Patronla nasıl konuşulur?

İletişim iş hayatının en önemli parçası. Ancak doğru iletişim biçimiyle iş hayatı için istenen sonuçları alabilirsiniz. Efsun Yüksel Tunç, patronla doğru iletişim kurma yöntemleri hakkında önemli tavsiyelerde bulundu.

07.11.2017 Salı Güncelleme : 07.11.2017-10:35 Salı

İş hayatında herkesle iletişim kuruyor, bazen zor konuşmalar yapmak zorunda kalıyoruz. Herkesin kişisel olarak bir iletişim tarzı, duruşu ve kendini ifade etme yolu vardır. Ancak konuştuğumuz kişiye göre dikkat etmemiz gereken bazı önemli noktaların olduğu da tartışmasız bir gerçek.

Genel anlamda iyi bir iletişimci, doğal ve dostça ses tonuna sahiptir. Kendini açık-net ifade eder, yorumdan sakınır, diplomatik dile sahiptir ve olumlu-yapıcı-çözümcü bir tarzı vardır. İyi iletişimciler, empatik olur, etkili dinler, sorular sorar ve geri bildirim alıp vermesini bilir, beden dillerini de başarılı bir şekilde kullanırlar. Tüm bu becerilere sahip olmanın yanında kişiye göre ayarlama yapmak da işin önemli bir parçasıdır. 

Patronla konuşmak söz konusu olduğunda insanların aklına olumlu veya olumsuz pek çok deneyim gelir ve insanlar birkaç kez düşünmeleri gerektiğini varsayar. Çünkü patronla konuşmak bazen bir röportaj vermek gibi olur. Soracağı bütün soruları tahmin etmek, o sorulara hazırlık yapmak, doğru kelimeler ve ifadelerle yanıt vermek bazen insanları heyecanlandırabilir. İşin belki de en zor kısmı patronla konuşmak her zaman belirlenmiş bir buluşma olmayabilir. Ofise giriş yaparken, asansöre binerken, toplantı öncesinde herhangi bir zamanda o konuşma gerçekleşebilir. Proaktif olmak ve hazır cevaplılık becerisi patronla yapacağımız spontane konuşmalar için en kritik konulardır. 

Patronlar bazen rutin iş konuları dışında çalışanlarını daha iyi tanımak için konuşmalar yaparlar. Sorabilecekleri soruları bilmek hazırlık yapmamız için bir fırsat olacaktır.

- Beş yıl içinde kendini nerde görüyorsun?
- Şirketimiz için düşüncelerin neler?
- Zorlu konularımız için tavsiyelerin neler olur?
- İş dışında neler yapıyorsun?

Hayatın içinden gelen sorulara iş ile ilgili sorular kadar hazırlıklı olmak patronla konuşmayı kolaylaştıracaktır.

Patronumuzla bizim konuşacaklarımız varsa, ilk kural randevu almak ve bir toplantı organize etmek. İkinci kural zamanımıza göre ele alınacak konuları doğru belirlemek olmalı. Gündemimiz üzerinde sağlam bir hazırlık yapmak ve gelebilecek her türlü soruya/yoruma/karşıt görüşe göre bir profesyonel yaklaşıma sahip olmak konuşmanın başarısını artıracaktır. Konuşma beklediğimiz gibi ilerlemezse, hayır derse, gülerse veya rahatsız edecek bir şekle dönüşürse profesyonelliği koruyarak, zaman ayırdığı için teşekkür edip geri bildirimlere göre hazırlanıp tekrar görüşmek istediğimizi söylemeliyiz. 

Eğer konuşma yaptığımız patronların tarzını, iş yapış ve iletişim kurma şeklini biliyorsak, patronla konuşmak daha keyifli, geliştirici ve sonuç odaklı olacaktır. Karşımızdaki kişiyi daha iyi analiz edip tanıyıp, iletişim becerimizi geliştirerek fark yaratan konuşmalara imza atabiliriz.
 

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ