İçerik Sihirbazı ve İletişim Danışmanı F.Nur Şen İçerik Sihirbazı Tüm Yazıları

İçerik Nedir ve İçerik Editörü Kimdir?

İçerik Nedir?

Sözlük anlamı:Herhangi bir konuya ait düşünce ve fikrin yazılı+görsel anlatımıyla yaratılan öz düşünce.

Doğrudan hedef kitlesini etkileyecek biçimde birbirleriyle ilgili cümle ve görsellerin, nicelik ve nitelik bakımından belirli bir konu çerçevesinde dikkat çekici biçimde bir araya getirilip, bir bütün olarak sunulmasına içerik adı verilir.

İçerik, sadece metinden ibaret değildir. Görsel veya işitsel tüm nesneler, logolar, simgeler, grafikler gibi bütünlük ve kompozisyon oluşturan tüm ögeler içerik çatısı altında toplanırlar.

Bir web sayfası, reklam panoları, akıllı telefonlar, videolar, TV ekranları, bilgilendirme SMS’leri, sosyal medya araçlarındaki marka içerik paylaşımları gibi günlük hayatımızda her an karşımıza çıkan, bu ve benzer ögelerin tümü aslında birer içerik örneğidir.

İçerik Editörü Kimdir, Neler Yapar?

Dijital ortamlarda, dijital pazarlamaya ve sunuma uygun benzersiz içerikler üretirken, aynı zamanda bu içeriklere uygun görsel seçimlerini ve metin düzenlemelerini yapabilen kişiye içerik editörü denir.

İçerik Editörü Nasıl Özelliklere Sahip Olmalı?

Kendini güncel tutan ve gelişmeleri aktif biçimde takip eden, hayal dünyası geniş, genel kültürü gelişmiş, temel düzeyde Photoshop veya benzeri bir fotoğraf edit programı kullanabilen, dil bilgisi kurallarına hâkim, olay ve durumları kurduğu cümlelerle net biçimde ifade edebilen özelliklere sahip olmak gerekir. Ayrıca, içerik editörü her şeyi merak etmeli, araştırmalı ve okumayı çok sevmelidir.

İçerik Editörlüğü Eğitimi Nasıl Alınır?

İçerik editörlüğü, gelişen dijital teknolojinin yarattığı günümüz yeni nesil mesleklerinden birisi olarak doğmuştur. Bu işi yapmanın temelinde duygu ve düşünceleri en doğru biçimde yazarak ifade edebilme yeteneği yatar. İyi bir içerik editörü olabilmek ve çok iyi yazabilmek için her şeyden önce fazla okumak ve çok sayıda yazmayı denemek gerekir.

Ülkemizde bu meslek için henüz fakültelerde lisans eğitimi verilmiyor. Kendinizi bu alanda geliştirmek isterseniz, içerik editörlüğü uzmanlığında başarılı kabul edilen bloggerları takip edilebilir ve internet üzerinden konuyla ilgili düzenlenen Webinar seminerlerine dâhil olarak uzaktan eğitim alabilirsiniz.

www.gotomeeting.eu/GoToWebinar

Web Sitesine Benzersiz İçerikler Neden Gereklidir?

Günümüzde amaçları ticari kazanç elde etmek, mesaj vermek veya bilgi yaymak gibi farklı nedenleri olsa da, arama motorlarında ilk sıraya oturmak her web sitesi için oldukça önem taşıyor. Dijital çağda tüm web siteleri arama motorlarındaki üst sıraları kapmak için kıyasıya yarışıyor. Bu yarışa ek olarak, arama motorlarının sürekli değişen algoritmaları, sayısız web sitesini bu yarışta geri sıralara düşürüyor. İşte tam da bu noktada, bir web sitesi için benzersiz içerikler adeta hayat kurtarıyor.

İçerik Editörü Nasıl İçerik Hazırlar?

İçerik editörü bir web sitesinin ihtiyacı olan analizi yaparken; site için gerekli içerikleri titizlikle belirler, çeşitli yazım teknikleri ve görseller kullanarak SEO kuralarına uygun biçimde içerikler yaratır. Böylelikle sitenin zaman içerisinde arama motorlarının üst sıralarında yer almasını sağlar.

Etkili İçerik Hazırlarken Nelere Dikkat Edilmeli?

- Üretilecek içeriklerin hedef kitlesi iyi analiz edilmeli ve bu içeriklerle kime hitap edileceği mutlaka belirlenmeli.

- Yazılacak içerikle ilgili doğru bilgiye ulaşmak için farklı kaynaklar taranmalı ve bu kaynaklar titizlikle karşılaştırılmalı.

- Dikkat çekici bir başlık ve görseller ile hedef kitlesine ulaşan, doğru bilgi içeren içerikler yaratılmaya özen gösterilmeli.

- İlgi görmeyen ilk paragraf, içeriğin okumadan siteden çıkılmasına neden olur. Okuyucuyu ilk paragrafta çekebilmek çok önemlidir. İlk 50-10 kelimede içerik dikkat çekmeli.

- Doğru anahtar kelime seçimi yapılarak yazılan içerikler, site trafiğinin artmasına katkı sağlar.

- Teknik yazım biçimi ile okuyanı sıkmamalı, ancak amatörlükten de kaçınılarak uygun, karakteristik ve profesyonel bir yazım dili geliştirilmeli.

- Dil ve imla kurallarına önem verilmeli, anlam karmaşası yaratacak uzun ve devrik cümlelerden kaçınılmalı.

- İçerikte yer alacak alt başlıklar ile özellikle anahtar kelimeler, kalın ve italik şekillerde metin içerisinde geçmeli. Bu şekilde kullanılan cümleler, indexlemede ve okunma oranlarında oldukça artış sağlar.

- Markanın veya kurumun, kurumsal kimlik bütünlüğüne ve misyonuna uyacak biçimde sunduğu hizmetlerden; abartısız ama etkileyici, dinamik, akıcı ve net bir anlatım dili ile söz edilmeli.

- Konu ve metin uzunluğu her nasıl olursa olsun, yazılan içerikler kesinlikle benzersiz ve özgün olmalı. Benzer bir web sitesinden ya da dijital herhangi bir kaynaktan asla copy paste yapmadan yazılmalı.

- İçerik hazırlarken, üretilecek içeriklerin doğru kanalları kullanarak hedef kitlesine ulaştırmak ve bunu paylaşım trafiğini organik biçimde arttıracak biçimde yazmak, içerik pazarlaması için en temel kurallardan biridir.

- Marka stratejisi ile beraber yaratılan dijital kimliğe uygun benzersiz içerikler, sosyal medya reklamlarıyla da desteklenmeli.

- Oluşturulan her içerik, kurumsal kimliği ön plana çıkartacak biçimde hazırlanmalı. Marka veya kurumun logosunu içeriklerin dikkat çeken bir noktasında kullanmak, görsel kimliği web ortamında daha bilinir hale getirecektir.

- Etkili ve dikkat çekici içerikler hazırlarken, SEO’ya uyumlu içeriklerin hazırlanmış olmasına kesinlikle önem gösterilmeli.

SEO Nedir?

Google gibi, çeşitli arama motorlarının en çok aratılan kelimelerinden yola çıkarak bulanan doğru anahtar kelimeleri, sıradan yazım akışı içinde kullanmak, site trafiği açısından büyük önem taşır.

Doğru anahtar kelime seçimi ile bir web sitesinin trafiğinin artması ve üst sıralara taşınmasını doğal yoldan sağlayan yönteme SEO (Search Engine Optimization) adı verilir.

Bir web sitesi için ne kadar çok trafik, o kadar çok arama motorlarında üst sıraya yükselmek demektir. SEO (Search Engine Optimization) “Arama Motoru Optimizasyonu” ile özgün içerikler, zaman içerisinde arama motorlarında üst sıralarda listelenecek ve böylelikle web sitesinde yer alan bilgi, hizmet veya ürünün daha fazla ilgili kitleye ulaşması sağlanacaktır.

Anahtar Kelime Nedir?

Anahtar kelime, site içeriğinizin özetidir. Bir siteyi ilk sıraya taşımak için içeriğini en doğru şekilde özetleyen anahtar kelimeyi bulmak şarttır.

SEO (Search Engine Optimization) Nasıl Yapılır?

Çeşitli arama motorları listelerinde yukarı sıralara tırmanmak için sitenin tüm sayfalarının anahtar kelimelerinin en iyi duruma getirilmesi gerekir. Bir web sitesi için tek bir anahtar kelime üzerinden SEO yapmak uygun bir çalışma yöntemi olarak kabul görmemektedir.

Araştırmalar, anahtar kelimenin iki ya da üç kelimeden oluşmasının daha olumlu sonuçlar verdiğini bildiriyor. Ancak seçilen kelime sayısı 5’i geçtiğinde durum tam tersine dönüyor. Kısaca özetlemek gerekirse, farklı anahtar kelimelerden oluşacak içerikler için, web sayfalarının alt kategorileri üzerinden yeni uzantılar açarak SEO çalışması gerçekleştirilmeli.

Örneğin bir seyahat sitesine SEO yapmak için, seyahatle ilgili en çok aratılan anahtar kelimeleri arama motorlarından bularak analiz etmek en doğru yöntem olacaktır. Ayrıca, rakiplerin ne tür kelimeleri kullanarak sitelerini optimize ettikleri de gözden kaçırılmamalıdır. Anahtar kelime optimizasyonu yapılırken kullanıcıları siteye ulaştıran en çok hangi kelime ya da kelime gruplarını kullandıkları da bulmak gerekir. 

 

www.iceriksihirbazi.com