Serkan Ünsal

Serkan Ünsal

serkan@serkanunsal.com

Tüm Yazıları

Geçtiğimiz haftalarda Sina Afra ve Evtiko’dan bahsetmiştik. Benzer mantıkla çalışan ve bu sene kurulan ve 4.4 milyon dolar yatırım alan Ototrink’i anlamak ve sizlere anlatmak için kuruculardan Bartu Baran ile konuştum.

Otomobilinizi aynı gün satın alan girişim: Ototrink

S.Ü: Bartu hoşgeldin, bize biraz Ototrink’in kuruluş hikayesini anlatabilir misin?

Bartu Baran : Geçtiğimiz sene sonlarına doğru Frontier Car Group’un kurucu ortaklarından Peter Lindholm’den bir telefon aldım. Mevcutta çalışan modellerini anlattı ve belli hedefleri tutturursak benzer bir işi Türkiye’de destekleyebileceklerini söylediler. Araba ve internet konularına hakim birilerini arıyorlarmış ve karşılarına ben çıkmışım. Denemeye değer buldum, önce bu model işliyor mu test ettim, sonrasında kurucular Sujay Tyle ve Peter Lindholm Türkiye’ye geldi. Bana ön-tohum yatırım yaptılar ben de ekip kurup ilk hedefi gerçekleştirmek için kolları sıvadım ve böylece ototrink’e başlamış olduk.

Haberin Devamı

S.Ü: Tam olarak nasıl çalışıyor Ototrink ?

Bartu Baran : Bireysel kullanıcılardan tüm ekspertiz masraflarını da biz karşılayacak şekilde araç alıp, kurumlara açık artırma usülü satıyoruz. Bireysel kullanıcılar ototrink.com'a giriyor, aracı ile ilgili tüm bilgileri giriyor. Sitemiz size bir fiyat aralığı öneriyor. Bu fiyat aralığını kullanıcı kabul ederse 6 fiziksel şubemizden birine randevu alıp gidiyorsunuz. Bu şubeler tamamen bize ait ve kendi ekspertizlerimiz var. Buradaki tüm işlemlerin bedelini biz karşılıyoruz. Yani kullanıcı satana kadar hiçbir şey ödemiyor. Ekspertiz kısmında sorun çıkmazsa o gün notere gidip hemen kullanıcıya ödemeyi yapıyoruz. Sonrasında biz aracı stoğumuza alıp sadece kurumsal müşterilerimizin girdiği bir platformdan satmaya çalışıyoruz.

S.Ü: Araba alırken kriteriniz var mı ? Her arabayı alıyor musunuz ?

Bartu Baran : Her arabayı almıyoruz. Özellikle 2005 altına pek girmek istemiyoruz. 2005 altı modellerde hiç ummadığımız problemler çıkabiliyor, o nedenle çok istemiyoruz.

S.Ü: Yatırımlar nasıl gerçekleşti ?

Bartu Baran : Ön-tohum yatırımı sonrası Aralık 2016’da şirketi kurduk, sonrasında 400.000 dolar tohum yatırım aldık, bir kaç ay sonrasında da 4 milyon dolar Seri A yatırım aldık.

Haberin Devamı

S.Ü: İkinci araç piyasasını nasıl görüyorsunuz peki ?

Bartu Baran : Geçtiğimiz sene 5 milyon ikinci el araç satılmış, bu sene bu rakam 6 milyonu bulacak gözüküyor. Sıfır araç pazarı ise 1 milyon civarından 800 binlere doğru düşecek gözüküyor.

S.Ü: İlk yılınız nasıl geçti ? Beklediğiniz ilgiyi gördünüz mü ?

Bartu Baran : Şubat sonunda tam anlamıyla çalışmaya başladık. Şu ana kadar 400’ün üzerinde araç alıp sattık. Geçen ay 71 adet araç aldık ve sattık. Bu ay 100’e yaklaşıyoruz. Kurumsal müşteri sayımız ise 300’ü geçti.

S.Ü: Önümüzdeki dönemki planlarınız nedir ?

Bartu Baran : Mart-Nisan gibi Seri B yatırımı turunu kapatmak istiyoruz. Çünkü burada araç fiyatları diğer ülkelere göre oldukça yüksek. Şubelerimizin trafiği de çok yüksek, o nedenle kuvvetli bir sermayemiz olması gerekiyor. 2018’in üçüncü çeyreğinden itibaren ayda 300-400 arası araç alıp satmak istiyoruz. Şu anda sadece İstanbul’dayız. Bursa, Ankara, İzmir, Antalya’ya da açılma planlarımız var. Bursa’daki kurumsal müşterilerimiz buradan çok araç alıyor. İzmir’deki pazar oldukça ilginç geliyor bize. Bu nedenle başka şehirlere açılmak bizim için önemli. Sene sonuna doğru şube sayımız 12 olacak. Ekibi de 2018’de iki katına çıkaracağız gözüküyor.

Haberin Devamı

S.Ü: Globalde rakipleriniz kimler ? Bu iş ne kadar ilgi gören bir iş ?

Bartu Baran : Auto1 Avrupa’daki en büyük oyunculardan. 500 milyon doların üzerinde yatırım aldılar. Rusya’da ise CarPrice oldukça iyi, onlar da 48 milyon dolar yatırım aldılar. İkisi de çok iyi gidiyor.

S.Ü: Çok teşekkürler, kolay gelsin ve başarılar

Bartu Baran : Ben teşekkür ederim, Ototrink olarak tüm Milliyet okucularına selamlar.