliyorsunuz?

FOB: Burada amacımız ilk bakışta kitabın Tamadres’i olabilmek. Bu gayemizi başardıktan sonra da kültürün, sanatın, edebiyatın (kısacası her şeyin!) Tamadres’i olabilmek. İnsanların sadece kitap aldığı bir web sitesi olmanın ötesinde bir kültür platformu inşa etmek istiyoruz.

Birçok kitap satışı yapan marka maalesef global olarak hizmet veremiyor. Biz firmamızı global bir marka olarak konumlamaya çalışıyoruz. Hedeflerimiz arasında ilk olarak Avrupa’ya hizmet vermek var.  Şu an daha yolun çok başındayız ancak ileriki yıllarda markamızı uluslararası bilinen bir şirket yapabilmek en büyük hayallerimizden biri…

Haberin Devamı

MBY: Bırakmaya çalıştığımız en büyük intiba “saygı”... Kitap satışının bir parçası olmak, bizler için kültürün bir parçası olmak… Dolayısıyla bütün çalışmalarımız, hizmetlerimiz saygı üzerine kurulu. Edebiyata, sanata, kültüre duyduğumuz saygı ve sevgiyi okurlarımıza geçirebilmek en büyük gayelerimizden biri.

Dijital bir mecrada ölçümleme nispeten daha kolay. Kitap okurlarının bir profilini çizmenizi istesek karşımıza nasıl bir manzara çıkıyor?

MBY: Kitap okuru çok anlayışlı bir profile sahip yeter ki karşılarında onları dinleyen ve çözüm odaklı bir satıcı olduğunu bilsinler. Günümüzde okurların bazı web sitelerinde mağduriyet yaşadığını duyuyoruz ve üzülüyoruz. Buradaki en büyük amaçlarımızdan biri de okurun siparişini 100% memnuniyetle tamamlamasını sağlamak. Aynı zamanda ne aradığını da çok iyi biliyor kitap okurları. Dolayısıyla daha bilinçli bir tüketici olduğunu düşünüyoruz.

FOB: Bunun yanında tabii birazcık da sabırsızlar. Kitaplar bizlere yeni bir dünya açtıkları için okuyucular da kitabi bir an önce kitabı eline alıp o dünyanın içine girmek istiyor.