Ramazan ayında nasıl beslenmek gerekir?

Ramazan ayında nasıl beslenmek gerekir sorusu, oruç tutanlar için oldukça önemlidir. Peki ramazan ayında nasıl beslenmek gerekir? Bu önemli sorunun cevabını Diyetisyen Büşra Söylemez açıkladı. İşte ramazan ayında beslenmeye dair önemli bilgiler.

17.05.2018 Perşembe Güncelleme : 17.05.2018-16:09 Perşembe

Ramazan ayının gelmesiyle beraber beslenme ve yaşam tarzımızda bazı değişiklikler meydana gelmektedir. Bunların başında; uyku düzenindeki bozukluk, sıvı tüketiminin kısıtlanması, fiziksel aktivitede azalma ve uzun süre açlığa bağlı olarak yaşanan metabolizma yavaşlamasıdır.Metabolizmanın yavaşlamasıyla vücut kilo almaya meyilli hale gelir. 

Peki bu kilo artışından korunmak ve sağlıklı bir ramazan geçirmek için neler yapabilirim?

Sahur en önemli öğün! 

-Gün içerisinde yaklaşık 17 saat aç kalan vücut sahura kalkmayarak daha uzun süre açlık yaşamış olur. Vücuda uzun süre besin alınmamasıyla beraber metabolizma kendini korumaya alır ve yavaşlamaya başlar.Sahur yaparak aç kaldığımız süreyi olabildiğince kısaltmamız gerekir. Sağlıklı beslenme’nin en önemli etmeni dengeli beslenmedir. 

-Sahurda tercih edeceğimiz besinler de bizim için büyük öneme sahip. Özellikle kalorisi düşük, uzun süreli tok tutan besinleri beslenme stilimizde ilk tercihimiz olmalıdır. Örnek vermek gerekirse, süt ve süt ürünleri, yağlı tohumlar ve yumurta olabilir.

Sıvı tüketimine dikkat! 

-Havaların ısınmasıyla beraber artan sıvı ihtiyacımızı karşılamak için kısıtlı bi’ süremiz bulunmakta. Su ne kadar hızlı içilirse vücuttan kaybı o kadar hızlı olacağından en sağlıklı tüketim şekli 2-2,5 lt suyu iftar ve sahur arasında küçük miktarlar halinde tüketmektir.

-Bunun haricinde sıvı ihtiyacımızın bir kısmını karpuz gibi su içeriği yüksek sebze ve meyvelerden karşılayabiliriz. Günde 1 şişe içeceğim sade bir soda ise gün içinde kaybettiğimiz mineralleri vücudumuza geri kazandırmamıza yardımcı olacaktır.

-Gün içerisinde içtiğimiz çay-kahve sıvı ihtiyacımızı karşılamadığı gibi diüretik etkisinden dolayı vücuttan su kaybetmemize neden olur. Ramazan boyunca çay-kahve tüketiminde dikkatli davranmak gerekmektedir. “ Zayıflatan ramazan diyeti, oruç diyet listesi, oruç tutarken diyet listesi “ adı altında bir çok liste İnternet üzerinde yer alsada her metebolizma farklı olacağı için diyetisyenden ramazan diyeti veya beslenme önerisi almanız oldukça önemlidir. 


İftarda sakin kal!

-Uzun süre açlıktan kaynaklı kan şekerinin aşırı düşmesiyle iftarda kontrolsüz yeme sık görülen bir durumdur. İftarı 1 bardak suyun yanında tüketeceğimiz kuru bir meyveyle açarak kan şekerimizi yükselttikten sonra üstüne içeceğimiz çorbayla midemizi bastırıp, tokluk sinyalleri beyne ulaşana kadar bir müddet beklemekte faydalı olacaktır. Bu sayede iştahımı daha iyi kontrol edip gereksiz kalori alımından kaçınabilirim.

-İftarda yemeklerimi olabildiğince hafif seçmek gerekmektedir. Aksi takdirde vücuduma aşırı yük bindirip, halsizlik, yorgunluk, uyku hali gibi durumlarla karşı karşıya kalabilirim.

-İftardan sonra yapacağım egzersiz ramazanda yavaşlayan metabolizmamızın hareketlenmesine yardımcı olacaktır. Beslenme stilinizi aktif spor hayatınızla dengeleyebilirsiniz.


Günümüz şartlarında insanların bir arada olmaya hasret kaldığı bir dönemdeyken, bütün ailenin aynı sofrada ezanı bekleme heyecanıyla,