Ekonomi Sağlık turizminde hedef 30 milyar dolar

Sağlık turizminde hedef 30 milyar dolar

20.01.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

Sağlık turizmi gelirini 7 milyar dolardan 30 milyar dolara çıkarmayı hedefleyen Türkiye, yeni tanıtım kampanyasını mayıs ayında başlatacak.

Sağlık turizminde hedef 30 milyar dolar

Türkiye, ilk üçte yer aldığı dünya sağlık turizminde 7 milyarlık pazar payını 30 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor. Yeni bir tanıtım stratejisine geçerek köklü değişim yapan Türkiye, mayısta sosyal medya ve dejital medya ağırlıklı bir yoğunluğa kilitlenecek. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, “2018’de sağlık turizmi gelirimiz 7 milyar dolar, hedefimiz büyük, bu potansiyel 30 milyar dolara kadar çıkabilir” dedi. Ersoy, Sağlık Bakanlığı ile birlikte bu konuda ortak çalışma yürüttüklerini belirtti.

Haberin Devamı

Ersoy, TBMM’deki sohbetinde 2018’de sağlık turizmi pastasından elde edilen 7 milyar dolarlık geliri 30 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. Bu amaçla tanıtımda köklü değişikliğe gideceklerini söyleyen Ersoy, mayısta başlayacak kampanyalarda sosyal medya ve dijital medyaya yöneleceklerini dile getirdi. “Turizm kampanyalarında kabuk değiştiriyoruz” diyen Ersoy, şu değerlendirmelerde bulundu:

Sağlık turizmi, çok yönlü ve geniş bir konu. Bizim sağlık turizminde 2018’de gelirimiz 7 milyar dolar oldu. Hedeflerimiz çok büyük, bu potansiyel 30 milyar dolara kadar da çıkabilir. O yüzden Sağlık Bakanlığı öncelikli olmak üzere sağlık turizmi ile ilgili hükümetimiz bir çalışma yapıyor. O çalışmalara biz de dahil olacağız. Henüz o aşamaya gelinmedi.

Haberin Devamı

Sağlık turizminde hedef 30 milyar dolar

TANITIMDA KÖKLÜ DEĞİŞİKLİK: Tanıtım kampanyamızda köklü bir değişikliğe gidiyoruz. Tanıtım materyalleri ve yoğunluğunu değiştiriyoruz. Sosyal medya ve dijital medyaya bir yönelme var zaten. Daha önce sayı ağırlıklı turizm tanıtımı yapıyorduk, şimdi nitelik ağırlıklı tanıtım yapıyoruz. Her zaman söylüyorum. Bizim Türkiye’yi ziyaret eden turist sayısı ile ilgili bir sıkıntımız yok zaten.

KABUK DEĞİŞTİRİYORUZ: Bir kabuk değiştirtme sürecine girdik turizmde. İnşallah bunu başarıyla tamamlayacağız. Bu kısa sürede olacak bir iş değil, 4-5 senemizi alacak. Ne yapacağımızı nasıl yapacağımızı çok iyi biliyoruz. Adım adım da ilerliyoruz. Tanıtım kampanyamız mayısta başlayacak.

KAÇAK KAZILARA BİLİNÇLENDİRME: Kaçak kazılar konusunda halkın bilinçlenip ihbar etmesi önemli. Siz bunu polis önlemleriyle dronelarla vs. ile bir yere kadar yapabilirsiniz. Biz bununla ilgili bir bilinçlendirme kampanyasına başlayacağız nisanda. Müzelerde tarihi eserlerimizle ilgili kamuoyunu bilinçlendirme çalışması yürüteceğiz. Çingene kızının Türkiye’ye gelmesi ve basında yer alması da bir bilinçlendirme oldu. Burada ana görev aslında basına düşüyor.

Fon 2019’da hazır olacak

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliğince (AKTOB) düzenlenen ocak ayı buluşmasında, 2018’in sayısal olarak çok güzel ve beklentilerin üzerinde geçtiğini söyledi. Ersoy, burada yaptığı açıklamalarda, turizmde kalıcı politika oluşturulmasının önemine dikkat çekerek, “Turizm Geliştirme Fonu’nu bu yıl hayata geçireceğiz. Çünkü bu operasyonların sürdürülebilir olması gerekiyor” dedi.

Haberin Devamı

Şehri ziyaretinde Antalya Havalimanı Dış Hatlar Terminali’ni de gezen Bakan Ersoy, TAV’ın yeni işletmeci olarak devreye girdiğini, olası büyük yoğunluklara karşı havalimanının hazır olacağını söyledi.

Peynir ekmek fiyatına

Ersoy, turizm patronlarının müdürlerine otellerdeki doluluktan çok, gecelik kişi başı gelirin ne kadar elde edildiğinin sorulması gerektiğini anlatırken, “Nicelikli turistten nitelikli turiste geçişe başlamamız gerekiyor. Beş yıllık programda biz bunu başarırsak gerçekten çok zor bir işin altından kalkmış olacağız. Şubat ayında 2019-2020 kış döneminin kontratlarını yapıyorsunuz değil mi? Cesaretiniz artık gelsin. Fiyatlarınızı artırın. Özellikle kışın peynir ekmek fiyatına otel veriyorsunuz. Olmaz. Fiyat artırmak güzel de konseptinize, işinize ilaveler getirmeniz gerekiyor” dedi.