Diyetisyen Nazlı Deniz Ayyıldız Evinizin Diyetisyeni Tüm Yazıları

Yeni Yılda Yeni Hedefler

 

İyisiyle, daha çok da kötüsüyle geçirdiğimiz 2016’a veda etmek üzereyiz! Yeni planlar yapacağımız, yeni işlere imza atacağımız, yeni yerler göreceğimiz, yeni insanlarla tanışacağımız yeni yıl geldi çattı! Çoğu insanın aksine ben yeni yılda dilek dilemekten hoşlanmıyorum. Bunun yerine hem iş yaşamım, hem de sağlığım için hedef belirlemeyi tercih edenlerdenim. Çünkü yeni yılda bir hedef koyup, o doğrultuda hareket etmek yeni yılın da verimli geçmesini sağlıyor bence. Ne demişler, rotası olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez!

Peki 2017’de ruh ve beden sağlığımızı korumak için beslenmemizi nasıl değiştirmeli, kendimize nasıl hedefler koymalıyız?  

Öncelikle size tavsiyem hedefleriniz gerçekçi olmalı! Sizi strese sokmak yerine mutlu etmeli ve hedefinize doğru attığınız her adım size heyecan vermeli. Gelin birlikte bir kaç hedefinizi belirleyelim;

Kahvaltı etmeden güne başlamayacağım!

               Kahvaltı; günün en önemli ama maalesef de en kıymet görmeyen öğünü. Biraz daha uyumak                için feda ettiğimiz kahvaltıyı gelin 2017de her sabah edelim. Geç kaldığımız zamanlarda da                    pratik hazırlanacak bir seçenek yaratalım ki, bahanelere yer kalmasın!

Günde en az 1 porsiyon meyve, 1 porsiyon da sebze yiyeceğim!

Ne kadar basit bir hedef değil mi? Ama 1 sene içinde sağlığınızı o kadar pozitif etkileyecek ki! Vitamin ve mineral eksikliğinden kurtulacak, sindirim sisteminizi düzenleyecek ve kendinizi daha zinde hisseceksiniz!

Çantamda ‘’Acil Durum: Acıktım’’ poşeti bulunduracağım!

Çantamızda küçük bir poşet içinde kuru yemiş, kuru meyve gibi sağlıklı atıştırmalıklar bulunduralım. 2017’de ‘’Ama sağlıklı bir şey bulamadım, yedim’’ bahanesini çöpe atalım.

Öğünleri atlamamaya özen göstereceğim, kaçırdığım öğünü telafi edeceğim!

Öğün atlamamak, kan şekeri dengemiz ve açlık kontrolümüz için önemli! İş toplantıları, sunumlar derken bir ana öğün kaçtıysa müsait olduğumuz ilk anda diğer öğünü beklemeden bulunması kolay, sağlıklı ve hızlı alternatiflerle ana öğünümüzü yapmalım.

Fast-Food yeme sıklığını düşüreceğim!

Evet, hiç fast-food yemeyeceğim yazmadım. Çünkü hedeflerin gerçekçi olması, uygulanabilirliği açısından çok önemli. Bundan önce her hafta yediğiniz fast-food’u, 2017de ayda 1’e düşürseniz bile sağlığınız için kardır!

Eve paketli, şekerli atıştırmalıklar almayacağım!

Evde olan gıdalar tüketilmeye mahkumdur derim her danışanıma. Bu nedenle evde bulundurmazsak, bir şey atıştırmak istediğimizde evdeki sağlıklı atıştırmalıklarla yetinecek ve zamanla paketli gıdalardan uzaklaşacağız!

Probiotikleri hayatıma sokacağım!

Sanırım pek çoğumuz için en zorlayıcı hedeflerden biri:) Kefir ve probiotik yoğurtlar damak tadımıza biraz yabancı. Ancak bağırsak floramız için de bir o kadar gerekli. 2017de düzenli kullanımla bağırsak şikayetlerimizden kurtulabiliriz:)

Evde, iş yerimde en az 2.5 lt su içeceğim!

Su olmadan, sağlıklı bir beden düşlemek mümkün değil. 2017de marketlerden bol bol su alalım, gözümüzün önünde sürekli su bulunduralım!

Günde en az 10 bin adım atacağım!

Nerede hareket, orada hızlı çalışan bir metabolizma! Evin içinde bile yürüsek, hareket berekettir. 10 bin adımı mutlaka tamamlayalım!

Gülümsemek için bahaneler yaratacağım!

Zor zamanlardan geçsek de her fırsatta bir tebessüm edelim. Çevremize de ışık olalım. Gülümsememizin, karşımızdakine yarattığı etkiyi tahmin bile edemeyizJ

 

İşte size 2017 de 10 sağlıklı beslenme hedefi! Zor mu? Hayır! Farkındaysanız hedef kilo belirtmenizi istemedim, çünkü zaten bu basamakları uygularken kilo kaybı da yaşadığınızı, zamanla ideal kiloya geleceğinizi fark edeceksiniz.

Hepinize sağlıklı, huzurlu, başarılı, barış dolu bir 2017 dilerim.

Mutlu Yıllar!

Diyetisyen Nazlı Deniz AYYILDIZ

İnstagram: @dietonthestreet

https://www.instagram.com/dietonthestreet/

Facebook: Diyetisyen Nazlı Deniz AYYILDIZ

https://www.facebook.com/dietonthestreet/?ref=nf