Ekonomi Mobil alışverişte Türkiye mucizesi

Mobil alışverişte Türkiye mucizesi

23.02.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

İkinci el alışverişinde Türkiye’de adeta patlama yaşayan ABD’li ‘letgo’, 2 yılda yüzde 700 büyüme yaşadı. Şirketin kurucusu Oxenford, “İnanılmaz bir büyümeye tanık olduk” dedi.

Mobil alışverişte Türkiye mucizesi

Türkiye’de mobil uygulama üzerinden ikinci el eşya alım satımının patlama yaptığı ortaya çıktı. Türkiye, Amerika merkezli ikinci el alım satım mobil uygulaması letgo’nun en hızlı büyüdüğü ülke oldu. İki yıl önce Türkiye’de faaliyetini başlatan mobil platform, bu süreçte yüzde 700 oranında büyüdüğünü açıkladı. 22 milyonun üzerinde aktif ürünün üzerinden satışa sunulduğu platform, en çok ikinci el otomobil listelenen pazar yeri de oldu.

Haberin Devamı

ABD New York’taki merkezinde Türk gazetecilerin sorularını yanıtlayan letgo’nun kurucu ortağı Arjantinli Alec Oxenford, Türkiye’de beklemedikleri sürpriz bir büyüme yaşadıklarını söyledi. Oxenford, “Türkiye’nin en hızlı büyüyen platformu olduk. Ciddi bir patlama yaşadık. Türkiye bizim için milyonda bir görülen siyah kuğu gibi. Pazarımızı genişlettik. Bizim üzerimizden ilk kez satın alma ve satış yapanlar var” dedi.

Kuzey Amerika ve Avrupa’da faaliyet gösterdiklerini anlatan Oxenford, “Globalde 10 milyonlarca kullanıcımız var. Türkiye ABD’den sonra ikinci en büyük pazarımız oldu. New York, Barcelona ve İstanbul’da ofisimiz var. Globalde milyarlarca dolarlık ticari işlem yaratılsa da şu anda penetrasyon odaklıyız. Temel odağımız marka oluşturmak. Bu alanda dünyada ve Türkiye’de en büyük pazaryeri olma hedefimizi sürdüreceğiz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Mobil alışverişte Türkiye mucizesi
İndirilme rekoru

letgo’nun Türkiye’de geçen yıl Whatsapp, Facebook Messenger, Instagram ve Facebook’tan sonra en çok indirilen beşinci uygulama olduğunu da kaydeden Oxenford, dünyanın pek çok yerinde bir mobil ticaret platformunun bu başarıyı yakalamasının zor olduğunu vurguladı. Oxenford, şunları kaydetti: “Türkiye’deki ikinci el ekonomisinin açığa çıkarılmamış dev potansiyelini gördüğümüz için letgo’yla hızlı bir şekilde Türkiye pazarına girme kararı aldık. O günden bu yana inanılmaz bir büyümeye tanık olduk hatta pazarın büyümesine hız kattık. Türkiye, letgo gibi bir pazar yeri için dünyadaki en büyük fırsatlardan biri. Türkler, bulundukları semtte kolay alışveriş yapma konusunda oldukça istekli.”

Alec Oxenford, şu anda Türkiye’de 8 kategoride faaliyet gösterdiklerini ve daha da genişleyeceklerini aktardı.

22 milyon ürün

letgo Türkiye Pazarlama Direktörü Onur Kavak da, arabadan elektronik eşya ve mobilyaya kadar 22 milyonun üzerinde aktif ürünün letgo üzerinden satışa sunulduğunu belirtti. letgo’daki satıcıların aylık 5 milyon yeni listeleme yaptıklarını belirten Kavak, bu rakamın 2016 başından bu yana yüzde 700 arttığını ifade etti.

Şimdi ‘oto’ya odaklanacak

Haberin Devamı

Otomobil, letgo’nun en popüler ve hızlı büyüyen kategorilerinden biri. Türkiye’de yılda 7.5 milyon adet ikinci el araç satıldığını aktaran Onur Kavak, “Bu kategori bizim için önceliğini koruyor. Uygulama en yeni teknolojileri kullanarak araç da dahil olmak üzere her şeyi alıp satmayı kolay hale getiriyor. letgo, ürün satma sürecini kolaylaştırmak için yapay zeka ve imaj tanıma özelliklerini kullanan tek uygulama. Önümüzdeki dönemde alışverişi daha da kolaylaştıracak yenilikler sunacağız” dedi.

375 milyon $ yatırımı kaptı

letgo, 2015’te Alec Oxenford ve Jordi Castello tarafından kuruldu. Kurucu ortaklar arasına Enrique Linares da katıldı. Napster’ın da yatırımcıları arasında yer aldığı uygulama bugüne kadar 375 milyon dolar yatırım aldı. letgo, geçen yılın sonunda 75 milyon kişinin uygulamayı indirdiğini, kullanıcıların 200 milyon listeleme yaptıklarını ve uygulamanın sohbet özelliğini kullanarak birbirlerine günde 9 milyon mesaj olmak üzere, toplam 3 milyar mesaj gönderdiğini belirtti.