Kültür Sanat ‘Yaratıcı ekonomiyi büyütüyor’

‘Yaratıcı ekonomiyi büyütüyor’

30.09.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Bugün, 30 Eylül Dünya Podcast Günü. Statistica, Triton Digital ve Edison Research gibi medya grupları her yıl eğilimleri ölçmek, dinleyici davranışını anlamak ve dünya çapında podcast büyümesini izlemek için dijital medya anketleri yürütüyor.

‘Yaratıcı ekonomiyi büyütüyor’

SEYHAN AKINCI- Ortaya çıkan son rakamlara göre dünyada 383,7 milyon podcast dinleyicisi var. 2022 yılı sonuna kadar dünya çapında yaklaşık 424 milyon podcast dinleyicisinin olacağı tahmin edilmekte. Haziran 2022 itibarıyla toplamda 2.4 milyon podcast bulunmakta. İçerik ve dinleyici sayısı hızla büyürken biz de özellikle imza attığı podcast dizileriyle dikkat çeken Podbee Media Kurucusu Candost Bayraktar ve “Karanlık Bölge”, “Kefe” ve “Epik Olmayan Bir Aşk Hikâyesi” podcast dizilerinde oyunculuk ve yönetmenlik yapan Tülin Özen ile konuştuk.

Haberin Devamı

*Podbee Media’nın yolculuğundan bahsedebilir misiniz?

Candost Bayraktar: Podbee Media’yı Tülin Özen ve Tansu Biçer ile beraber 2020’de kurduk. Haberden spora, sanattan teknolojiye, belgeselden gerçek suça kadar pek çok farklı türde, yaratıcılarımızla beraber hazırladığımız haftalık podcastlerimizin yanında temelini radyo tiyatrosundan alan podcast dizilerimizin de yer aldığı geniş bir içerik yelpazemiz var. Şovlarımızdan “Barış Özcan ile 111 Hz”, “Fularsız Entellik” ve “Deniz Göktaş’a Ayıracak Vaktim Yok” gibi Türkiye’de en çok dinlenen podcast’lere yenilerini eklemek, dinleyicimize günlük aktivitelerine eşlik ederken kaliteli içerikleri ulaştırmak ve ses dikeyinde bir dönüşümü gerçekleştirmek için her gün çalışan ve büyüyen bir ekibimiz var. Platformlara göre değişebilir ancak Türkiye’de en çok dinlenen podcastlerin en az dördü Podbee Media’ya ait şovlar. 

Haberin Devamı

‘Yaratıcı ekonomiyi büyütüyor’

CANDOST BAYRAKTAR

*Dinleyici kitlesinde nasıl bir değişim gözlemliyorsunuz?

Candost Bayraktar: Dinleyici kitlesi büyümeye devam ediyor. Türkiye’de en az bir kere podcast dinlemiş 10 milyon kişinin olduğunu yapmış olduğumuz araştırmalar bize gösteriyor. Dinleyicilerimizin aylık podcast dinleme süreleri ve adetleri artıyor. Bizim öncüsü olduğumuz yüksek prodüksiyonlu şovlarımızın da etkisiyle beklentileri artıyor. Bunların hepsinin neticesinde markaların da mecraya olan ilgisinin arttığını görüyoruz. Podcast bir mecra olarak azımsanmayacak düzeyde gelir yaratıyor bu da yaratıcı ekonominin büyümesine önemli bir katkı sunuyor.

“Podcast’leri çok özgürleştirici buluyorum”

‘Yaratıcı ekonomiyi büyütüyor’

*Podcast dizilerinde yönetmenlik ve oyunculuk yaparak bambaşka bir alan açtınız kendinize... Bu alanı nasıl tarif edersiniz?

Tülin Özen: Podcast dünyası, görsel dünyadaki içerik üretiminde yaşanan baskıdan, sansürden ve kaygıdan uzakta yeni dünyalar, hikâyeler ve karakterler oluşturmamıza alan sağlıyor, bunu çok özgürleştirici buluyorum. Ekonomi, sansür ve otosansür sebebiyle “Türkiye’de yapamazsın, yapılamaz” denilebilecek birçok hikâyeyi anlatma şansımız oluyor. Dinleyici olarak görmeden, sadece duyarak, kendi hayal gücümüzle konu ve karakter takibi yapmamıza olanak sağlıyor. Bu da beni, bir üretici ve oyuncu olarak malzememi, kendimi geliştirmem ve çeşitlendirmem noktasında besliyor. Aynı zamanda mikrofon arkası ekibe dahil olmam, ses dikeyinde başka bir dünya oluşturma araçlarını ve bu araçların nasıl etkiler yaratabileceğini düşünmeye başlamamı da sağladı.