Tasarımcı Ayşe Deniz Yeğin'den yaz gardırobu ipuçları

Başarılı tasarımcı Ayşe Deniz Yeğin, Morhipo’nun People by Fabrika markasına 3,5 yıldır danışmanlık veriyor. Bu geçen süre içinde marka ve birlikte çalıştığı ekip büyüyerek gelişti. "Koleksiyonla ile birlikte hedef kitlemiz de büyüdü. Ardından canım arkadaşım Nil Kandemir tasarım ekibimize katıldı" diyen Ayşe Deniz Yeğin'den markayla ilgili yeni sezona dair ipuçlarını öğrendim....

Siz People by Fabrika kadınını nasıl tanımlarsınız?
“Modada demokrasi” anlayışıyla, marka ve fiyat sınırlaması olmaksızın klasik, casual ve gece konseptleri altında birçok alternatif sunan bir marka. Biz, People by Fabrika kadınını trendy, şık ve yalın diye tanımlıyoruz. Bu nedenle hem günlük hayatta hem de ofis ortamında tarzıyla öne çıkmak isteyen kadınları hedefliyoruz.

Haberin Devamı

Siz bu kadını kendi stilinize yakın buluyor musunuz?
Ben de, Nil de günlük hayatımızda ve tasarımlarımızda yalın ve şık bir çizgi yaratmaya çalışıyoruz. Marka bu anlamda çizgimize yakın buluyoruz ve severek giyiyoruz.

Yeni 2017 ilkbahar/ yaz koleksiyonunu anlatır mısınız? Nelere önem gösterdiniz? İlk neyle başladınız?
İlkbahar-Yaz 2017 koleksiyonumuz 5 ayrı temadan yani 5 ayrı hikâyeden oluşuyor. İlk temamız “marin” ile yaza hoş geldin dedik. Lacivert, beyaz, gri ve kırmızının hâkim olduğu taze, dinç ve şık bir koleksiyon hazırladık. Sürekli güncellenen bir koleksiyonumuz olacak, her ay yeni bir temayı hayata geçireceğiz. Bunun yanı sıra markanın her zaman dolabınızda bulunması gereken temel parçalardan oluşan bir de “Essentials” koleksiyonu var. Kaliteli ve şık ürünleri uygun fiyata bulabileceğiniz bir marka. Koleksiyon da bu konumlamayı destekleyecek yönde.

Sizin favori parçalarınız nelerdir?
Biz özellikle triko gruplarımızı, trençkotlarımızı, hatta aslına bakarsanız tüm ürünlerimizi gerçekten çok beğeniyoruz. Çünkü hepsine ayrı ayrı zaman ayırıyoruz ve her şeyin en iyisi olana kadar çabalıyoruz. Ayrıca marin temasında çizgili ceketlerimiz ve gömleklerimiz öne çıkıyor. koleksiyon için yaptığımız bansın lansmanında da bu parçalar çok beğenildi.

Tasarımcı olarak koleksiyonu hazırlarken öncelikleriniz ve göz önünde bulundurduğunuz şeyler neler oluyor?
Biz markamızın hitap ettiği kadını çok iyi tanıdığımıza inanıyoruz ve bu doğrultuda şık ve trendy görünmek isteyen çalışan kadınlara gündüzden geceyegünün her anına uyum sağlayabilecek parçalar sunuyoruz. Hedefimiz öncelikli olarak kaliteli ve ulaşılabilir fiyatlarda ürünler yapmak. Özellikle bu sezon hazırladığımız temel ürünleri aksesuarla tamamlayarak şık ve trendy bir görünüm elde etmek mümkün.

Önümüzdeki dönemde ne gibi yenilikler olacak?
Bizde yalnızca önümüzdeki dönemlerde değil, her hafta bir yenilik ve sürprizler var diyebilirim. Koleksiyonumuzu her ay yeniliyor, müşterilerimize sürekli yeni ürünler sunuyoruz. Müşterilerimize her ziyarette e-ticaretin de dinamiklerine uygun olarak, yeni ve farklı bir kombin yapma imkânı sunuyoruz.

Yeni bir marka yaratmanın avantajları/dezavantajları neler?
Aslında People by Fabrika yeni bir marka değil. Yaklaşık 3,5 yıldır Morhipo.com’un özel markası olarak satışta. Ancak ilk defa bu yıl özel teması olan bir koleksiyon hazırladık ve modaseverlerin beğenisine sunduk. Tabii bu sırada uzun süredir devam eden Essentials ve temel koleksiyonlarımız da yüksek kaliteli triko, tişört ve pantolon seçenekleriyle müşterilerimizle buluşmaya devam ediyor.

Sizce bir markayı yukarıya taşıyan, kalıcı olmasını sağlayan dinamikler neler?
Bize göre bir markanın yükselmesi ve iz bırakması, kendini sürekli yenilemesi, trendlere uyum sağlaması ve trendin kendisini belirlemesinden geçiyor. Sadece trend olmak yetmiyor, özgün stili yakalayıp bunu yansıtmak ve ilham verebilmek çok önemli.

Biraz da modadan söz edelim. Son yıllarda moda dünyasında inanılmaz bir renklilik ve çeşitlilik; özgürlük, yaratıcılık var. Sizin markanız bu çeşitliliğin neresinde duruyor, nasıl bir duruş sergiliyor?
Marka, daha önce de belirttiğim gibi “modada demokrasi” anlayışını savunuyor. Herkesin ulaşabildiği, şıklığı ve yalınlığı, fiyat ve marka sınırlaması olmaksızın bir araya getirebilen bir stilden bahsediyoruz. Kendi çizgilerini belli eden; ancak aynı zamanda özgürlükçü ve ilham veren bir duruşumuz var.

Sizce bu yaz nasıl bir gardırop yapacağız, sezonun en hit parçaları neler, nelere yatırım yapalım?
Bu yaz sezonunda yine renkli elbiseler revaçta olacak. Ancak aksesuarların şıklığımızı tamamlayıcı hatta stilimizi belirleyen etkisini de unutmamak gerek. Ayrıca uygun fiyatlı elbiselerle farklı ayakkabılar, çantalar ve şapkalar bir araya getirilerek yaratıcı kombinler oluşturulabilir.

Haberin Devamı