Süper Gıdalarda Yeni Trend Spirulina

13.07.2017 Perşembe

 

Spirulina; dünyada 3.5 milyar yıl geçmişi olan bir mavi yeşil alg grubuna ait bir yosun türüdür. Binlerce yıl önce Aztek diyetinin yapı taşını oluşturan spirulina yüksek protein, beta karoten, demir, C, E ve komplex B vitaminini içeriğinden dolayı günümüzde adından sıkça söz ettirmektedir.

Spirulina içerdiği yüksek besin oranlarıyla ‘’en yoğun besin içeriği olan gıda’’ ünvanına sahiptir ve bu ünvanını da sonuna kadar hak eder. Öyle ki günlük alınan 3-5 gr spirulina ile günlük demir, esansiyel mineraller, beta karoten, vitamin B12 ve vitamin B kompleks ihtiyacının tamamına yakını karşılanır.

 

Sağlık Üzerine Etkileri

 

1)     Kan Şekerini Dengeler

Yapılan çalışmalarda spirulinanın kan şekerini dengeleyici etkisi görülmüştür. Bunun yanı sıra HbA1c değerini de düşürdüğü saptanmıştır. Yani insülin direnci veya diyabeti olan bireylerde tedaviye destek olarak kullanılabilir.

2)     Kolesterolü Düşürür

Uzun dönemde günlük 10 gr spirulina tüketimi kötü kolesterol dediğimiz LDL’i düşürmekte, iyi kolesterolü yani HDL’i arttırmaktadır. Başka bir deyişle düşmeyen kolesterol değerlerini düşürmek için ideal bir besindir.

3)     Kanserli Hücre Oluşumunu Engeller

İçerdiği yüksek beta karoten ve antioksidan değerleriyle anti tümör etkilidir. Günlük kullanımda yeni hücre oluşumunu desteklerken, malign denilen kötü huylu kanserli hücrelerin oluşumunu engeller. Zaten içerdiği yüksek miktarda A vitamini ile spirulinanın kanser önleyici etkisi sürpriz değildir.

4)     Bağırsak Florasını Düzenler

Spirulina bağırsak florasındaki probiotik bakteri popülasyonunu arttırarak bağırsak hareketlerini düzenler. Diyetlerinde %5 oranda spirulina bulunan kişilerin 3 kat daha fazla probiotik bakteri içeriğine sahip olduğu da yapılan çalışmalarda görülmüştür.

5)     Detox Etkisi Vardır

Yüksek klorofil, mineral ve antioksidan içeriğiyle vücuttan toksinlerin atılmasına ve vücut pH’ının alkaliye dönmesini sağlar. Bu de yaptığımız detox içeceklerinde veya çorbalarda destek olarak spirulinayı ekleyebileceğimiz anlamına gelmektedir.

6)     İltihaplarla Savaşır

İçerdiği yüksek Gamalinoleik Asit, Omega3-6-9 sayesinde antienflamatuar özelliği vardır.

7)     Alerji Karşıtıdır

Antienflamatuar özelliğinden dolayı alerjik reaksiyonları azaltır. Egzema, akne gibi dermatolojik kökenli sorunların çözümünde yardımcı olur.

Tüm bu özelliklere bakarsak, sizce de spirulina bir süper gıda değil mi? Spirulina gerçekten süper gıda tanımının hakkını verenlerden. Siz de bu faydalardan yararlanmak için, spirulinayı beslenmenize ekleyebilirsiniz. Ancak sağlıklı beslenme ve sağlıklı yaşam adına tek bir gıdaya bel bağlamamak gerektiğini, sağlıklı beslenmenin bir bütün olduğunu unutmamak gerek. Hiç bir gıda tek başına MÜKEMMEL değildir!