Ekonomi Türkler yurt dışını fethedecek

Türkler yurt dışını fethedecek

13.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

.

Türkler yurt dışını fethedecek

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Türk markaların yurtdışı ağırlıklı büyüme stratejisinin 2018’de olduğu gibi 2019’da da devam edeceğini söyledi. BMD üyesi markaların yıl sonu itibariyle yurtdışı mağaza sayısının 4 bine ulaşacağını aktaran Öncel, 2019’da bu sayıyı en az 4 bin 500’e çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. Sinan Öncel, 12 Aralık Mağazacılar Günü nedeniyle yaptığı açıklamada, BMD üyesi 407 markanın yurtiçinde 70 bin, yurtdışında da yaklaşık 4 bin mağazada 400 bin kişiyi istihdam ettiğini anımsattı. Çalışanların ‘12 Aralık Mağazacılar Günü’nü kutlayan Öncel, “400 bin çalışanımızla çok büyük bir aileyiz. Onları markalarımızın gerçek yüzleri olarak görüyor ve kendileri ile her zaman gurur duyuyoruz” dedi. Öncel, dernek üyesi markaların 2018 performansları ve 2019 beklentileri hakkında da bilgi verdi. Sinan Öncel, BMD üyelerinin 2018 cirolarında yüzde 15-30 arasında büyüdüğünü, reel büyümenin yüzde 5-10 olduğunu bildirdi.

Haberin Devamı

4 bin mağaza var

İç pazarda belli bir noktaya ulaşan doygunluk ve kârlılığın çok düşmesi nedeniyle 2019’da da yurtdışı ağırlıklı büyüme stratejisine devam edeceklerini kaydeden Sinan Öncel, “Halen BMD üyesi 106 markanın 117 ülkede mağazaları ve satış noktaları bulunuyor. Bazı ülkelerde pazar lideri konumunda bulunan markalarımızın yurtdışı mağaza sayısı 2018
yılının sonu itibarıyla 4.000’e ulaşacak. 2019 yalında en az 500 yeni mağaza açarak sayıyı 4 bin 500’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.