Milliyet Executive Dijital sosyalliğe sihirli bir dünya

Dijital sosyalliğe sihirli bir dünya

10.12.2023 - 01:00 | Son Güncellenme:

Hızla dijitalleşen sosyalleşme ihtiyacını temel alarak yepyeni, birleştirici ve sihirli dünyalar kurduklarını belirten Teleporter Kurucu Ortağı ve CEO'su Dilara Keçeci, bugüne kadar 2 milyon dolara yakın yatırım aldıklarını, yeni yılda yeni bir yatırım turuna çıkacaklarını açıkladı.

Dijital sosyalliğe sihirli bir dünya

Ebru Sungur- Teknoloji dünyasında en fazla yatırım yapılan alanlardan biri olan oyun sektörü hem dünyada, hem Türkiye'de müthiş bir hızla büyüyor ve gelişiyor. Öyle ki bir noktadan sonra oyun, sadece oyun olarak kalmıyor, oyuncuların birbiriyle iletişime geçtiği bir ortama dönüşüyor. Teleporter: World of Gamers da bunlardan biri. Tüm dünyada oyun severlerin bir araya gelip birlikte çeşitli oyunlar oynayabileceği 'bir dijital evren' olan Teleporter: World of Gamers, oyunseverler için özel olarak inşa edilmiş bir sanal gerçeklik evreninde oyunlarla ilgili komünitelerden, yayınlara, etkinliklerden, sanal oyun dünyalarına kadar birçok konsepti bir araya getirerek tüm oyun dünyasını tek bir dijital platformda buluşturuyor.

Haberin Devamı

VR ve XR teknolojileri...

Teleporter Kurucu Ortağı ve CEO'su Dilara Keçeci, "Bütün heyecanımız Teleporter'ı hak ettiği başarıya ulaştırmak. Bunun için de tüm zamanımızı ve enerjimizi kullanarak, odaklı bir şekilde yolumuza devam ediyoruz" derken, bu süreçte Türk Telekom'un desteğinden aldıkları güce de özellikle vurgu yapıyor: "Türk Telekom'un gelişen oyun ekosisteminde, kullanıcıların deneyimlerini daha da artırmak üzere pek çok yeniliği hayata geçirdiğini, aynı zamanda bu alanda pek çok fikre destek olduğunu biliyoruz. Nitekim, Türk Telekom'un bu alandaki vizyonumuza olan güveni ve desteğiyle teknoloji ve inovasyonun kalbinin attığı dünya arenasında yerimizi almanın mutluluğunu yaşıyoruz." Teleporter ekibi olarak oyunseverlere özgü sosyal VR evreni inşa ettiklerini belirten Dilara Keçeci, yaptıkları işi şöyle anlatıyor: "Bu evrende dünyanın her yerinden oyunseverler, üç boyutlu dünyalarda oyunlar oynayarak, etkinliklere katılarak ve kendileri gibi diğer oyunseverlerle farklı dijital dünyalarda bir araya gelerek keyifle zaman geçiriyorlar. Hedefimiz sadece oyunlar üreten ve farklı geliştiricilerin oyunlarını sanal gerçekliğe entegre eden bir platform olmak değil. Biz aynı zamanda, pazarlamanın, dağıtımın, etkinliklerin ve oyuncu komünitelerinin birleştiği tek bir platformu hayata geçiriyoruz. Dünyanın VR oyunları alanında en deneyimli ekiplerinden birine sahip bir girişim olarak, Türkiye'nin oyun alanındaki global başarı hikayelerine VR ve XR teknolojileri özelinde bir yenisini eklemek istiyoruz."

Haberin Devamı

Sanal çağın çocukları

Dilara Keçeci, "Bu iş fikrini nasıl oluşturdunuz?" sorusunu şöyle yanıtlıyor: "Biz, tamamı küçük yaşlardan bu yana oyunlarla iç içe büyümüş, sanal evrende değerli arkadaşlıklar edinmiş bir ekibiz. Yıllardır hem oyunlar hem de VR ürünleri geliştiren, aynı zamanda oyunseverlerle bir araya gelmekten keyif alan bir ekip olarak kendi ihtiyacımızdan yola çıktık. Fark ettik ki oyunları indirmek ve oynamak için belli platformlarda, oyun içeriklerini izlemek ve yayıncıları takip etmek için farklı bir platformda, diğer oyuncularla bir araya gelip sosyalleşmek için de bambaşka bir platformda birleşiyoruz. Biz ekip olarak, nasıl bir dijital evren oluşturup da tüm bu deneyimleri tek bir çatı altında toplar ve oyunseverleri ihtiyaç duydukları her şey için tek bir platformda bir araya getiririz diye düşünürken, World of Gamers fikri oraya çıktı. Pandemiyle birlikte hızla dijitalleşen sosyalleşme ihtiyacını temel alarak, sanal gerçekliğin insanları dijital şekilde bir araya getirebilme ve yepyeni, birleştirici ve sihirli dünyalar sunma olanağını kullandık. Ekip olarak, 40 yılı aşkın deneyimimizi ve teknik bilgi birikimimizi etkili bir şekilde kullanarak World of Gamers'ı inşa ettik ve dünyanın en büyük oyun indirme platformu üzerinden kullanıcılarımıza ulaştırdık. World of Gamers, yayınlandığı ilk haftada sadece VR kategorisinde değil, yüzbinlerce bilgisayar oyununun da bulunduğu birçok kategoride en sevilen ve en çok indirilen uygulamalardan biri oldu. World of Gamers evreni doğası gereği büyümesi ve genişlemesi hiç durmayacak olan ve sınırları ancak bizim hayal gücümüz ve kullanıcılarımızın beklentileriyle sınırlı olan bir evren. Bu başarımız ve kullanıcılarımızdan aldığımız destekle bugün yepyeni oyunları bu evrende ve VR platformlarında kullanıcılarımızla buluşturmaya ve hızla büyümeye devam ediyoruz."

Haberin Devamı

Dijital sosyalliğe sihirli bir dünya

Haberin Devamı

'Burası bizim dünyamız Haydi sihir yapalım!'

Dilara Keçeci internet sitesinde kendini şu sözlerle ifade ediyor: "Ömür boyu bir oyuncu olan Dilara (diğer adıyla Anorak), sanal yolculuğuna retro konsollar ve atari oyunlarıyla henüz beş yaşında başladı. Zamanla, 200'den fazla oyunda 10.000'den fazla saat süreyle etkileyici bir rekor elde etti. FPS ve MMORPG türlerine özel bir ilgi duydu. Tutkulu bir oyun ve hatıra koleksiyoncusu olan Dilara'nın biriktirdikleri raptiyelerden yamalara, kitaplara ve hatta oyun içi öğelere kadar uzanıyor. Eski bir profesyonel satranç oyuncusu ve deneysel yemekler yapmayı seviyor. Kendisi oyun dünyasında kadınların ateşli bir savunucusu. Sıkı bir Harry Potter hayranı."

Haberin Devamı

2 milyon dolar yatırım topladı

Teleporter'ın oyun sektöründeki başarısı, yatırımcıların da ilgi odağı olmasını sağlamış. Keçeci, bu konuda şunları söylüyor: "Dünyada bu alana öncülük eden girişimlerden biri olarak bugün milyarlarca dolarlık şirketlerin de portföyünde olduğu Silikon Vadisi'nden yatırımcılarımızın da içerisinde bulunduğu turlarda toplamda 2 milyon dolara yakın fonlandık. 2024 yılının başlarında yine yabancı yatırımcıların liderlik ettiği bir yeni yatırım turunu kapatmayı ve duyurmayı hedefliyoruz." Girişimcilik ekosisteminde, "Hiçbir fikir kullanıcısıyla buluştuktan sonra olduğu gibi hayatta kalmaz" şeklinde bir söz bulunduğunu belirten Keçeci, şöyle devam ediyor: "Bizim için de böyle oldu. En başta yola çıktığımız fikir, ürünleşip pazar uyumunu yakalayana kadar birçok farklı süreçten geçti. Geldiğimiz noktada, yarattığımız değerle pazar uyumluluğunu yakaladık ve hızla büyümeye odaklıyız. Biz bu evreni büyütürken sürekli olarak yeni oyunlar ve oyuncu dünyaları tasarlayarak fikrimizi büyütüyor ve üzerine yenilerini ekliyoruz. Bütün heyecanımız Teleporter'ı hak ettiği başarıya ulaştırmak. Bunun için de tüm zamanımızı ve enerjimizi kullanarak, odaklı bir şekilde yolumuza devam ediyoruz."

İş birliğine açık

Dilara Keçeci, Teleporter'ın başarısının yatırım çekmekten öteye giderek köklü iş birliklerine de olanak sağlayacağı görüşünde. Şöyle dile getiriyor: "Video oyun pazarı bugün eğlence endüstrisinin en hızlı büyüyen segmenti ve 2027 yılının sonuna kadar 473 milyar dolarlık bir hacme ulaşması bekleniyor. Son yıllarda hem pazarın büyüme hızı hem de hızla dijitalleşen dünyamızda, globalde milyarlarca oyunsevere dokunmak isteyen birçok teknoloji devi ve farklı endüstrilerin liderleri için çok yüksek cazibeli bir alan haline geldi. Dolayısıyla bu kadar büyük ve hızla büyüyen bir pazarda; hızlı büyüme gösteren veya vadeden şirketler pazarın doğası gereği ya hızla halka açılıyor ya da o kullanıcıları hedefleyen oyun veya teknoloji şirketleri tarafından satın alınıyorlar. Bizim de bu alanda hızla göstermeyi hedeflediğimiz başarımızın özellikle önümüzdeki üç yıllık süreçte dikkat çekici olabileceğine inanıyoruz ve potansiyel iş birliklerini değerlendirebileceğimizi düşünüyoruz."

Türk Telekom'un desteğiyle büyüdü

Teleporter, Türk Telekom'un PİLOT programında desteklenen girişimler arasında yer alıyor. Dilara Keçeci, bu desteğin kendilerine katkısını şöyle anlatıyor: "Yeni nesil teknoloji ve trendlerin yaşamımızın her alanında uygulandığı günümüzde, Türk Telekom'un bu alandaki çalışmalarına yakından tanığız. Biliyoruz ki, Türkiye'deki girişimcilik faaliyetlerinin ilk dönemlerinden itibaren Türk Telekom bu konuda önemli bir atılım yaptı. Bizim de dahil olduğumuz, 2013 yılında kurulan PİLOT programını, Türkiye'nin bu alandaki önemli atılımlarından biri olarak değerlendiriyoruz. Yolculuğumuzun daha en başında, Türk Telekom gibi güvenirliği yüksek bir markanın desteğini almak bizim için oldukça değerli oldu. PİLOT programına dahil olduğumuz ilk andan itibaren, Türk Telekom'un girişimcilere sağladığı desteklerden faydalandık. Türk Telekom'un gelişen oyun ekosisteminde, kullanıcıların deneyimlerini geliştirmek için pek çok yeniliği hayata geçirdiğini, aynı zamanda bu alanda pek çok fikre destek olduğunu biliyoruz. Nitekim, Türk Telekom'un bu alandaki vizyonumuza olan güveni ve desteğiyle teknoloji ve inovasyonun kalbinin attığı dünya arenasında yerimizi almanın mutluluğunu yaşıyoruz. PİLOT programındaki sürecimiz boyunca da özellikle girişimlere sağladığı işbirliği fırsatından yararlanarak, ürünlerimizi test edip geliştirerek büyüme fırsatı yakaladık."

Yetenekli takım arkadaşları için arayışta

Oyun sektöründe yetenekli kişilere kapılarının açık olduğunu belirten Dilara Keçeci'nin bu konuda bir de çağrısı var: "Teleporter'ı büyütürken bizim için en önemli konulardan biri de ekibimizin gücüne güç katmak ve yetenekli takım arkadaşlarını dahil ederek yolumuza devam etmek. Dünyanın dev şirketlerinin VR ve XR alanlarındaki yatırımlarıyla, bu pazarda özellikle oyunlar etrafında çalışmak ve deneyim edinmek için önemli bir dönemdeyiz. Büyümesi ve genişlemesi hiç durmayan, tüm oyunseverlerin hayallerini inşa etmek için alan ve olanak sağlayan bu evreni birlikte büyütmeye devam etmek için bu vizyonun bir parçası olmak isteyen, diğer oyun şirketlerinde ve girişimlerinde tecrübeleri olan herkesle tanışmak isteriz."