Ekonomi Şoföre ‘izin verdiren’ otomobil

Şoföre ‘izin verdiren’ otomobil

11.12.2017 - 01:30 | Son Güncellenme:

Lexus’un “yaratıcısı” olarak kabul edilen LS modeli, yeni nesliyle mart ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak... Her ne kadar makam otomobili olarak tasarlansa da, sahiplerini direksiyon başına geçmeye özendiriyor...

Şoföre ‘izin verdiren’  otomobil

Lexus markasının tüm dünyada isim yapmasını sağlayan model olan “LS”, 5. nesliyle yollara çıkmaya pazırlanıyor. Markanın ilk hibrit ve 4x4 sedan modeli LS, üst düzeydeki konforu ve teknolojik donanımlarıyla dikkati çekerken, 2018 yılının Mart ayından itibaren, 235 bin euro’dan başlayan fiyatlarla satılacak.

Şoföre ‘izin verdiren’  otomobil

Lexus LS’in, farklılık isteyen ve alışılmışın ötesini denemek isteyen bir kitleye hitap ettiğini anlatan Lexus Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Ali Haydar Bozkurt, “Ottoman tarzı koltuk seçeneğiyle de fark yaratacak olan yeni LS, makam otomobili olarak tasarlandı. Ancak eminiz ki bu otomobili alanlar kullanım özelliklerini ve konforu gördüklerinde, kendileri direksiyon başına geçmeye karar verecekler” diye konuştu. Bozkurt, bazı müşterilerin direksiyona geçmek için şoförlerine daha fazla izin verdiklerini duyduklarını da belirtti.

Yeni nesil LS’in, dış tasarımının yanı sıra iç mekanına da özen gösterilmiş bir model olduğunu belirten Bozkurt, “^Yeni aracın en büyük özelliklerinden biri, 3.5 lt hibrit motora sahip olacak. 4x2 ve 4x4 olarak tercih edilebiliyor. Yeni jenerasyonda fiyatta da avantajımız var. Eskiden en üst versiyonu getiriyorduk, şimdi ise daha erişilebilir versiyonlar gelecek” dedi.

Şoföre ‘izin verdiren’  otomobil

Deneyimli ustalar

359 HP güç üreten elektrikli hibrit motorlu Lexus LS 500h, özellikle konfor konusunda hayli iddialı. Yeni LS’in koltukları, koltukları iki farklı müşteri tipine göre geliştirilmiş: Aracı kendi kullanmak isteyenler ve şoför tercih edip arkada oturanlar... Bu nedenle aracın ön koltuğu 28, arka koltuğu ise 22 farklı şekilde ayarlanıyor. Ön sürücü koltuğu ve arka iki koltuğunda masaj özelliğinin yanı sıra klimanın da bulunduğu araçta, yine istenirse arka koltuktakiler için ayrı eğlence sistemleriyle de alınabiliyor. Farklı döşeme ve iç mekan seçeneklerinin sunulduğu LS’in üretim sırasında kusursuzluğunu sağlamak içinse markanın en deneyimli ustalarından yani “Takumi”lerden yararlanılıyor. Yıllar boyunca biriktirdikleri deneyimle, elleri, gözleri ve kulaklarıyla en ufak bir kusuru bile algılayan Takumi ustaları, bunu sürdürebilmeleri için yılda 4 kez sağlık testinden geçmek zorundalar.

‘2018’in pazarını kur ve faiz etkiler’

Bu yıl toplam pazarın geçen yıla göre yüzde 2’lik bir düşüşle kapanacağını, filo pazarının perakendedeki düşüşü dengelediğini kaydeden Toyota Pazarlama A.Ş CEO’su Ali Haydar Bozkurt, ndaysa pazarı kur ve faizlerin belirleyeceğini söyledi.

Şoföre ‘izin verdiren’  otomobil

Aralık ayında 140 bin adet civarında bir pazarın oluşabileceğine dikkati çeken Bozkurt, “Kişisel beklentim, aralık ayının yüksek kapanacağı yönünde. Geçen yıl 140 bindi. Artacak MTV’den dolayı alımlar öne çekilecektir biraz. Biz de Aralık ayına agresif girdik ve radikal bir karar alarak zam yapmadık. Hatta C-HR Hybrid’te ilave indirim yaptık. 2018’e girerken 2017 model stoklarımızı temizleyip, temiz bir başlangıç hedefliyoruz” dedi.

Aralık ayı beklentilerinin 9 bin civarında olduğunu, 10 bin adedi zorlayacaklarını söyleyen Ali Haydar Bozkurt, “Belki daha önceki aralık aylarımızın rekorunu kırabiliriz. Ay bazında, en yüksek satış adedine ulaşabiliriz” diye konuştu.

Bu yıl 48 bin adede yakın satışla yılı kapatacaklarını, bunun, markanın filo satışlarındaki düşüş ve bazı aylarda özellikle C-HR ile Corolla’da yeterli tedarik sağlayamamalarından kaynaklandığını kaydeden Bozkurt, “2018 beklentimiz 50 bin adet. Kurlar ve ortam böyle giderse diye düşünerek, bu hedefi koyduk. Daha fazla C-HR hibrit alıp, daha fazla hibrit satacağız. Corolla’da da daha iyi bir adet alabileceğiz. Bütün bunların etkisiyle bu yıla göre rakamı bir kademe daha artırırız diye düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.

2018’in otomotiv pazarını kurlar ve faizin belirleyeceğini kaydeden Bozkurt, “2018’in ilk 6 ayı ilginç geçecek. Belirsizlikler var pazarda. İkinci 6 ayını şu anda kestirmek güç. Çünkü uzun bir süreç. Kurlar şimdiki seviyelerde korunursa, gelecek yıl satışlar, bu yıldan 15 kadar aşağıda olabilir” dedi.

20. yılında ikinci vardiya geldi

Üretime başladığı 1997’den bu yana, 350 binden fazla aracı bantlarından indirerek, Türkiye otomotiv endüstrisinin en önemli temsilcilerinden biri haline gelen Honda Türkiye, 20. yılını, 40 milyon euro’luk ikinci vardiya yatırımıyla taçlandırdı. Fabrika, böylelikle, Aralık ayından itibaren üretim hacmini günlük 106 adetten, 175 adede çıkarttı.

Türkiye’de üretilen ve 33 farklı ülkeye ihraç edilen Civic Sedan’a talebin, dizel seçeneğiyle birlikte önemli artış göstereceğini ve talebe yetişmek adına bu yatırımı gerçekleştirdiklerini söyleyen Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, “Hayata geçirdiğimiz 40 milyon euro’luk yatırımla önümüzdeki dönemde de rekor kırmaya devam edeceğiz” dedi.

Şoföre ‘izin verdiren’  otomobil

Yarısı ihracata

Honda Türkiye’nin, ihracat pazarlarından da ek siparişler aldığını ve üretimine hazırlandıkları dizel motorlu Civic Sedan’la talebin daha da artacağını belirten Tsumura, “Artan bu yoğun talebi karşılamak adına, Aralık ayından itibaren Honda Türkiye fabrikamızda 400 yeni çalışan istihdam ederek, ikinci vardiyaya geçiyoruz. İlk planda günlük üretim kapasitesi 160 olarak hesaplanmıştı ancak yeni planlamayla bu rakam biraz daha artarak günlük 175 adede ulaştı. Yıllık 50 bin adetlik kapasiteyle Türkiye’de ürettiğimiz araçların yarısı ihraç edilecek” diye konuştu.

Honda Türkiye fabrikasının, kaliteli işçiliğiyle Civic üretiminde dünyadaki en başarılı fabrikalardan biri olduğunu vurgulayan Tsumura, “Honda tarihindeki, ilk dizel motorlu Civic sedan üretimine de imza atacağız. Halen yüzde 40 olan yerli parça kullanım oranımızı da, üretim adetlerinin artmasıyla birlikte yükseltmeyi planlıyoruz” değerlendirmesini yaptı.

Duster efsanesi yenilendi

Dacia’nın SUV sınıfındaki popüler temsilcisi, yeni nesliyle 2018 yılının mart ayından itibaren Türkiye yollarına çıkacak. Evrim geçirerek yeni bir tasarıma kavuşan Duster, yeniden şekillendirilen iç tasarımı, artan kalite algısı ve gelişmiş donanım özellikleriyle dikkat çekiyor.

Şoföre ‘izin verdiren’  otomobil

Türkiye’de satışa sunulduğu 2010 yılından bugüne kadar 90 bin adede yakın satışa ulaşan Dacia’nun SUV modeli Duster, yeni nesliyle iddialı bir tasarıma ve özelliklere kavuştu. Yeni neslinde, Duster’ın ana hatları korunarak, daha etkileyici bir tasarım kullanılırken, konfor ve kalite odaklı yeni iç mekan da fark yaratmayı hedefliyor. Daha sert ve sportif çizgilerin kullanıldığı dış mekanda, yeni jant seçenekleri de dikkat çekerken, iç mekanda konfor ve sürüş sürüş kolaylığı ön plana çıkarılmış. Yeni gösterge panelinin yanı sıra yenilenen multimedya sistemi, farklı tasarlanan orta konsol, daha fazla ek saklama alanı gibi unsurlar ilk göze çarpanlardan.

Şoföre ‘izin verdiren’  otomobil

Yeni donanımlar

Yeni nesil Duster’da, toplam 4 kameradan oluşan 360 derecelik görüş sunan kamera sisteminin yanı sıra Yokuş İniş Destek Sistemi, Yokuş Kalkış Destek sistemi, Kör Nokta Uyarı sistemi, pusulanın da bulunduğu “4x4 Monitörü”, Eller Serbest Kart sistemi gibi yeni teknolojik donanımlar da bulunabilecek.

4x2 ve 4x4 versiyon seçenekleri bulunan Duster, gelişmiş arazi performansının yanında, geliştirilmiş iç ses yalıtımıyla da otoyolda konfora daha fazla önem verildiğini kanıtlıyor. 1.6 lt 115 BG ve 1.2 lt TCe 125 BG (4x2 ve 4x4) benzinlinin yanı sıra 1.5 lt dCi (90 ve 110 BG) dizel motor seçenekleri bulunan yeni Duster’ın, 110 beygirlik dizel versiyonu EDC otomatik vitesle de alınabilecek.

Brisa, Otopratik’i yaygınlaştıracak

Bridgestone ve Lassa markalarıyla Türkiye lastik sektörü lideri olan Brisa, araç sahiplerine 360 derece servis sunan araç bakım merkezi Otopratik’i yeni franchise noktalarla yaygınlaştırmayı planlıyor. Tüketicilerin araçlarıyla ilgili servis ve bakım hizmetlerini tek bir çatı altında alabilmelerine olanak tanıyan Otopratik mağazalarının sayısı 2017 yılı sonunda 60’a, 2018 yılı sonunda ise 80’e yükselecek. Brisa’nın 2020’deki hedefiyse 200 Otopratik mağazasına ulaşmak.

Şoföre ‘izin verdiren’  otomobil

Brisa Girişimcilik Direktörü Oğuzhan Avdan, Otopratik’te bakım, onarım, lastik gibi birçok farklı hizmeti tek çatı altında sunarak araç sahiplerinin hayatlarını kolaylaştırdıklarını söylerken, “Tüm paydaşlarımız için önemli faydalar sunan bu iş modelini ülke çapında yaygınlaştırmak üzere çalışmalarımıza hız verdik” dedi.

Skoda işbirliği ‘dostluk’a taşındı

Çek otomobil markası Skoda’nın Türkiye Distribütörü Yüce Auto Skoda’nın Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yüce, Türkiye ile Çek Cumhuriyeti arasındaki sosyal ve kültürel işbirliğinin gelişmesi için “Türk-Çek Dostluk Derneği”nin kurucuları arasında yer aldı. Derneğin kuruluş çalışmaları için Çek Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosu Petr Mares ile bir araya gelen Ahmet Yüce, oluşumun; iş, sanat, spor ve diğer kültürel alanlarda Çek Cumhuriyeti ve Türkiye’de tanınmış isimleri bünyesinde toplayarak, sanatsal, ekonomik ve sosyal alanlarda etkin çalışmalar da yürüteceğini açıkladı.