Ekonomi Sosyal sorunlara ‘organik’ fon

Sosyal sorunlara ‘organik’ fon

15.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

Sosyal girişim markası Phoca’nın kurucusu Aslı Özdemir, Türkiye’deki 23 milyon çocuktan 4.4 milyonunun duygusal ihmale uğradığını belirterek, faaliyet gösterdikleri organik çocuk giyimi satışından elde edilecek bütün karı bu konuda mağdur olan çocuklar için kullanacaklarını söyledi.

Sosyal sorunlara ‘organik’ fon

Geleceğe Dokunan Anneler (GEDA) projesi kapsamında Hacettepe Üniversitesi işbirliğiyle yaptıkları araştırmanın sonuçlarına göre 4.4 milyon çocuğun duygusal ihmale uğradığının belirlendiğini, bu ihmalin gelecekte yol açabileceği olumsuz davranış kalıplarını engellemeyi hedeflediklerini söyledi. Özdemir, şunları söyledi:

Haberin Devamı

“Öncelikli olarak 0-6 yaş grubu çocuğa sahip annelerde duygusal ihmal konusunda farkındalık geliştirmek ve davranış değişikliği sağlayacak çalışmalar ile güçlü ve pozitif bir toplum yaratmayı amaçlıyoruz. Arkadaşlarımızla ‘çocuklar için neler yapabiliriz’ diye araştırdık. Yurtdışında sosyal sorumluluk projeleri oluşturan bir platformdan yardım alarak yola çıktık. Türkiye’de anlaşılmamış ve havada kalmış bir mesele olan ihmal konusunu ele aldık. İstismarı biliyoruz ama ihmali bilmiyoruz. İstismar haberlerine baktığımızda onların da çocukluklarında ihmal edildiği gerçeği ile karşılaşıyoruz” dedi.

Seminer dizisi

İlk hedefte seminerlerle annelere ulaşarak bu konu hakkında neler bildiklerini öğrenmek istediklerini dile getiren Özdemir, “Dünyada her 100 çocuktan 18’i duygusal ihmalden etkileniyor. İlk bağ kurucu hedefimiz anneler, projenin ikinci ayağında ise öğretmenlere ve çocuklara bakım hizmeti veren bireylere ulaşmak istiyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Online portalla daha fazla anneye ulaşmayı hedefliyor

Projenin akademik ekibi tarafından oluşturulan eğitim programları eşliğinde, seminerlerine başlayan GEDA ekibi, ilk eğitiminde Ankara’da 50 anne ile bir araya geldiğini kaydeden Özdemir, “İstanbul’da ve Gaziantep’te de çalışacağız. Ağırlıklı olarak doğuyu hedefliyoruz” dedi.

Daha fazla anneye ulaşma hedefiyle bir portal da oluşturacaklarını belirten Özdemir, “Bu portalda anneler kendi anne gruplarını oluşturabilecek. Orada konular tartışılabilecek. Öte yandan online’da video serileri de oluşturuyoruz” ifadelerini kullandı.