Gündem Müdürüm otur sıfır!

Müdürüm otur sıfır!

18.02.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Araştırmaya göre ilkokul müdürleri arasında okuma alışkanlığı sadece yüzde 1.7 oranında...

Müdürüm otur sıfır

Okul müdürlerinin okuma alışkanlıkları ve okuduğunu anlama düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılan “Okul müdürlerinin okuma alışkanlıkları ve okuduğunu anlama düzeyleri” başlıklı araştırmadan ilginç sonuçlar çıktı. Ankara’daki 339 ilkokul müdürü arasında yapılan kapsamlı araştırmaya göre, okul müdürlerinin yüzde 53.3’ü boş zamanlarını televizyon izleyerek geçirdiğini söylerken, bu kişilerin okuma alışkanlıkları ise yüzde 1.7’lik oran ile önem bakımından ancak 13’üncü sırada yer aldı.

Haberin Devamı

Varsa yoksa televizyon

Milli Eğitim Bakanlığı’ndan Dr. Ali Baltacı tarafından yapılan kapsamlı araştırmaya katılanların yüzde 70.8’inin erkek, yüzde 85.8’inin evli, yüzde 43.7’sinin 31-40 yaş arası ve yüzde 50.9’unun da mesleki kıdemi 11 yıldan fazla kişilerden oluştuğu belirtildi. Araştırmaya göre, müdürlerin yüzde 79.9’u ana okullarında çalışırken, yüzde 71.6’sının lisans düzeyinde eğitim aldığı saptandı. İki bölüm ve 16 sorudan oluşan araştırma sonuçlarına göre, Ankara’daki ilkokul müdürlerinin çoğu boş zamanlarını televizyon izleyerek geçirirken, internet kullanımı yüzde 8.5’lik oran ile okul müdürlerinin yaşamlarında önem sırası bakımından ikinci sırada yer alıyor. Okul müdürlerinin arkadaşlarıyla vakit geçirmeleri, yaşamlarındaki üçüncü önemli alışkanlık olarak belirlenirken, kitap okuma davranışı ise sadece yüzde 1.7’lik oranla yaşamdaki önem bakımından 13’üncü sırada yer aldı. Araştırma ayrıca okul müdürlerinin yalnızca yüzde 1.47’lük kısmının sinema ve tiyatro gibi etkinliklere katıldığını ortaya koydu.

Haberin Devamı

‘Yaş ilerledikçe daha çok anlıyorlar’

Araştırmaya katılan okul müdürlerinin yüzde 71.7’si hiç kitap okumadığını belirtirken, okuduğunu anlama düzeyleri ise erkek müdürler için yüzde 37.1, kadın müdürler için yüzde 35.2 olarak belirlendi. Araştırma kapsamında ayrıca okuduğunu anlama düzeyi lisansüstü mezunları için yüzde 33.4, lisans mezunları için yüzde 25.6 olarak tespit edildi. Araştırmanın bir diğer sonucu ise okul müdürlerinin mesleki kıdeminin artmasıyla okuduklarını anlama düzeylerinin artması oldu.

‘Kendilerini geliştirmiyorlar’

Araştırmanın detayları ve sonuçları şöyle yorumlandı: “Mesleki kıdemdeki artış düşünüldüğünde okuduğunu anlamanın düzeyi maalesef oldukça düşüktür. Sonuçta, katılımcı okul müdürlerinin okuma alışkanlıklarının olmadığı, boş zamanlarını okuma dışında faaliyetlerle geçirdikleri ve okuduğunu anlama bakımından yetersiz bir düzeyde oldukları belirlenebilir. Böylesi bir sonuç, gerek okul içinde ve gerekse okulun sorumlu olduğu üst yönetim birimleri arasında önemli sorunlara yol açabilir. Okul müdürlerinin okuduğunu anlamaması, kendilerini geliştirmekten uzak olduklarını göstermektedir. Kendini geliştirmeyen kişinin zamanla içine kapandığı ve yeniliklerden uzaklaşarak çalışma hayatından ayrıldığı bilinmektedir.