SAĞLIKLI KALP YÜZE YANSIYOR

09.10.2017 Pazartesi
Sağlıklı ve bakımlı bir cilde sahip olmak için sadece doğru ürünleri kullanmak yeterli değil. Aynı zamanda iyi beslenmek  ve duygularımızı yönetmek de gerekiyor.

Dr. Murad Global Eğitim Direktörü Tracey Wilmot, kendimizi mutsuz, depresyonda veya sinirli hissettiğimiz zamanlarda cildimizin bundan etkilendiğini söylüyor. Wilmot’la cilt bakımında takip etmemiz gereken adımları, sık görülen sorunları ve neler tüketmemiz gerektiğine dair bir söyleşi gerçekleştirdik.

Türk kadınlarının cilt bakımı konusunda eksikleri var mı, ortak sorunlarımız neler?

Ön önemli ortak cilt sorunları pigmentasyon (lekelenme), ton dengesizlikleri ve yaş ilerledikçe ortaya çıkan çizgiyle kırışıklıklar. Özellikle Türkiye gibi uzun süre güneşe maruz kalan ülkelerde yaşayan kadınlarda pigmentasyon problemine sık rastlıyoruz. Tanıştığım kadınların aydınlık ve sağlıklı bir cilde sahip olduğunu gözlemledim. Herkesin yüzünde gülümseme vardı. Cildiniz için yapabileceğiniz en önemli şey gülümsemek çünkü endorfin salgılamanıza ve genç bir görünüme sahip olmanıza yardımcı oluyor.

Cildimizi canlı ve sağlıklı tutabilmek için her gün yapmamız gereken şeyler nelerdir?

Öncelikle cildimizi UVA ve UVB ışınları, kızılötesi radyasyon, mavi ışık, hava kirliliği gibi çevresel faktörlerden korumamız ve bu faktörlerin etkilerinden arındırmamız gerekiyor. İçeriğinde lutein bulunan ürünler, cildi bu faktörlerden korumanın yanı sıra, telefon, tablet, laptop gibi elektronik cihazların yaydığı mavi ışık ve kızılötesi radyasyondan da koruyor.

 Beslenme tarzımızın cilt bakımımızda önemi büyük değil mi?

Kesinlikle... Cildimizi hücresel bazda nemlendirmemiz ve hücrelerimizin suyu tutmasını sağlamamız gerekiyor. Bunun için su içmek maalesef yeterli değil. Sadece su içerseniz, vücut bunun çoğunu atıyor. Önemli olan kavun ve üzüm gibi su bakımından zengin besinleri günlük beslenme rutininize eklemeniz. Böylece hücreler suyu içinden daha fazla muhafaza eder. Yani tüm hücrelere vitamin, antioksidan ve mineraller taşınmış olur. Bu şekilde daha canlı, aydınlık ve sağlıklı görünen bir cilde sahip olursunuz.

Yaz aylarını yeni geride bıraktık ve bu günlerin en önemli cilt sorunu koyu lekeler ve pigmentasyon. Lekeleri engellemek ve tedavi etmek mümkün mü?

Pigmentasyon ve koyu leke problemlerini tedavi etmek için dermokozmetik ürünler kullanılmalı.

Mesela içeriğinde C vitamini bulunanları tercih edebilirsiniz. Bu ürünler, ton dengesizliklerini hedef alıyor. Kolajen ve elastin üretimini tetiklediği için de cilt sıkılığının artmasını destekliyor. Glikolik asit, cildin doğal görüntüsünü geri kazanmasına yardımcı oluyor.

Kendimizi mutsuz, depresyonda veya sinirli hissettiğimiz zamanlarda cildimiz de bundan etkileniyor mu?

Dr. Murad, sağlıklı ve bakımlı bir cilde sahip olmak için sadece doğru cilt bakım ürünlerinin yeterli olmayacağını, aynı zamanda doğru beslenmenin ve duygularımızı yönetmenin de önemli olduğunu vurgular. ‘Kalp ve cilt arasında bir bağ var mıdır?’ diye sorar. Bu sorunun cevabı kesinlikle evet!

Kalbimiz sağlıklı olduğunda, dolaşım sistemimize yeterli miktarda kan pompalıyor ve vücudumuzun ihtiyacı olan minerali, vitamini, oksijeni tüm hücrelere ulaştırıyor. Böylece cildimiz daha canlı ve sağlıklı görünüyor. Eğer kalbimiz sağlıklı değilse ve fonksiyonlarını yerine getiremiyorsa, cildimiz de doğal ışıltısını kaybediyor. Yani kendimizi mutsuz, depresyonda hissettiğimizde veya işler istediğimiz gibi gitmediğinde cildimiz de bundan etkileniyor.

Kozmetik ve dermokozmetik arasındaki en önemli fark nedir sizce?

İkisinin arasında büyük bir fark bulunuyor. Kozmetik ürünlerin işlevi, ciltteki kusurların görünümünü örtmekten   öteye geçmiyor.

Dermokozmetik ürünler, etkili etken maddeleri formülasyonlarında kullanıyor ve cildi tedavi ediyor. Bunlar, cildin tabakalarından epidermis üzerinden dermise kadar etki edebilme özelliğine sahip.

Anti-aging karşıtı gıdalar

Meyveler, sebzeler, proteinler ve tahıllar beslenmede mutlaka bulunmalı. Tahıllar, elastin ve kolajen üretimini desteklemeye yardımcı glukazamin içeriğiyle öne çıkıyor. Balık, avokado ve fındık yağları, cildin nem bariyerini geliştirmeye ve güçlendirmeye yardımcı olur.

Havuç: Betakaroten bakımından çok zengindir. Son zamanların popüler anti-aging etken maddesi olan retinol, betakarotenden elde edilir. 

Nar: Çok güçlü bir antioksidandır.

Brokoli: Vitamin ve antioksidan kaynağıdır.

Ispanak: Polifenol içeriğiyle cildi çevresel faktörlere karşı korur.

Serumların faydaları  

Serumlar, çok hızla aktive oluyor ve cildin derinlerine nüfuz ediyor. Temizleyiciler, cildi temizledikten sonra ciltteki etkisini kaybeder. Nemlendiriciler harikadır ama serum kadar derinlere  nüfuz etmekte yetersiz kalırlar. Hızlı ve gözle görülür etkiyle cildinizi tedavi etmek istiyorsanız onarıcı ve bakım serumları tam size göre. Özellikle retinol içerikli serum, gece kullanılmalı. Cilt, 23.00-03.00 arasında kendini yeniler. Bu zaman diliminde serumun rolü büyüktür. 
 

 

Yazarın Önceki Yazıları