Geri Dön
'Eyvah' demeye gerek yok, Zeynep Bastık'ın eksisi de artısı da bol olsun!

'Eyvah' demeye gerek yok, Zeynep Bastık'ın eksisi de artısı da bol olsun!

'Ara' ile dijital müzik platformlarında 80 küsür milyon dinlenmeleri deviren, radyolardan tam not alan Zeynep Bastık, yoluna 'Eyvah'la devam ediyor. 'Ara'yı çok açmadan 'Eyvah' diyen Zeynep Bastık bundan sonra panik yapmamalı, cover'lara sarılmamalı, linçspor'lara karşı kazandığı bağışıklığın kendisine verdiği yetkiye dayanarak kendi yolda eksisinden korkmadan artısını çoğaltmalı, parlamalı...

Mayk Şişman
Mayk Şişman

'Akustik' ya da 'cover' esprileriyle sürekli hedef tahtasına oturtulan, düzenli aralıklarla çeşitli sözlüklerde mütemadiyen pek de güldürmeyen trollüklerin yürünülen, aranılan yüzüne dönüşen Zeynep Bastık, temiz ve şık golleriyle cevabını en artistik şekilde vermeye devam ediyor, modunu bir an olsun düşürmüyor. Diskografisinde bugüne kadar Sezen Aksu şarkısı 'Uslanmıyor Bu', Mustafa Sandal ortaklığı 'Mod', Anıl Piyancı'yla güçlerini tam iki kez birleştirdiği 'Bırakman Doğru Mu', 'Bir Daha', 'Boş Yapma' ya da Arem Özgüç & Arman Aydın & Reynmen'le kaydettiği 'Yalan' gibi oldukça farklı denemeleri olan, bunların yanına bol bol akustik ya da cover sıkıştıran Zeynep Bastık, son olarak 'Ara' ile dijital müzik platformlarında 80 küsür milyon dinlenmeleri devirmiş, radyolardan tam not almış, bugüne kadar kaydettiği en büyük hit'ini yakalamıştı. Fransız şarkıcı Nej'in kendi ülkesinde bile pek de tutmayan, resmi single listelerinde Fransa'da 130, Almanya'da 93, İsviçre'de 82 numaraya çıkabilen 'Paro'sunu yerelleştirerek son derece mantıklı bir cover'a imza atan Zeynep Bastık, modunu düşürmek isteyenlerin art niyetli hedefleri karşısında doğru bir yol izleyerek nötr kalmayı başararak hem kısa vadede "Çok üzerine gidiyorlar" sempatisi yakalamış, hem de uzun vadede şarkının beklenilen niceliksel başarının da belki çok üstüne çıkmasıyla mantığına mantık katmıştı. Böylesine 'garanti' bir şarkıdan sonra 'Ara'yı çok da açmadan yoluna 'Eyvah'la devam ediyor Bastık. Bu şarkı allah sizi inandırsın ne akustik ne de cover. Yani linçspor'ların biraz ek mesaiye kalması lazım şu anda.

Haberin Devamı

Artık gerçekten cover'lara 'Ara' vermesi gerekiyor

'Eyvah' aslında bir Gökberk Çırakoğlu yani GOKO! şarkısı. Söz, müzik, aranje GOKO!'ya ait. Tek bir istisna dışında, o da sözlerde Zeynep Bastık'ın da katkıda bulunması, yani şarkının sözlerini GOKO!'yla birlikte yazması. 2 dakika 27 saniyelik şarkıda Zeynep Bastık, son dönemde çeşitli arayışlar içinde yakaladığı tadı hem devam ettiriyor, hem de bunu kendi tarzını oturtacak şekilde yapıyor. 'Eyvah'ı dinlediğinizde şarkıcı 'Zeynep Bastık gençlik modu'nda. 'Uslanmıyor Bu' ya da 'Mod' kadar "Y kuşağının da gönlünü alalım başkan" havasında değil. Bildiğimiz Z kuşağına yürüyen, pop'un sıkıcı tekdüzeliği yerine rap yürüyüşünün en popülerize halini şık ve cool bir şekilde aktarıyor dinleyiciye. Ki bu şıklık ve cool'luk Melih Kun'un her biri muazzam işlere dönüşen video kliplerine son bir örnekle daha da tescilleniyor. Melih Kun'un kamerasından Zeynep Bastık hiç olmadığı kadar ve artık yavaştan olması gerektiği kadar cool ve şık. Ama daha da önemlisi -dans modu hariç- cool. 'Ara' ile TikTok gençliğini de arkasına alabilen ve bunu yaparken de 'Ara'nın koreografisinden yararlanan Bastık, yine mantıklı bir manevrayla yüzde 100 artistik takılmak yerine 'Ara'ya biraz daha kolay algılanırlık eklemiş. Az biraz niceliksel dokunuş video klibin genel havasına tezat değil elbette. Üstelik şu anda en çok dinlenen yerli kadın şarkıcıların başında gelen Zeynep Bastık'a göre bu niceliksellik bir tık düşük dahi kaçabilir son kertede. İlgi çekici olan Zeynep Bastık'ın organik gelişimleri ve eklemeleri/çıkarmaları elbette. 'Ara' gibi tutan bir şarkıdan sonra ve her tutan şarkıdan sonra, ki kendisi de çok iyi bilecektir ki o terazide artılar kadar eksiler de bol olur, ancak ve ancak organik bir ekleme/çıkartma yapmalıydı. 'Ara' sonrasında 'Eyvah'la devam etmek, 'Ara'yı çok açmadan çizgisine ve ışığına yaklaşarak devam etmek aslında Zeynep Bastık'ın yürüdüğü yolun da özeti gibi bir noktada. 'Ara' gerekliydi ancak bundan sonra gerçekten ve gerçekten Zeynep Bastık'ın artık cover'lara 'Ara' vermesi gerekiyor. Çünkü bu 'Ara bebek' ve önceki ablaları daha ne yapsın, 100 küsür milyonlara yaklaşıldı. Artık şimdi kendi yolunda kendine güvenme zamanı bundan sonrası.

Haberin Devamı

Haberin Devamı

O linçler aslında güzel şeylere de vesile oluyor

Peki Zeynep Bastık nasıl bir yolda ilerliyor? Şarkıcıların bir yandan yapmak istedikleri müziği yaparken diğer yandan da ufak rötuşlarla aksayan noktalarını ehlileştirerek yola devam etmelerine aslında büyük pop yıldızlarında çok sık rastlamıyoruz. Markalarında haddinden fazla güvenen ve tam da bu yüzden büyük savruluşlar yaşayan isimlerin aksine Zeynep Bastık, gençliğinin kendisine verdiği yetkiye dayanarak hata yapabilme lüksüne sahip. Şaşırtıcı olan, diskografisinde hataya mümkün mertebe az yer vermesi. İki yıl önce aslında umut veren bir konsept olan 'Zeynodisco'nun bir hayli 'çabuk sönen' o büyük "Füze atıyoruz her hafta" kafasından çıkılması ya da 'Marlon Brando'nun akabinde özel hayat & iş hayatı 'kombin'i 'Sen Ben' gibi e bir noktada az biraz 'ölü yatırım'lara daha az yer veriyor Bastık. 'Sen Ben' bir albümün kapanış şarkısı olabilirdi, 'Zeynodisco' ise radyoların "Hangi birini çalalım Zeynep?" isyanına karşılık 'Marlon Brando' formülünün haricinde daha uzun döneme yayılabilrdi. Son birkaç zamandır ise, özellikle de 'Ara'nın hemen öncesindeki 'Yalan' ve sonrasında Kozmos katkılı 'Savaştım Harbiden'le daha sakin, daha güçlü, adeta Candan Erçetin'in 'Parçalandım'ı tadında bir noktaya evrilmesi dikkate değerdi. 'Ara' sonrasında ise asıl yapmak istediği müziği ufak ticari donelerle birleştirerek hem sempatik vokalini hem de sound olarak GOKO!'nun kendisini iyi tarif eden aranjesini 'devam şarkısı' olarak seçerek sadece mantık değil aynı zamanda yavaş yavaş karakter/mantık dengesini de gözetmeye başladığını görüyoruz Bastık'ın. Bu güzel bir hareket. 'Eyvah' ilk dinlemede sempatik gelen, avantajlı ve ekonomik süresi bakımından birkaç kez daha dinleme isteği doğuran ama daha da önemlisi hem imaj hem de müzikalite bazında Zeynep Bastık'a yakışan, cool ve sıcak bir şarkı. Artistik bazda "Ne gerek vardı TikTok koreografisine?" dedirten, öbür cenahta ise "Abla o bakışlar ne, o saçlar ne" algısı yaratan, son tahlilde dengeyi bulan, 'Ara'nın yüksekliğinin aşırı uzağında olmayan, Zeynep Bastık'ın nitelik/nicelik dengesini koruyabildiği, kaydadeğer işlerin başında geliyor. Kesiyor mu, kesmiyor. Ama bir yandan da yetiyor mu, yetiyor. Hem doğru ve hem de sempatik olabilmek, üstelik de 100 milyon dinlenme rakamlarında bu sayıya ulaştıktan sonra 'Eyvah'ı seçmek, son derece havalı bir videoyla "O zaman biraz da artistisizm!" diyebilmek güzel hareketler. Zeynep Bastık umarım linçlere doymaz, doyamaz. Çünkü linç yemek -bağışıklık kazandıktan sonra- e bir noktada tuttuğunun da göstergesi. Akustik ya da cover, Zeynep Bastık'ı var edenler ve onun doğru yolda ilerlemesine vesile olanlar, Bastık kadar sizler de iyi varsınız, topyekun iyi ki varız. Hayat bir denge, sizi de atsak atamayız, satsak satamayız; e siz de bir noktada haklısınız; zaten matematik de bunun için var. O linçlere istinaden öyle 'Eyvah' demeye filan hiç gerek yok, Zeynep Bastık'ın eksisi de artısı da bol olsun. 'Ara'yı çok açmadan 'Eyvah' diyen Zeynep Bastık bundan sonra panik yapmamalı, cover'lara sarılmamalı, linçspor'lara karşı kazandığı bağışıklığın kendisine verdiği yetkiye dayanarak yürüdüğü yolda eksisinden korkmadan artısını çoğaltmalı, parlamalı...

Haberin Devamı

 

twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr

Benzer İçerikler