Leptin diyeti nedir, leptin diyeti nasıl yapılır?

Diyet dünyasının en yeni trendi Leptin diyeti. Bu diyet yağ hücrelerinizde bulunan açlık ve iştahtan sorumlu leptin hormon seviyelerini dengeleyerek kilo verdirmeyi amaçlar. Size kalori hesaplaması yaptırmadan neyi ne zaman yiyeceğinizi anlatan leptin diyeti nedir, leptin diyeti nasıl yapılır sorularının cevaplarını açıkladık. İşte kısa sürede kilo vermenize yardımcı olacak leptin diyeti:

10.05.2018 Perşembe Güncelleme : 14.05.2018-13:46 Perşembe

Leptin diyeti, leptin hormonun salgılatarak yapılmış olduğu bir diyet programıdır. Leptin diyetinde yemek konusunda herhangi bir sınırlama bulunmamaktadır. Leptin diyetinin amacı neyi ne zaman yemeniz gerektiğini öğrenmenizdir. Bunu öğrendiğiniz takdirde leptin diyetinde daha rahat bir şekilde kilo verebilirsiniz. Leptin diyeti nedir, leptin diyeti nasıl yapılır sorusunun cevaplarını sizler için araştırıp bir araya getirdik. İşte leptin diyeti nedir, leptin diyeti nasıl yapılır sorusuna verilen cevaplar:

Leptin hormonunun vücudunuzdaki etkileri

 


 

Leptin hormonu beyninizdeki iştah ve açlıktan sorumlu reseptörlere bağlıdır. Bu hormon doyduğunuz zaman beyninize sinyal göndererek iştahınızı baskılamakla sorumludur. Aynı zamanda hangi besinlerin yağa çevirilip depolanacağını kontrol eder. Leptin hormonu vücudunuzda depoladığınız enerji miktarındaki değişiklikleri algılayarak yaktığınız kalori miktarının artmasını sağlayabilir. 

Leptin direnci nedir?

Leptin direnci vücudun yeterli seviyede leptin hormonu salgılayamaması sonucu oluşur. Bunun en büyük sebebi dengesiz beslenme sonucu düzensizleşen früktoz ve şeker seviyeleridir. Leptin seviyeleri düşük insanlarda hep bir açlık hissi yaşanır, yemek yense bile açlık devam eder.

Leptin diyeti nasıl yapılır?

Akşam yemeğinden sonra yemek yasak

Leptin diyetinde akşam yemeğinden sonra her hangi bir şey yemek kesinlikle yasak. Tavuk, biftek, somon ve deniz ürünlerinin yanında kırmızı biber, ıspanak, kabak gibi düşük karbonhidratlı sebzeler tüketin. Akşam yemeğinizi yatmadan en az üç saat önce yemeye çalışın.

Kahvaltıda protein tüketin

Kahvaltıyı en çok besin tükettiğiniz öğün yapın. Sabahları protein yemek hem enerjinizi arttırır hem de metabolizmanızı günün geri kalanında yediklerinizi yakmaya hazırlar. Gerekli proteini almak için yumurta yiyebilirsiniz. Ya da kendinize yulaf ezmesi, badem sütü ve protein tozundan bir öğün oluşturabilirsiniz. 

Doyana kadar yemeyin

Leptin diyetinde yapılan bir numara kendinizi tamamen doymuş hissetmeden yemeyi bırakmak. Bunu yaparsanız, yemek bittikten 10-20 dakika sonra doymuşluk hissinin geldiğini görecekseniz. Zamanla yeme alışkanlıklarınız değişecek ve daha az yediğinizi fark edeceksiniz. 

Günde üç öğün yemek şart

Leptin diyetinde öğünler arası atıştırmak yasak. Eğer öğünler arası acıkırsanız tatlandırılmamış içecekler ile iştahınızı bastırın. 

Karbonhidrat miktarını azaltın

Karbonhidratı tamamen ortadan kaldırmak zorunda değilsiniz ama yediğiniz karbonhidrat miktarını azaltmanız gerektiği gerçeğiyle yüzleşmeniz lazım. Öğle yemeklerinizde salata yemeğe başlamak bu amaçta ilk adım olabilir. Kinoa, mercimek, kavrulmuş pancar ve keçi peyniri salataları yemek fazla karbonhidrat almanızı engeller ve ihtiyacınız olan proteini sağlar.

 Kaçınmanız gereken yemekler

Soda, içinde tatlandırıcı olan her şey, enerji içecekleri, soya içeren yiyecekleri tüketmekten kaçının. Bunlar leptin direncine sebep olup kilo almanıza yol açabilir.

Leptin diyetine yardımcı yiyecekler

Leptin diyeti taze ve organik yemekler yemeye teşvik eder. Hindistan cevizi yağı, avokado, omega 3 yağı, badem, fındık, ceviz, kırmızı et, tavuk, balık, yumurta ve sebze tüketmek bu diyeti uygularken size yardımcı olacaktır.