Kurban Bayramı’nda kırmızı et tüketirken bunlara dikkat!

Taze et tüketiminin arttığı Kurban Bayramı’nda, kurban etinin en az 24 saat bekletildikten sonra pişirilmesi gerektiğine dikkat çeken Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Tuğba Küçük; etin nasıl saklanması ve tüketilmesi gerektiği konusunda önemli bilgiler verdi.

17.08.2018 Cuma Güncelleme : 17.08.2018-10:12 Cuma

Kurban bayramında güne mutlaka güzel bir kahvaltıyla başlanması gerektiğini belirten Dyt. Tuğba Küçük, şunları söyledi: “Bayram boyunca kırmızı et tüketimi çok fazla olacağı için, sabah kahvaltısında protein alımı azaltılarak, dengeli bir kahvaltı yapılarak güne başlanması doğru olacaktır. Sabah kesilen kurbanın kavurmasını kahvaltıda kesinlikle yemeyin.” 
 
Eti en az 24 saat bekletin

Kurban kesildikten sonra etin 24 saat dolapta bekletilerek tüketilmesinin daha doğru olduğuna dikkat çeken Dyt. Tuğba Küçük, şunları söyledi: “Et dinlendirilmeden pişirildiğinde yeterince yumuşamadığı için yedikten sonra hazımsızlık ve şişliğe neden olacaktır. Özelikle de mide, bağırsak problemi yaşayan kişilerin kesinlikle bu kurala dikkat etmesi gerekmektedir” 
 
Pişirirken ayrıca yağ eklenmemeli

Sağlık açısından en doğru pişirme yönteminin haşlama veya ızgara olduğunu vurgulayan Dyt. Tuğba Küçük, “Etin pişerken ateşle direkt temas etmemesi gerekir. Etin ateşe yakın olması hem kanserojen öğelerin oluşumuna neden olur, hem de; B1, B12, folik asit gibi vitaminlerin kaybına yol açar. Etin içinin ve dışının iyi pişmiş olması da çok önemlidir. Etlerin çiğ veya az pişmiş olması, yeme kalitesini düşüreceği gibi; besin zehirlenmelerine de yol açabilir. Etleri pişirirken ayrıca yağ eklenmemelidir. Et, zaten içerisinde yüksek miktarda yağ içerir” dedi. 
 
Hastalıklara davetiye çıkarmamak için…

Dyt. Tuğba Küçük, ayrıca şu uyarılarda bulundu: “Ette bulunan yüksek miktardaki doymuş yağ, kandaki kolesterol seviyesini yükseltir ve koroner kalp rahatsızlıklarına davetiye çıkartır. Özellikle tansiyon, diyabet (şeker hastalığı) ve kalp hastalığı olan kişilerde fazla et tüketimine bağlı olarak; yağ alımlarının artması, çarpıntı, tansiyon veya kan şekeri değerlerinin yükselmesi gibi ciddi sağlık sorunları oluşabilir. Yağ ve proteinden zengin, posa içeriği düşük olan etin sindirimi, diğer besin gruplarına göre daha zordur” dedi.