Ekonomi Türkiye’deki yatırımı 1.2 milyar euro’ya ulaştı

Türkiye’deki yatırımı 1.2 milyar euro’ya ulaştı

21.01.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

.

Türkiye’deki yatırımı 1.2 milyar euro’ya ulaştı

Mercedes-Benz Türk’ün, 2018 yılı itibariyle Türkiye’deki yatırımı 1.2 milyar euro’ya ulaştı. Şirket, geçtiğimiz yıl 14 bin 445 adet otomobil satışına ek olarak 7 bin 992 adet hafif ticari araç satışı gerçekleştirdi.

Haberin Devamı

Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası, 2018 yılında toplamda 3 bin 708 adet otobüs üretti. Şirket, başta Batı Avrupa ülkelerine olmak üzere üretimin yaklaşık yüzde 95’ini ihraç ederek 2018 yılında 3 bin 494 adetlik otobüs ihracatı gerçekleştirdi. Aksaray Kamyon Fabrikası ise 2018’de 17 bin 182 adet kamyon üretti. Şirket, kamyon ihracat hacmini geçen yıla oranla yüzde 98 artırarak, 12 bin 815 adetlik kamyon ihracatı ile tarihinin en yüksek ihracat rakamına ulaştı.

80 milyon $ katkı

Şirket, ürünlerinin ihracatı ile Türkiye’nin ekonomisine sağladığı 1.2 milyar euroyu aşan katkıya ek olarak ‘Ar-Ge ve Bilişim Teknolojileri’ alanlarında yurt dışına sağladığı hizmetler ile Türkiye’nin toplam hizmet ihracatı tutarına yaklaşık 80 milyon dolarlık katkı sağladı.

Haberin Devamı

Şirket, 2018’de 8.4 milyon euro’luk yatırımla Türkiye’deki ikinci Ar-Ge Merkezi’ni faaliyete aldı.

Geçen yıl daralan pazara rağmen otobüs ve kamyon pazarında gelenekselleşen lider konumlarını koruduklarını dile getiren Mercedes-Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün, “2019’da pazarın bir miktar daha daralacağını öngörerek, ihracat rakamlarımızı artıracağımız, 13m Travego’yu pazara sunacağımız, ilklere imza atacağımız bir yıl olması için çalışmaya devam edeceğiz” dedi.

‘Elektrikli araçlarda daha da güçleneceğiz’

Dünya genelinde Mercedes-Benz otomobil satışlarının bir önceki yıla oranla yüzde 0.9 artarak 2.3 milyon seviyesine ulaştığını kaydeden Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan, “2020 yılında satışa sunmayı planladığımız tam elektrikli EQC modelimizle, elektrikli araçlar pazarındaki konumumuzu da güçlendirerek elektrikli otomobil kullanımını yaygınlaştırmayı hedefliyoruz” dedi.

Öğrenci ve personel taşımacılığının yanı sıra turizm ve şehir içi yolcu taşımacılığında da önemli bir yere sahip olan Sprinter araçlar ile geçen yıla oranla pazardaki konumlarını güçlendirdiklerini belirten Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz, 2019 yılında özellikle turizmin hareketlenmesi ile turizm yolcu taşımacılığı alanında bir artış olacağını öngördüklerini sözlerine ekledi. Mercedes-Benz Türk, 2018’de eğitim, kültür ve sanat, girişimcilik ve spor alanlarında yürüttüğü sosyal sorumluluk projeleri ve sponsorluk faaliyetlerini de sürdürdü.