Ekonomi Türk futbolu global marka oluyor

Türk futbolu global marka oluyor

15.11.2018 - 08:30 | Son Güncellenme:

2016-2017 sezonunda 2.3 milyar TL olan Süper Lig’in toplam gelirleri, 2017-2018 sezonu sonunda 3.2 milyar TL’ye yükseldi. 3 büyük gelir kalemi olan maç günü geliri, naklen yayın geliri ve ticari gelirler son 2 sezonda yüzde 40 arttı.

Türk futbolu global marka oluyor

Aktif Bank’ın hazırladığı Futbol Ekonomi Raporu’na göre Türkiye’de Süper Lig gelirleri 3.2 milyar TL’ye (Türk Lirası) ulaştı. Türk futbolunun gelirlerini ve ekonomik görünümüne ilişkin verilerin yer aldığı rapor düzenlenen basın toplantısında açıklandı.

Rapora göre Süper Lig, futbol ekonomisinin 3 büyük gelir kalemi olan maç günü gelirleri, naklen yayın gelirleri ve ticari gelirlerde son iki sezonda yüzde 40’a varan bir büyüme sağladı. 2016-2017 futbol sezonunda 2.3 milyar TL olan Süper Lig’in toplam gelirleri, 2017-2018 sezonu sonunda 3.2 milyar TL’ye yükseldi.

En çok yayından

Türkiye’de en çok sevilen sporun futbol olduğunu söyleyen Aktif Bank Genel Müdürü Dr. Serdar Sümer, “Geçtiğimiz sezon 1 milyar TL’lik finansal büyüme elde eden Spor Toto Süper Lig’in, global bir marka olma yolunda hızla ilerlediğini görmekteyiz. Yılda 50 milyar doları aşan küresel futbol pazarındaki büyük rekabette, saha içindeki başarıdan bağımsız istikrarlı bir finansal büyüme, futbolun bütün paydaşlarını yakından ilgilendiriyor” dedi.

Avrupa’nın en hızlı büyüyen liglerinden birinin Süper Lig olduğunu söyleyen Passolig Genel Müdürü Ceyhun Kazancı ise geçtiğimiz sezon naklen yayın gelirlerinin 1.5 milyar TL’ye, maç günü gelirleri yüzde 52 oranında artışla 400 milyon TL’ye ulaştığını açıkladı. Kazancı, “18 takımın 250’den fazla reklam ve sponsorluk anlaşmasından elde ettiği ticari gelirler ise 1 milyar TL’yi geçti. Bütün bu gelişmeler, Türk futbolunun global anlamda marka olma yolunda emin adımlarla ilerlediğinin bir göstergesidir” şeklinde konuştu.

Türk futbolu global marka oluyor

Kazancı, “Maç günü gelirlerinde, maç başına seyirci ortalaması 2017-2018 sezonunda 12 bin 821’e çıktı. Yeni stadyumu açılan her takımın seyirci ortalaması arttı. İlk 12 haftada bu ortalama 14 bin seviyelerine çıkmış durumda. 2017-2018 sezonunda ligde Galatasaray, ortalama seyirci sayısında 40 bin barajını aşarak liderliği aldı. 4 büyüklerin seyirci ortalaması yüzde 47.5 arttı, diğer takımların ortalaması da yüzde 39’luk artış gösterdi” dedi.

Sahada Galatasaray gelirde Beşiktaş...

Rapora göre 2017-2018 sezonunu şampiyon olarak tamamlayan Galatasaray, 2016-2017 futbol sezonunda 347.2 milyon TL olan gelirlerini, yüzde 49 oranında artırarak 517.5 milyon TL’ye yükseltti. 2017-2018 futbol sezonunda yüzdesel anlamda gelirlerini en çok artıran lig şampiyonu Galatasaray olsa da gelir sıralamasında Beşiktaş zirvede yer aldı. 2016-2017 futbol sezonunda 521.1 milyon TL kazanarak ligin gelir yarışında ilk sırasında yer alan Beşiktaş, 2017-2018 futbol sezonunda da finansal yükselişini sürdürüp; 729.1 milyon TL geliriyle sezonun en fazla kazanan takımı oldu.

Türk futbolu global marka oluyor

Seyirci sayısı ikiye katlandı

- Son 2 sezonda toplam 6.4 milyon kişi stadyumlarda Süper Lig maçlarını seyretti.

- 2016-2017 sezonunda 8.940 olan Süper Lig’in seyirci ortalaması, 2017-2018’de yüzde 43 oranında artışla 12.821’e yükseldi.

- 40.778 seyirci ortalaması ile ligin seyirci şampiyonu Galatasaray oldu.

- Yüzde 166’lık artışla seyirci ortalamasını en fazla oranda artıran takım Akhisarspor.

- Süper Lig takımları sezon boyunca 400 milyon TL’ye yakın maç günü geliri kazandı.

- En fazla maç günü geliri olan takım Galatasaray (128.5 milyon TL).

- En fazla bilet satan Fenerbahçe (297.270 adet).

1.7 milyon bilet

- Süper Lig ekiplerinin sezon boyunca sattığı 1.7 milyon biletin 1.2 milyon adedi Passo.com.tr ve Passo Mobil Uygulaması üzerinden satın alındı.

- Bileti olduğu halde maça gelmeyen taraftar oranı 2016-2017 sezonunda yüzde 33 iken, 2017-2018’de yüzde 25’e geriledi

- Ligin finansal tablolarda en fazla gelir elde eden takımı Beşiktaş (729.1 milyon TL).

- Ligin ticari gelirleri en fazla olan takımı Beşiktaş (198.5 milyon TL).

- En fazla yayın geliri (Ziraat Türkiye Kupası gelirleri de dâhil) kazanan takımı Galatasaray (169 milyon TL).

4 milyon Passolig

- Süper Lig’in ortalama bilet fiyatı 69.85 TL.

- Bilet başına en fazla gelir elde eden Galatasaray (161.80 TL).

- Bilet başına en az gelir elde eden Demir Grup Sivasspor (17.02 TL).

- Avrupa Kupaları’nda oynanan 15 maçı 350 bine yakın kişi stadyumlarda seyretti.

- Ligin seyirci şampiyonu stadyumu Ali Sami Yen Spor Kompleksi TT Stadyumu (833.597).

- 2017-2018 sezonunda 1 milyondan fazla sporsever Passolig Kart aldı. Sezon sonunda kart sayısı 4.1 milyona ulaştı.

- Taraftarların yüzde 15’i Passo Mobil Uygulaması’nı kullanarak maçlara cep telefonlarıyla giriş yaptı.

Yazarlar