Sosyal medyaya bakıp medikal estetik yaptırıyoruz

Türkiye’de 1000'in üzerinde kadınla yapılan güzellik araştırmasında çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı.

14.05.2018 Pazartesi Güncelleme : 14.05.2018-14:09 Pazartesi
Araştırmaya göre Türk kadını, estetik uygulama yaptırmaya, sosyal medyaya bakarak karar veriyor. Özel bir ilaç şirketinin Türkiye’nin doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine 51 ilde yürütülen araştırma, Türk kadınının medikal estetik uygulamalara bakışını ortaya koyarken, AB ve C1 segmentinde 25-55 yaş arası 1050 kadınla yürütülen araştırmaya göre, medikal estetik uygulama denilince kadınların  aklına ‘dermal dolgu’ geliyor. Doğal görünüm elde edildiği, acısız olduğu ve cerrahi bir uygulama olmadığı için bu uygulamanın avantajlı olduğu düşünülüyor. Araştırmaya katılan her 10 kadından biri daha önce bu uygulamayı yaptırdığını; uygulamayı yaptıran her 10 kadından 8’i de sonuçtan memnun olduğunu ortaya çıkardı. Araştırma sonucuna göre; genç yaşta uygulama yaptıranlar, 41-55 yaş grubundakilere göre ortaya çıkan sonuçtan daha memnun. Hiç uygulama yaptırmayan 41-55 yaş arası kadınların yüzde 43’ü ihtiyacı olmadığını; yüzde 19’u ise kendileri için henüz erken olduğunu düşünüyor.

 
Instagram, Facebook ve Google’dan araştırıyoruz
 
Araştırmanın sonuçlarını yorumlayan Estetik ve Plastik Cerrahi Uzmanı Dr. Seyfi Akbay’a göre asıl çarpıcı olan; kadınların yanlışı bildiği halde büyük oranda yine o yanlışa düşmesi. Zira araştırmaya katılan kadınların yüzde 46’sı medikal estetik uygulamaları güvenli bulurken asıl bilgi kaynağı olarak Instagram, Facebook ve Google’ı gösteriyorlar. Dr. Seyfi Akbay, medikal estetik uygulamaların internet ya da eş dost tavsiyesiyle değil, uzman hekim tavsiyesiyle karar verilerek yaptırılması gerektiğinin altını çiziyor. Araştırmaya göre kadınların, medikal estetik uygulamalara karşı çekinceleri arasında ilk sırayı, uygulamanın uzman olmayan kişilerce yapılması alıyor. Sıralamada mimiklerin olumsuz etkilenmesi ve alerjik reaksiyon da üst sıralarda yer alıyor.