ÖSYM ilk sınav değerlendirme raporunu yayımladı

ÖSYM tarafından, ALES'e ilişkin analizlerin yer aldığı ilk sınav değerlendirme raporu yayımlandı. ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Özer: "Bu analiz ve değerlendirmeler, sınavlara yönelik bulgu temelli iyileştirmelerin yapılmasına imkan vereceği gibi sınavları isteyen kurum, kuruluş ve politika yapıcılar için de yol gösterici olacak" dedi.

13.02.2018 Salı Güncelleme : 13.02.2018-9:42 Salı

ÖSYM tarafından, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi  Giriş Sınavı'na (ALES) ilişkin analizlerin yer aldığı ilk sınav değerlendirme  raporu yayımlandı. 

ÖSYM'nin düzenlediği sınavlara yönelik analizler yapıp değerlendirme  raporları yayınlayacağı daha önce kamuoyuna duyurulmuştu. Bu amaçla ÖSYM Ölçme ve  Değerlendirme Süreçlerinin İyileştirilmesi ve Geliştirilmesi Çalışma Grubu  kurulmuştu.

Merkezin analizlerin yer aldığı ilk sınav değerlendirme raporu ALES  ile başlatıldı. 2017-ALES Sonbahar Değerlendirme Raporu Dr. H. Eren Suna, Hande  Tanberkan Suna, Emine Eroğlu ve Doç. Dr. Dilara Bakan Kalaycıoğlu tarafından  hazırlandı. Rapor, ÖSYM'nin internet sitesinden yayımlandı.

ÖSYM Başkanı Özer, Değerlendirme Raporu'nun sunuş bölümünde şu  ifadelere yer verdi:

"Dünyadaki benzer sınav merkezleri yaptıkları sınavlarla ilgili  analizler ve raporlar yayınlamasına rağmen ÖSYM'nin yapmış olduğu sınavlara  yönelik analiz ve raporları yayınlamadığı görülmektedir. Bu durumu önemli bir  eksiklik olarak görmekteyiz. Bu analiz ve değerlendirmeler, sınavlara yönelik  bulgu temelli iyileştirmelerin yapılmasına imkan vereceği gibi sınavları isteyen  kurum, kuruluş ve politika yapıcılar için de yol gösterici olacaktır. Bu nedenle,  2018 yılından itibaren yaptığımız sınavlara yönelik analiz ve değerlendirmeler  yapıp, bu raporları ilgili kurumlara sunma ve kamuoyuna açıklama kararı aldık.  İlk çalışma olarak 2017-ALES Sonbahar Sınavı'nı ele aldık. Bundan sonra DGS, TUS,  YDS ve diğer sınavların analiz ve değerlendirmelerini tamamlayıp ilgili kurum ve  kamuoyu ile paylaşacağız."

ÖSYM Ölçme ve Değerlendirme Süreçlerinin İyileştirilmesi ve  Geliştirilmesi Çalışma Grubu'nda İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mahmut  Ak, Atılım Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yıldırım Üçtuğ, Milli Eğitim Bakanlığı  Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürü Doç. Dr. Bayram Çetin,  Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Selahattin Gelbal, ODTÜ Öğretim  Üyesi Prof. Dr. Ali Eryılmaz, Hacettepe Üniversitesi emekli öğretim üyesi Prof.  Dr. Petek Aşkar ve Kırıkkale Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sıtkı Yıldız,  rapora görüş, eleştiri ve önerileri ile katkı sundu.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ