Geri Dön
Gökhan Türkmen'in 'Kalem'inin son 1 dakikası çölde vaha hissi veriyor

Gökhan Türkmen'in 'Kalem'inin son 1 dakikası çölde vaha hissi veriyor

2022'nin bahar aylarında yayınladığı 'Mahşer' şarkısıyla paşa gönlü istediğinde gerek radyolarda gerekse dijital mecralarda 'tutabilecek' bir şarkı kaydedebileceğini cümle aleme gösteren Gökhan Türkmen, diğer yandan da müziğini trendleştiren işler yayınlamaya devam ediyor. Son olarak 'Kalem' adını verdiği single'la yoluna devam eden Gökhan Türkmen, 15 yıl önce 'Büyük İnsan' olarak başladığı diskografisini zenginleştirmeye devam ediyor. Türkmen, birçok açıdan pozitif anlamda şaşırttığı yeni şarkısıyla elindeki renkli ve keskin uçlu 'Kalem'le okkalı bir imza atıyor, bir 'Müzik İnsanı' olarak gücünü tekrar hatırlatıyor.

Mayk Şişman
Mayk Şişman

2000'li yıllarda dijitalleşme henüz şimdiki kadar hayatımızın tartışılmaz bir gerçeği değildi ve birçok şarkıcı henüz dijitalin gücünün pek de farkında değildi. Şarkılarının gitarla söylenmiş en primitif hallerini kitlelerle buluşturmak için dijital yöntemleri kullanan genç şarkıcılar, teker teker 'şehir efsanesi'ne dönüşürken içlerinden bazıları tıpkı 'hakiki Gökçe Kırgız' gibi 'kimlik savaşı'na girdi, kimileri İrem Yağcı gibi 'tek şarkılık hit' yakaladı, kimileri ise günümüzde dahi müzik üretmeye devam etti. 2000'li yıllarda interneti sıkı takip eden müzik dinleyicilerinin ismini ve müziğini gayet iyi bildiği Gökhan Türkmen de üretime devam edenlerden, adını Türkçe pop tarihine birçok hit ile yazdıranlardan biri elbette. Tıpkı Ed Sheeran gibi çoğunlukla akustik bir sound'la ve standart Türkçe pop dinleyicilerinin 90'lardan beri epeyli aşina olabileceği söz ve 'dert'lerle yola koyulan Gökhan Türkmen, önce kaleyi içten fethetti ve radyoların gözdesi oldu ve marka değerini kuvvetlendirdi. Hemen ardından ise özellikle de 'En Baştan' albümü ve sonrasında özellikle altyapı bazında dinleyicileri şaşırtan, müziğini birkaç adım ileriye taşıyan, ona bir stil kazandıran 'Taş' gibi unutulmaz şarkılarla 'standart kalıp'ların çok daha ötesinde olabileceğini herkese kanıtladı.

Haberin Devamı

Kendini 'Çok Daha Büyük İnsan'lığa çevirdi

Pandemi dönemi öncesi ve sonrasında bir yandan çağın ruhu olarak hayatlarımıza dahil olan elektronik öğelere daha çok yer vererek müziğini trendleştiren Gökhan Türkmen, diğer yandan çıkış şarkısı 'Büyük İnsan'daki akustik ve romantik şarkılarına da devam etti. Son olarak 'Mahşer'le dijital platformlarda 50 küsür milyonları deviren, radyoların A listesinin gözdesi olan Türkmen, bugünlerde yepyeni bir enerjiyle karşımıza çıktı. Nitelik/nicelik dengesini gözeterek kariyerini sürdüren, gerektiğinde ve paşa gönlü istediğinde kendisine niceliksel başarılar kazandıracak işlerle dinleyicilerinin karşısına çıkan Türkmen, diğer yandan da ona nitelik ve kalite kazandıracak farklı, 'dünya müziği ile uyumlu', havalı işler sayesinde 'Büyük İnsan'lığını epeydir 'Çok Daha Büyük İnsan'lığa çevirmiş durumda. Bunun son kanıtı ise geçtiğimiz günlerde yayınlanan 'Kalem' şarkısı. Birçok açıdan dinleyicilerini pozitif anlamda şaşırttığı yeni şarkısıyla elindeki renkli ve keskin uçlu 'Kalem'le okkalı bir imza atan Gökhan Türkmen, bir 'Müzik İnsanı' olarak gücünü tekrar herkese hatırlatmış durumda.

Haberin Devamı

'Kalem'in son 1 dakikası 'çölde vaha' hissi veriyor

Sözü Mert Carim'e, bestesi Gökhan Türkmen'e ait olan 'Kalem'in düzenlemesi Playjoy imzası taşıyor. Geçtiğimiz günlerde yayınlanan ve bugüne kadarki açık ara en trend ve cool Gökhan Türkmen şarkısı olmayı şimdiden başaran 'Kalem', bu artı puanı özellikle de aranjesindeki elektronik dokunuşlar sayesinde toplamayı başarıyor. Playjoy'un aranjede harikalar yarattığı 'Kalem', özellikle nakarat sonrası melodisiyle hem şarkının duygusal yükünü dengeliyor ve kontrast sayesinde dinleyicinin aklının ucuna, kalbinin kenarına tutunmayı başarıyor hem de bilhassa son 1 dakikasıyla Gökhan Türkmen'in dijital dönüşümünü tamamlanmasını ve yeni düzene tamamen entegre olmasını yürekten dileyenlere şahane bir "İşte bu!" dedirtiyor. 'Kalem'in son 1 dakikası, synthpop seven dinleyiciler için adeta 'çölde vaha' hissi yaratıyor. Elimizi vicdanımıza koyalım, Gökhan Türkmen 'Büyük İnsan'la elinde yalnızca bir gitarla bu denli umut vermiyordu. Ancak geçen 15 yılda Gökhan Türkmen, imajından enerjisine, bestelerinden sözlerine, videolardan aranjelere neredeyse her açıdan kendinin ötesine geçerek 'metanoya'sını epey sağlam bir şekilde gerçekleştirdi ve 'Kalem' de adeta "Artık bu kadarı da şov" dedirtti ve dedirtiyor. Dümeni tamamen elektroniğe kırmadan, gerektiğinde ona niceliksel başarı kazandıracak, Z kuşağı için fazlasıyla klişe olsa da Y kuşağının vazgeçemediği 'romantizm'e de devam etmesi ise bir dengeyi gözettiğinin somut göstergesi. Gökhan Türkmen'in 'dengeli fütürizm'i aslında birçok 2000'ler yıldızına da örnek olmalı. 'Kalem'in özellikle de son 1 dakikası ise adeta tüm sıkı müzik dinleyicilerine zorla, keyifle dinlettirilmeli.

Haberin Devamı

 

twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr

Benzer İçerikler