Ekonomi Türkiye’den dünyaya muhafazakar ihracat

Türkiye’den dünyaya muhafazakar ihracat

23.10.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Sefamerve CEO’su Metin Okur, muhafazakar giyimde dünyaya yayıldıklarını belirterek, “100 ülkeye ihracatımız var. Ciromuzun yüzde 40’ı yurtdışından geliyor” diye konuştu

Türkiye’den dünyaya muhafazakar ihracat

E-ticarette muhafazakar giyim alanına odaklanan Sefamerve.com, yurtdışında hedef büyüttü. 2012 yılında kurulan e-ticaret sitesi, 100 ülkeye satış yaparken cirosunun da yüzde 40’ını dışarıdan elde ediyor. Sefamerve CEO’su Metin Okur, her yıl yüzde 20 oranında büyüdüklerini belirterek, “Daha kurulurken dünyayı hedefledik.

Haberin Devamı

Hedefimiz muhafazakar kesimin ‘lifestyle’ı olmaktı. Bunu başardık. Lojistik ve ödeme sistemi zorluklarına karşın pek çok ülkeye yayılmayı başardık. Çok dayak yedik ama şimdi 100 ülkeden sipariş alıyoruz. Bu ülke sayısını daha da artırmak istiyoruz” dedi.

Yurtdışında ofis

E-ihracata Türkiye’de çok fazla önem verilmediğine işaret eden Okur, “Yaşadığımız pek çok zorluğa karşın biz bunu başardık. Hedefimiz dünyadaki tüm muhafazakar insanların ihtiyaçlarını karşılayacak platform olmak. Hassasiyetleri göz önünde bulundurup doğru ürünü doğru şekilde sunmak. Şu anda iyi bir noktaya geldik. Türkiye dışından en çok talep Fransa’dan geliyor. Onu Almanya ve Amerika izliyor. Oysa herkes Ortadoğu’nun önde olması bekliyor. Ancak bu ülkelerde giyim tarzları farklı. Biz daha çok kadınların sosyal hayata katılmış olduğu ülkeleri hedefliyoruz. Endonezya ve Malezya diğer hedef ülkelerimiz. Buralara ofis de açıyoruz. Yurtdışı açılımımız sürecek” diye konuştu.

Haberin Devamı

Metin Okur, ürünlerinin yüzde 60’ının kendi markaları olduğunu da aktararak, finansal rakamlarıyla ilgili de “İptal, iade ve KDV rakamları düşmüş şekilde net ciromuz 250 milyon TL. Geçen yıl bu rakam 160 milyon TL’ydi.

İnovatif ürünleri var

Hem iç pazarda hem yurtdışında büyüdük. 2019 yılı ciro hedefimiz ise 1 milyar TL” bilgisini verdi.

Sefarmerve, kendi tasarımı olan inovatif ürünleriyle de öne çıkıyor. Okur, bu konuda, “Eşarbın altına takılan bone vardı. Ama hepsi dikişliydi ve kadınların alnında iz bırakıp başlarını ağrıtıyordu. Biz dikişsiz bone yaptık.

Basit bir dokunuşla kadınların bir sorununa çözüm bulduk. Bugün dikişli boneden 10 bin satarken dikişsiz bone 2 milyon adet satıyor. Ürünlere küçük dokunuşlar yapıyoruz. Çıt çıt şallarımız var. Tesettür eşofman ürettik, denize girerken muhafazakar kadınların giyebileceği mayolar. Bu alanda bir sürü çözüm bekleyen sorun var. Kadınlara sosyal hayata katılma şansı veriyoruz. Biz kendi üretimlerimizi yaptırıyoruz” açıklamasını yaptı.

Okur, siteden Türkiye’de ve dünyada en çok eşarp ve şal sattıklarını ancak muhafazakar kadının hayatına dokunan her türlü ürünleri bulunduğunu da aktardı.

Haberin Devamı

‘Fiziksel mağazalar açmayı düşünüyoruz’

Perakende trendlerine de değinen Metin Okur, çok kanallı yapıların trend olduğunu da belirterek, fiziksel mağaza planları da olabileceğini söyledi. Okur, “Bazı ülkelerin şartları bizi fiziksel mağazaya da zorluyor. Örneğin, Mısır’da internet altyapısı ve ödeme sistemleri çok kısıtlı. Haliyle böyle ülkelerde fiziksel mağazayla yer almanız gerekiyor. Ama mağaza açarsak bunu ilk Türkiye’de yaparız. Fiziksel perakendeye de birkaç mağazayla değil, birden 40-50 mağazayla girmek gerekir. Biz bugüne kadar hiç yatırım almadık ama bu alana girersek yatırım almayı düşünebiliriz” dedi.