Kültür Sanat Karaköy’den iyiliğe bir ‘bienal’ esti

Karaköy’den iyiliğe bir ‘bienal’ esti

19.04.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

İstanbul Karaköy’de bulunan Salt Galata, 13-16 Nisan tarihleri arasında Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) öncülüğünde anlamlı bir girişime ev sahipliğinde bulundu.

Karaköy’den iyiliğe bir ‘bienal’ esti

Evrim Altuğ - On binlerin hayatına mal olan büyük deprem fırtınasından sonra başlayan geniş kapsamlı insani yardım ve dayanışma kampanyalarına bir yenisini ekleyen TEGV, bölgeye yolladığı mobil eğitim tırları ‘Ateşböcekleri’ne ek olarak, Gulf Sigorta ile Sergikur’un da katkılarıyla ’Sanat İle Eğitime Destek’ kampanyası düzenledi. Etkinliğe 40’a yakın kültür sanat kurumu ve galerisi ile 200’ün üzerinde yerli-yabancı sanatçının katılımı Salt Galata’nın ‘-1’nci katında anlamlı bir zenginlik, hatta sivil bir bienal omuz omuzalığı oluşturdu.

Haberin Devamı

TEGV’nin internet sitesi üzerinden gezilebilen sanal sergisi ile öne çıkan bağış kampanyasında yer alan sanat eserleri; videodan heykele, özgün baskıdan kolaja, yerleştirmeden tuvale yönelik çeşitliliği ile olduğu kadar katılımcı sanatçıların nesil ve anlatım farklılığı ve sunulan eserlerin dramatik içerikleriyle de göze çarpıyor. Etkinlik, bu anlamlı bağış kampanyası nedeniyle Türkiye çağdaş sanat birikiminin estetik üretkenliği olduğu kadar yapıtların son dönemde ortaya koyduğu ifade zenginliğine yönelik de dikkat çekici bir panorama üretiyor. Bilgi için: https://tegv.org/sanat-ile-egitime-destek 

Karaköy’den iyiliğe bir ‘bienal’ esti

Mehmet Güleryüz, Koray Ariş, Özer Kabaş, Erkal Güngören, Ali Teoman Germaner (Aloş) ve Saim Bugay, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi, tahminî 1970’ler Salt Araştırma, Özer Kabaş Arşivi

Haberin Devamı

Yale’den gelen adam: Özer Kabaş

saltonline.org adresinde erişime açtığı “Sentez ve Montaj: Özer Kabaş Yazıları” isimli e-yayını basılı kitap olarak yayımladı. Salt’ın 1950’lerden günümüze Türkiye’de sanat odaklı araştırmaları kapsamında sunulan kitap; sanatçı, eğitimci ve yazar Özer Kabaş’ın (1934-1998) kaleme aldığı yazıların yanı sıra kendisiyle yapılan söyleşiler ile katıldığı toplantı ve açık oturum dökümlerini bir araya getiriyor. Yapıtta Vasıf Kortun’un bu yayın için kaleme aldığı ‘Yale’den Gelen Adam: Özer Kabaş Yazıları’ metni, Kabaş’ı daha az bilinen eğitimci ve sanat düşünürü yönleriyle ele alıyor. Kabaş, Onat Kutlar, Ömer Uluç, Sezer Tansuğ, Yılmaz Zenger’in katılımıyla gerçekleştirilen toplantı sinema ile resim ilişkisini irdeliyor. Kabaş’ın sanatın farklı disiplinlerine ilgisi, sanat eğitimine yaklaşımı ve katkılarını aktarmayı amaçlayan kitapta 1969’da Robert Kolej Öğrenci Birliği’nin düzenlediği ve katılımcıları arasında olduğu III. Kültür Haftası kapsamındaki iki açık oturumun dökümü de yer alıyor. Sanatçının Faruk Pekin moderatörlüğünde Aziz Nesin, Kemal Tahir, Selahattin Hilav ile birlikte katıldığı ‘Sanat ve Politika’ başlıklı oturum sanatın siyasetle ilişkisini tartışmaya açıyor. Sezer Tansuğ moderatörlüğünde Adnan Çoker, Cihat Burak, Orhan Taylan, Ömer Uluç ile bir araya geldiği ‘Yeni Türk Resminin Sorunları’ başlıklı oturum Türkiye’de resim sanatına bir bakış sunuyor. Kabaş’ın vefatından sonra düzenlenen ‘Özer Kabaş’ın Bıraktığı İzler’ toplantısının dökümünde ise Ali Teoman Germaner, Cevat Çapan, Engin Cezzar, Gülriz Sururi, İclal Erentürk, Jale Erzen, Mete Yalçın, Oya Başak ve Süleyman Saim Tekcan sanatçıyı farklı yönleriyle anıyor.