Milliyet Executive İşte Türkiye'nin En Etkin 50 CMO'su

İşte Türkiye'nin En Etkin 50 CMO'su

29.09.2023 - 09:41 | Son Güncellenme:

Pandemiyle birlikte akın eden teknolojik dönüşüm yapay zekanın da baskın rolüyle bambaşka bir boyut kazandı. Dijitalleşme görülmedik bir hızla ilerliyor, tüketici alışkanlıkları süratle değişiyor. İş dünyasında bu büyük değişime ayak uydurmak için CMO'ların (Chief Marketing Officer - Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı) sorumluluğu artarken önlerinde bir fırsat penceresi de açılmış durumda...

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Teknolojiye hakim olmayı başaran CMO'lar büyük veri analitiği ve yapay zeka gibi teknolojilerle tüketici davranışlarını daha iyi anlıyor ve hızla değişen dijital ortamda markaların rekabetçi kalmalarına yardımcı oluyor. Milliyet Executive'in bu sayısında sizleri sergiledikleri performansla dikkat çeken Türkiye'nin En Etkin 50 CMO'suyla tanıştırıyoruz...

Haberin Devamı

Ahmet Olmuştur - Türk Hava Yolları - Pazarlama ve Satıştan Sorumlu GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Marmara Üniversitesi İşletme bölümü mezunu. Daha sonra işletme yönetimi yüksek lisansını dönüşümlü olarak, Long Island University Brookville (New York), European Business School (London), Pole Universitaire Leonard de Vinci’de (Paris) tamamladı. 2014 yılından bugüne Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürütmekte. Aynı zamanda, Sunexpress Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu üyesi.

Akın Garzanlı – Arçelik - Pazarlamadan Sorumlu GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Avusturya Lisesi’nin ardından İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’ni bitiren Akın Garzanlı, Koç Üniversitesi’nden MBA derecesini aldı. Harvard Business School Kellogg School of Management’ta çeşitli programları tamamladı. Arçelik’te yaklaşık 20 yıl farklı roller üstlendi. Garzanlı, CMO olarak geniş bir coğrafyaya yayılmış pazarlama ekibini yöneterek, pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi konusundaki tüm süreçlerin sorumluluğunu üstleniyor.

Haberin Devamı

Ali Fuat Orhonoğlu - Unilever – Türkiye ve Orta Doğu Ev Bakım Lideri

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Kariyerine 1996 yılında Unilever Türkiye Müşteri Geliştirme departmanında başladı. Unilever’de çeşitli görevler üstlendi. Son olarak Unilever Türkiye, Orta Asya ve İran Ev Bakım Kategorisinden Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yaptı. Unilever’in küresel Compass Organizasyonu yapılanması doğrultusunda Türkiye ve Orta Doğu Ev Bakım Kategorisi Liderliği görevine atandı.

Alper Ergenekon - Turkcell - Pazarlamadan Sorumlu GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

27 yıllık kariyeri boyunca Almanya ve ABD’de de çeşitli görevler üstlenen Alper Ergenekon, 2005 yılında Turkcell’e katıldı. Turkcell eko sistemini tek çatı altında toplayarak ‘Dünyalar Senin Olsun’ kampanyasına liderlik etti. 6 Şubat ve sonrasında büyük yıkımlara neden olan depremler sonrası ‘Gönül Bağları’ kurmak için seferberlik başlatan Turkcell’in #UnutmakYok temalı reklam filmlerine imza attı.

Arzu Uludağ - Betek Boya – Pazarlamadan Sorumlu GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Eczacıbaşı VitrA’da yurt içi ve yurt dışı pazarlama organizasyonlarında aldığı görevler ile global büyümeye katkı sağladı. 2019 yılından itibaren Pazarlamadan Sorumlu GMY olarak görev aldığı Betek Boya’da pazarlama stratejisi ve markaya liderlik ediyor. Filli Boya’yı da içinde bulunduran 2 kategoride lider marka portföyü ile endüstriye yön veren yenilikçi yaklaşımların hayata geçirilmesinden sorumlu.

Haberin Devamı

Aslı Önder - PepsiCo Türkiye - Kıdemli Pazarlama Direktörü

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Pazarlama kariyeri boyunca Pepsico, Frito Lay, Unilever, Danone şirketlerinde görev alan Aslı Önder halen Pepsico İçecek Pazarlama Direktörülüğü görevini yürütmektedir. Yenilikçi ve cesur marka kampanyaları ile toplumsal faydayı birleştiren marka programları yapmaya önem vermektedir. ODTÜ Endüstri Mühendisliği ve University of Michigan MBA mezunudur.

Aysel Aydın – Hayat – Strateji ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

29 yıldır devam eden kariyerinde 2005 senesinden beri hızlı tüketim sektörünün global oyuncularından Hayat’ta görev alıyor. Hayat’taki yolculuğuna 2005 yılında başlayan Aydın, 2014-2016 yılları arasında ise Temizlik Kağıdı Kategorisi Global Pazarlama Direktörü olarak görevini sürdürdü. 2016 yılında Hayat Strateji ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı görevine getirildi.

Haberin Devamı

Banu Soyak - Lenovo Türkiye - CMO

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Uluslararası firmalarda pazarlama, satış alanlarında görev aldı. Microsoft Avrupa Pazarlama Bölümü'ne bağlı İtalya, İspanya, Portekiz, Yunanistan, Türkiye, Rusya, Çekoslovakya, Polonya, UAE, Güney Africa, Sudi Arabistan ülkelerini kapsayan, Güney Avrupa, Doğu Avrupa ve MEA Kanal Pazarlama Direktörlüğü'nü 8 yıl sürdürdü. Halen Lenovo Türkiye Pazarlama ve İletişimden Sorumlu GMY olarak çalışmaktadır.

Barış Sönmez – DeFacto - Mağazacılık ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Kariyer hayatına Danone Tikveşli’de başlayan Sönmez, 9 senelik bir süreçte şirket bünyesinde marka yöneticisi, marka müdürü ve alternatif kanallar satış müdürü görevlerinde yer aldı. Mayıs 2011’den 2022’ye kadar Yemeksepeti Pazarlama Direktörü olarak görev yaptı ve şirketin pazarlama ve büyüme stratejilerinden sorumlu oldu. 2022 yılından beri Defacto Mağazacılık ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür olarak görev almaktadır.

Haberin Devamı

Begüm Arş Türk - Logo Yazılım - CMO

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Çalışma hayatına 2003’te başladı ve sırasıyla Zorlu Rusya operasyonlarında Pazarlama Müdürü, Turkcell’de Bireysel Satış, Ticari Pazarlama, Perakende Geliştirme ve Ürün Planlanma alanlarında çalıştı. 2016’da Logo Yazılım’a Pazarlama Müdürü olarak katıldı ve 2019’da Pazarlama ve Sadakat Yönetimi Direktörü, 2020’de Pazarlama Grup Başkanı oldu ve aynı zamanda Logo Grup Komite üyesidir.

Bilge Çiftçi – Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri – CMO

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunu. 1998-2005 arası P&G Türkiye’de görev aldı. 2005’te P&G Avrupa merkezinde çalışmak üzere Cenevre’ye gitti. 2011 yılında Türkiye’ye dönerek Vodafone Türkiye Marka ve Pazarlama Stratejisi Direktörü oldu. 2016’da markanın dönüşüm sürecine liderlik etmek üzere Vodafone Birleşik Krallık’ta Marka Direktörü olarak görev aldı. Mart 2020’den beri Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri CMO’su.

Billur Kaymak Burkutoğlu - Aras Kargo - Pazarlama, Kurumsal İletişim ve Müşteri Deneyimi GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Nestle, Danone, Sütaş, Hayat Kimya gibi uluslararası ve ulusal kurumlarda Pazarlama Yöneticiliği yaptı. Farklı kültür ve ülkelerde deneyim kazanan Burkutoğlu’nun tutkusu, dönüşümü ateşleyerek marka ve ekiplerin gelişmesini sağlamaktır. Burkutoğlu; Aras Kargo’da Pazarlama, Kurumsal İletişim, Müşteri Deneyimi GMY olarak çalışmaktadır ve Yönetim Kurulu’nda Kadın Derneği 5. Dönem Mentisidir.

Burcu Civelek Yüce - Akbank - Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

2006 yılında katıldığı Akbank’ta sırasıyla Strateji Bölüm Başkanı, İnsan Kaynakları ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı ve Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmıştır. Ocak 2022’den bu yana Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı olarak görevine devam etmektedir.

Burçin Çelik – CarrefourSA - Tedarik Zinciri, E-Ticaret, CRM ve Pazarlama GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunu. CarrefourSA’da İthalat ve Lojistik departmanında yönetici olarak işe başladı. 2012’de Tedarik Zinciri, Kasa Yönetimi, Sistem ve Organizasyondan Sorumlu Direktörlük görevine atandı. 2013’te Tedarik Zinciri, Kasa Hattı ve Organizasyondan Sorumlu olarak başladığı görevine Tedarik Zinciri, E-Ticaret, CRM ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak devam ediyor.

Can Mete Paker - Borusan Otomotiv - BMW Mini BMW Motorrad GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

26 yıldır BMW Group ve Borusan Otomotiv’de. Eylül 2021’den beri BMW, MINI ve BMW Motorrad markalarının satış ve pazarlamasından sorumlu Genel Müdür Yardımcısı. Pazarlama İletişimi, Dijital Müşteri Deneyimi & İş Geliştirme, Ürün Yönetimi ve Satış ekiplerine liderlik ediyor. Güçlü marka odağı ve entegre müşteri deneyimi odağında otomotivde elektrifikasyon dönüşümü ve sürdürülebilirlik projeleri konusunda tutkulu.

Caner Alpaslan - TAB Gıda - CMO

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

St-Joseph Lisesi ve Bilkent Üniversitesi Ekonomi Bölümü'nden mezun olan Caner Alpaslan, Galatasaray Üniversitesi İletişim Stratejileri ve Halkla İlişkiler Bölümü'nde yüksek lisans eğitimini tamamladı. FedEx ve Akademetre'de çeşitli görevler üstlenen Alpaslan, uzun yıllar çalıştığı Coca-Cola İçecek bünyesinde sayısız proje yürüttü. TAB Gıda'ya Pazarlama Direktörü olarak katılan Caner Alpaslan, 2023 Ocak ayından bu yana TAB Gıda CMO'su olarak görev yapmaktadır.

Cem Demiröz - Watsons Türkiye - Ticaret ve Pazarlama Direktörü

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunu olan Cem Demiröz, Pittsburgh Üniversitesi’nde MBA eğitimi almıştır. 2000 yılı itibariyle sırasıyla Doğan Yayıncılık, Sony Türkiye, Dixons Retail ve Tesco’da üst düzey yöneticilik ve yönetim kurulu üyeliği görevlerini üstlenmiştir. 2018 yılından bu yana Watsons Türkiye’de Ticaret ve Pazarlama Direktörü olarak çalışma hayatına devam etmektedir.

Cristina Polini – Penti - CMO

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

L'Oreal gibi büyük bir pazarlama okulunda başlayan ve daha sonra giyim sektörüne (Chantelle, Dim, Lovable, Fila ve OVS) odaklanan 37 yıllık bir kariyer. 48 yaşında hayatını değiştirerek Penti CMO'su olarak Türkiye'ye taşındı. Kadın içgörüleri konusundaki derin bilgisi, karmaşıklığı yönetme kabiliyeti, esnekliği ve fikir üretme becerileri, Penti'nin bugünkü haline gelmesinde önemli rol oynadı. Şu anki amacı ise Türkiye'deki kadınları güçlendirmek için markaya liderlik etmek. 

Murat Çağrı Süzer - Garanti BBVA Müşteri Çözümleri ve Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Kariyerine 2006’da satış ve ticari pazarlama yöneticiliğiyle başladı. 2008-2013’te Danışman, Kıdemli Danışman ve Proje Müdürü olarak çalıştı. 2013-2015’de Garanti Ödeme Sistemleri’nde farklı görevlerde bulundu. 2017-2020’de BBVA Amerika Bireysel Bankacılıktan Sorumlu GMY, Nisan 2020 itibariyle Garanti BBVA Ödeme Sistemleri A.Ş Genel Müdürü oldu. Temmuz 2022’de Garanti BBVA Ödemeler ve İş Ortaklıkları GMY oldu. 2023 Ekim ayı itibariyle Garanti BBVA Ödeme Sistemleri yönetimi ile beraber Garanti BBVA Müşteri Çözümleri ve Dijital Bankacılıktan Sorumlu GMY görevine atandı.

Duygu Badem Uylukçuoğlu - Vestel - Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

İş hayatına 2010 yılında Vestel’de başlayan Duygu Badem Uylukçuoğlu, sırasıyla Pazarlama Uzmanı, Pazarlama Sorumlusu, Pişirici ve Yıkayıcı Kategori Müdürü ve Beyaz Eşya Pazarlama Müdürü görevlerinde bulundu. Vestel 1. MT Programı'nı birincilikle tamamlayan, Vestel’de başarılı ve yenilikçi çalışmalara imza atan Badem Uylukçuoğlu, 2019 yılından beri Vestel Pazarlama Genel Müdür Yardımcılığı görevini sürdürmektedir.

Duygu Süleymanoğlu – Dimes - CMO

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

2011 yılında Marka Müdürü olarak katıldığı DİMES bünyesinde görevini, Dimes CMO ve İcra Kurulu Üyesi olarak sürdürüyor. 2021 ve 2022’de üst üste iki kez tüm sektörler genelinde “Yılın Pazarlama Ekibi” olarak gösterilen Dimes Pazarlama Ekibi’nin liderliğini üstlenen Süleymanoğlu, Meyve Suyu ve İçecek sektörünün çatı kuruluşlarında da görev yapıyor.

Ebru Darip – Koçtaş - Pazarlama ve Dijital Kanallar Genel Müdür Yardımcısı

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

1999 yılında Osmanlı Bankası’nda iş hayatına atıldı. 2001 – 2016 yılları arasında Turkcell’de görev aldı ve 16 yıl boyunca önemli roller üstlendi. Kasım 2016’da Koç Topluluğu bünyesine katılarak Koçtaş’ta Pazarlama Direktörü oldu. Ocak 2019’da Pazarlama ve Dijital Kanallardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı. 22 yılı aşkın süre boyunca pazarlamanın hemen her alanında önemli projeler yürüttü.

Ebru Şapoğlu – Şişecam – Satış Genel Müdür Yardımcısı

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

İstanbul Üniversitesi İktisat Bölümü mezunu. İşe Şişecam Düzcam Grubu’nda başladı. Boğaziçi Üniversitesi ve University of Texas akademik iş birliği ve Leading in a Global World ve INSEAD-Şişecam iş birliğinde liderlik programlarını tamamladı. Şişecam’da pazarlama, satış, iş ve pazar geliştirme projeleri gibi farklı fonksiyonlarında sorumluluk aldı. Ocak 2022 tarihi itibarıyla Şişecam Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı.

Ekmel Nuri Baydur - Migros Grubu - Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Pazarlama Çemberi olaraktan tanımladığı fiyat-kalite dengesi, farklılaşma, yenilikçilik ve güvenilirlik başlıklarında müşterilerin değişen ihtiyaç ve taleplerine göre pazarlama stratejileri belirliyor. Baydur, Migros ekosistemindeki 65.000 çalışan, 23.500 çiftçi ve üretici, 3.100’ü aşkın mağaza ve online kanallarla “yaşamın her alanında değer odaklı hizmet” anlayışıyla çalışmalarını sürdürüyor.

Elif Göktaş – Beymen - Pazarlama ve İletişim GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

ODTÜ İşletme Bölümü mezunu olan Elif Göktaş, MBA eğitimini 2006 yılında Sabancı Üniversitesi’nde tamamladı. 1995 yılında Koç Topluluğu’nda başladığı kariyerini AC Nielsen, Alman Schöller Dondurma, Danone, Sabancı Holding, Mey Diageo, Doğtaş-Kelebek Mobilya ve McDonald’s’ta sürdürdü. Liderlik ettiği projelerle pek çok ödül kazandı. Mart 2022’den bu yana Beymen Pazarlama ve İletişim GMY olarak görev yapıyor.

Emre Kurtoğlu – Teknosa - Dijital Ticaret ve Pazarlama GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

2013 yılında London Business School’un Market Driving Strategies programına katıldı. 25 yıllık iş tecrübesi bulunan Kurtoğlu Danone, Gıdasa, Kimberly Clark, Mavi, Terra Pizza gibi Türkiye’nin önde gelen şirketlerinde üst düzey görevlerde bulundu. 2021'den itibaren Teknosa’da Pazarlama, CRM ve Online kanallardan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak çalışmaktadır.

Esra Arslanbaş Kaynak - Otokoç Otomotiv - Pazarlama ve Dijital Platformlar Lideri

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Otokoç Otomotiv Pazarlama ve Dijital Platformlar Lideri, 8 ülkeden sorumludur. 20 yıllık deneyime sahiptir. Kariyeri boyunca E-ticaret, Dijital Platformlar, Müşteri Deneyimi, Omnichannel, KSS konularında birçok projeyi hayata geçirdi. İşitme Engelliler Eğitim Faaliyetleri gönüllüsü; TOSFED Kadınlar Komisyonu, NewGen Community üyesidir.

Evren Güzel – Brisa Bridgestone - Pazarlama ve Uluslararası Pazarlar GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Brisa’ya 2006’da Dış Satış Koordinatörü olarak katılan Evren, 2010-2017 arasında Dış Satışlar Müdürü görevini yürüttü. Evren, Ağustos 2017’den bu yana Pazarlama Direktörü görevini yürütüyordu. Son olarak Ocak 2021’de Pazarlama ve Uluslararası Pazarlar GMY görevine atandı. Evren, akıcı olarak İngilizce, İtalyanca ve Fransızca konuşmaktadır.

Gökçe Kunt – FLO - Pazarlama ve Büyüme GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

2001 yılında İstanbul Üniversitesi İşletme Yönetimi lisans programından mezun olduktan sonra, aynı üniversitede Pazarlama ve Pazar Araştırma yüksek lisans programını tamamladı. Pazarlama alanında 20 yılın üzerinde iş deneyimine sahip olan Kunt, Ülker, Coca-Cola, Essilor – Luxottica - Atasun Optik şirketlerinde pazarlama alanında kariyerini sürdürdü. Flo ailesine katılmadan önce Danone Su ve İçecek Grubu'nda Pazarlama Direktörlüğü görevini sürdürüyordu.

Gül Sağır Aydın - Hopi - Ürün Yönetimi, Pazarlama ve CRM'den Sorumlu GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Ege Üniversitesi İngilizce Ekonomi bölümünden mezun oldu. Eğitimine İngiltere’de Business and Industrial Administration programı ile devam etti. Pazarlama, CRM ve ürün yönetimi alanlarında 20 yılı geride bırakan Aydın, Ağustos 2021’de, Türkiye’de perakende sektörünün öncü gruplarının başında yer alan Boyner Grup’a bağlı Hopi şirketine Genel Müdür Yardımcısı olarak göreve başladı.

Meltem Bakiler Şahin - Vodafone Türkiye - İcra Kurulu Başkan Yardımcısı

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

2017 yılında Kurumsal İş Biriminden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak göreve başladı. 2021 itibarıyla Vodafone Türkiye Bireysel İş Biriminden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcılığını sürdürmektedir. Vodafone’un kişiselleştirilmiş ve müşteri deneyimine odaklı stratejisini bireysel müşterileri için dijital ve perakende kanallarından yönetmektedir.

Mustafa Kabakçı – Ülker – CMO

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

2022 yılından bu yana Ülker CMO görevini yürütmekte olan Kabakçı, tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini en doğru şekilde anlayıp inovatif ürünlerle bu ihtiyaçları karşılama ve yenilikçi iletişim faaliyetleri ile tüketicisinin gündeminde kalma konusunda önemli pazarlama stratejileri belirledi. 19 yıllık kariyerinde çok uluslu şirketlerde edindiği tecrübe ve vizyonla Ülker markalarının pazardaki konumlarını daha da güçlendirmek için ekibiyle beraber çalışmalarını sürdürüyor.

Natali Kasap - Unilever - Türkiye, Orta Asya ve İran Güzellik ve Sağlık Lideri

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Kariyerine 2010 yılında Mey İçki-Diageo’da pazarlama kategorisinde başladı. Unilever ailesine 2012 yılında Marka Müdür Yardımcısı olarak katılarak Clear, Omo,Magnum, Cornetto, Max, Cif olmak üzere birçok farklı kategori ve markaya liderlik etti. 1 Temmuz 2022 tarihinde Unilever’in küresel Compass organizasyon yapılanması doğrultusunda Türkiye, Orta Asya ve İran Güzellik ve Sağlık Kategorisi Lideri olarak atandı.

Nazım Erdoğan - sahibinden.com – CMO

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunu. Aynı üniversitede MBA yaptı. Kariyerine Aygaz’da başladı. Beko Elektronik ve Turkcell’de görev yaptı. TEB’de Dijital Bankacılıktan sorumlu Müdür ve Direktör olarak çalıştı. CEPTETEB’in lansmanına liderlik eden ekipte yer aldı. Alfa Bank’taki görevinin ardından BNP Paribas Cardif’te Pazarlama ve Dijitalden sorumlu İcra Kurulu Üyesi oldu. 3.5 senedir sahibinden.com’da CMO. 

Necdet Kalkan – Nestlé - Nescafé ve Starbucks İş Birimi Genel Müdürü

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunu. Aynı üniversitede MBA derecesi aldı. 2006 yılında Nestle ailesine katıldı. 2015’te Nescafe Gold, Nescafe Classic ve Nestle Coffeemate kategorilerinden sorumlu Pazarlama Müdürü olarak görev yaptı. Ardından Nestle Türkiye Kahvaltılık Gevrekler İş Birimi Genel Müdürlüğü görevini üstlendi. Temmuz 2020 itibarıyla Nestle Türkiye Nescafé ve Starbucks İş Birimi Genel Müdürü olarak görev yapıyor.

Nihal Gül - LC Waikiki - Müşteri İç Görüleri ve Paz. İletişimi GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu. İş hayatına Ülker’de başladı. 2005-2012 arası Kellogg Company’de pazarlama liderliği rolleri üstlendi. 2012- 2019 arası Ülker bisküvi ve kek kategorilerinin pazarlama direktörlüğünü yürüttü. 2019’dan beri LC Waikiki’de Müşteri İçgörüleri ve İletişim Genel Müdür Yardımcısı. İş ve pazarlama stratejisi, marka ve kategori yönetimi, müşteri içgörüleri, iletişim ve inovasyon alanlarında uzman.

Nilhan Gülbahçe - Şok Marketler - Pazarlama Direktörü / İcra Kurulu Üyesi

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Perakende sektöründe 20 yılı aşan bir deneyime sahiptir. İcari pazarlama, müşteri hizmetleri, marka yönetimi ve online ticaret konuları ağırlıklı olarak çalışmıştır. Müşteri iç görülerini odağa alan bir yaklaşım ile şirketin dijitalleşme yolundaki çalışmalarına katkı sağlamakla birlikte, marka ve pazarlama strateji ve uygulamalarının doğru zamanda hayata geçirilmesini sağlayarak şirketin iş sonuçlarının geliştirilmesinde önemli bir rol oynamaktadır.

Nurçin Koçoğlu - Boyner Büyük Mağazacılık - Pazarlama ve Marka Yönetimi GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunu. Grenoble Ecole de Management Üniversitesi’nde Dijital İş Yönetimi yüksek lisansını tamamladı. Nurçin Koçoğlu çalışma hayatına Mercedes-Benz’de başladı. Turkcell, Hepsiburada, MediaMarkt ve Türk Telekom’da önemli roller üstlendi. Temmuz 2020 itibarıyla Boyner Pazarlama ve Marka Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı görevini üstlendi.

Onur Kırcı - Allianz Türkiye - Pazarlama ve Dijital Sigortalar GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Kariyerine 2002’de Citibank’ta Müşteri Temsilcisi olarak başladı. Allianz Türkiye’ye 2003’te katılan Kırcı, 15 yıl çeşitli pozisyonlarda çalıştıktan sonra 2018’de Allianz Türkiye Pazarlama ve Dijital Sigortalar Genel Müdür Yardımcısı-İcra Kurulu Üyesi olarak atandı. Bu görevinde birçok ödül ve başarıya imza atarken, CMO'lara özel gelişim programı Institute for Real Growth’a Türkiye’den katılan ilk isim oldu.

Onur Yaprak - Procter & Gamble – CMO

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

İş hayatına 2003’te P&G’de Marka Müdürü olarak başladı. 2009’a kadar çeşitli markalarda marka yöneticiliği yaptıktan sonra, İsviçre’de P&G Orta ve Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinden sorumlu Marka Direktörü oldu. Türkiye’ye dönünce 2014 -2016 arası Türkiye ve Kafkaslardan sorumlu CMO, 2016-2020 arası Bebek Bakım ve Kadın Bakım kategorileri Satış Direktörü olarak çalıştı. 2020’den beri bölgesel CMO.

Onur Yazgan - Çimsa – Beyaz Çimento ve Özel Ürünler Pazarlama ve Satış GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

İş hayatına 2006 yılında Unika Universal Kablo'da İhracat Satış Müdürü olarak başlayan Yazgan, Akçansa, Oyak Çimento gibi firmalarda çeşitli pozisyonlarda üst düzey yönetici olarak görev almıştır. 1 Ağustos 2019 tarihi itibari ile Çimsa Entegrasyon Yönetim Ofisi GMY görevine getirilmiştir. 1 Ocak 2020 tarihinde Entegrasyon Yönetim Ofisi GMY pozisyonuna ek olarak, Beyaz Çimento Pazarlama ve Satış GMY görevine atanmıştır.

Pınar Lafçı Togay - Domino's – CMDO

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

2019'da Pazarlama Satış Direktörü unvanıyla göreve başlayan Togay, müşteri odaklı pazarlama stratejilerini hayata geçirdiği Domino’s’un sektörde yaratıcılık ve etki ölçen yarışmalardan ödülle dönmesini sağlamış, başarısını kanıtlamıştır. Stratejik, bütünsel, vizyonel bakış açısıyla sadece Domino’s’ta değil, kariyeri boyunca sayısız başarıya imza atan Togay, Ocak 2022’de DP Eurasia Pazarlama ve Dijital Genel Müdür Yardımcılığı’na atanmıştır.

Selda Çelik - Tosyalı Holding – CMO

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Ortadoğu Teknik Üniversitesi İşletme bölümünden mezun olan Selda Çelik, meslek hayatına PWC’de denetmen olarak 2004 yılında başladı. Anadolu Grubu bünyesinde uzun süre çeşitli görevler aldı. Anadolu Efes’te üst düzey yöneticilik yaptıktan sonra 2017 yılı itibarıyla Anadolu Isuzu’da Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü olarak çalıştı. 2020 yılında lider kuruyemiş markası olan Tadım’ın Pazarlama Direktörlüğü görevini üstlendi. 2021 yılı itibarıyla Türkiye’nin en büyük gruplarından olan ve üç kıtada faaliyet gösteren Tosyalı Holding’de CMO pozisyonuna getirildi.

Seren Çankırı - PepsiCo Türkiye - Yiyecek Kıdemli Pazarlama Direktörü

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

İçecek Pazarlama fonksiyonunda Meyveli Gazlı İçecekler ajandasını yönettikten sonra, 2014 yılında Doğu Avrupa Yiyecek Pazarlama Ekibi’ne katıldı. Bu süreçte, PepsiCo portföyündeki tüm küresel ve yerel markalarla geniş bir yiyecek kategorisi deneyimi kazanan Seren, Türkiye iş birimine Kıdemli Pazarlama Direktörü olarak katılmadan önce Doğu Avrupa'da Doritos & Family Fun platformunu yönetiyordu.

Serkan Ülgen - Yapı Kredi - Genel Müdür Yardımcısı

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden 1998’de mezun olan Serkan Ülgen, Yapı Kredi’deki görevine 2001 yılında Kredi Kartları Pazarlama ekibinde yönetici olarak başladı. 2018’den bu yana Yapı Kredi’de Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu üyesi olarak görev yapıyor.

Serpil Berkan – Mavi – CMO

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Mavi’deki görevine 1997 yılında Halkla İlişkiler Müdürü olarak başladı. İlk 10 yıllık süreçte pazarlama iletişimini bütünsel bakış açısıyla yöneterek, Mavi’nin; jean odaklı moda markasına dönüşümünde ve en sevilen markalar arasında yer almasında etkin rol üstlendi. 2017’den bu yana CMO görevini yürütüyor. Halen CRM, reklam, görsel iletişim, PR, dijital pazarlama ve sürdürülebilirlik bölümlerinin yöneticiliğini yapıyor.

Sezgin Yılmaz - Türkiye İş Bankası - Genel Müdür Yardımcısı

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü mezunu. Çalışma Hayatına 1997 yılında Türkiye İş Bankası’nda başlayan Sezgin Yılmaz, 20 yıl boyunca banka bünyesinde çeşitli görevlerde bulunduktan sonra 2017’de Destek Hizmetleri ve Satın Alma Müdürü olmuştur. 29 Mart 2019 tarihinde Yönetim Kurulu Üyeliğine seçilen Yılmaz, 29 Temmuz 2020’den beri Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürütüyor.

Sinan Seha Türkseven - Petrol Ofisi – CMO

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu. Yıldız Teknik Üniversitesi’nde MBA yaptı. İş hayatına Gillette’te başladı. P&G ve British American Tobacco’da pazarlamanın farklı branşlarında tecrübe edindi. 2017 yılında Petrol Ofisi’nde çalışmaya başladı. Marka iletişim, sadakat sistemleri, mobil uygulamalar ve iş birliklerinden sorumlu Kıdemli Pazarlama Müdürü olarak görev aldı. Aralık 2021’de Petrol Ofisi CMO’su oldu.

Tolga Okan Tezbaşaran – Aksigorta - Bireysel Ürün, Teknik ve Müşteri Yönetimi GMY

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

İş yaşamında Halk Yaşam Sigorta bünyesinde ve Yapı Kredi Emeklilik’te Bölge Müdürlüğü yapmıştır. Daha sonra Yapı Kredi Sigorta’da Bölge Müdürü ve Grup Başkanı olarak çalışmıştır. 2011 yılında Zurich Sigorta’da Bireysel ve Küçük İşletme Segment Grubu GMY ve YK Üyeliği görevlerini üstlenmiştir. Aksigorta'ya 2016 yılında Bireysel Banka Sigortacılığı ve Sağlık GMY olarak başlamıştır. Mayıs 2023 tarihinden itibaren Bireysel Ürün, Teknik ve Müşteri Yönetimi GMY olarak devam etmektedir. 

Zeynep Verda Duysak – Yıldız Holding - Pazarlama Başkan Yardımcısı

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

2006 yılından itibaren Yıldız Holding’de çalışmaya başladı. Yağ, mutfak ürünleri, fonksiyonel gıda alanlarındaki yurt içi ve yurt dışındaki B2B ve B2C Pazarlama Operasyonlarını yöneten Duysak, Ağustos 2022’den bu yana Yıldız Holding Türkiye İştirakleri Pazarlama Başkan Yardımcısı görevini sürdürmektedir. Verda Duysak aynı zamanda Holding şirketlerinden Horizon Gıda, Reklamverenler Derneği, IAB, TİAK’ın Yönetim Kurulu Üyesidir.

Peki bu seçim nasıl yapıldı?

DataExpert iş birliğinde BMI tarafından yürütülen "En Etkin 50 CMO" Araştırması kapsamında, Türkiye'de açıklanan 500 listeleri, borsaya kote şirketler, holdingler ve araştırmaya yapılan başvurular baz alınarak 800'ün üzerinde organizasyon belirlendi. Cirosal büyüklüğü, aktif büyüklüğü, çalışan sayısı, organizasyonun sektördeki repütasyonu yönlerinden araştırmaya dahil edilen 800'in üzerinde organizasyonun en üst düzey Pazarlama yöneticisine ulaşıldı. Adaylar belirlenirken, görev süresi 1 yıldan kısa olan ve araştırmada yer almak istemeyen CMO'lar kapsam dışı bırakıldı.

Adaylardan, performans ve iş deneyimlerine ek olarak; pazarlama fonksiyonunun geçirdiği değişim ve sürece nasıl adapte oldukları hakkında sorular soruldu. Temin edilen bilgiler, Danışma Kurulu tarafından analiz edildi. Danışma Kurulu'nun oylama ve değerlendirmeleri sonucunda performanslarıyla dikkat çeken Türkiye'nin En Etkin 50 Pazarlama Yöneticisi belirlendi.

İşte Türkiyenin En Etkin 50 CMOsu

CMO Summit 2023

En Etkin 50 CMO Ödül Töreni, 10 Ekim'de Mandarin Oriental Bosphorus Otel'de Resillience Reset ana temasıyla düzenlenecek CMO Summit 2023'te gerçekleşecek. Türkiye'nin pazarlama alanındaki önemli karar alıcılarına ve düşünce önderlerine ev sahipliği yapacak CMO Summit 2023'te çok sayıda üst düzey konuşmacı yer alacak.