Veli Bahçeci

Veli Bahçeci

veli.bahceci@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Yerel İşletmeler İçin Sosyal Medya Rehberi başlıklı yazımı yayınladıktan sonra bir çok küçük işletmeden e-postalar aldım. Genelde yazımı okuduklarını ve uygulayacaklarını belirten teşekkür mahiyetinde e-postalardı bunlar. Ancak içlerinden biri vardı ki kısa ve öz bir perspektiften değerlendirme istiyor gibiydi. Bir başka deyişle ‘o rehber yazısındakileri yapacağım da daha başka bir değişim lazım bana ama ne?’ der gibiydi.

Bu yazı da üzerindeki ataleti atmak, yeni bir başlangıç yapmak isteyenlere gelsin o halde…

Haberin Devamı

1. O KAFAYI Bİ DEĞİŞTİR ÖNCE!

Evet yanlış okumadınız. Önce sizin bir kafanızı yani düşünce yapınızı değiştirmeniz gerekiyor. Hala kafanıza başkalarının ne diyeceğini, ne düşüneceğini takıyorsanız o kafanın size bir yararı olmaz. Atın ve yenisini alın.

Öyle bir yeni kafa olsun ki; bugüne kadar yaptıklarınızı tekrarlamayan, yeniliklere açık, Müslüman mahallesinde salyangoz olmasa da karides satmayı düşünebilen, yaptığı icraatı çocukluk arkadaşı dalga geçti diye 2 günde vazgeçmeyecek bir zihne sahip olsun.

2. PAZARLAMADA KENDİNLE BAŞBAŞASIN, BUNUN FARKINDA OL!

Pazarlama küçük ölçekli işletmeler için fikir kadar önemlidir. Bu nedenle markanızın pazarlamasını başkalarının ellerine bırakmaktansa kontrolü ele almalı ve yarattığınız markayı olması gereken yere konumlandırmalısınız. Böylece yaptığınız her değişiklik, attığınız her adım önce size yansıyacak ve her olumlu gelişmede işinize daha çok sarılacaksınız.

3. MÜŞTERİLERİNE YÜRÜYEN CÜZDAN OLARAK BAKMAYI KESER MİSİN?

Müşterilerinize veya potansiyel müşterilerinize ailenizde sevilen / değer verilen bir kişiymiş gibi bakmalısınız. Düşünün ki, bu kişi sizin adınıza faturalarınızı ödüyor, kiranızı veriyor ve sizin işinizi yapmanıza yardımcı oluyor. Bu kişiye minnettar olmaz mıydınız? İşte müşterileriniz de tam olarak böyledir. Onlardan kazandığınız parayla işinizi devam ettirebileceğinizi ve daha yeni müşterilere, kazançlara yelken açacağınızı unutmayın. Onlara da hakettikleri gibi yani ‘naif’ yaklaşın. Onlar adına düşünmeyi değil de fikirlerini sormayı deneyin. Ve anlattıklarını dinleyin, not alın ve önemseyin…

Haberin Devamı

İşte böyle… 3 adımda yeni bir başlangıç yapmak sizin elinizde. Değişime kendinizden başlayıp işinize yansıtırsanız göreceksiniz ki hayalleriniz bir bir gerçekleşecek. Hayal demişken, hayal kurmak ve hayal dünyasında yaşamak arasındaki farkı da bilmek gerekli. Benim bu konudaki stratejim hayalini kurduğunuz şeyleri tıpkı hedefleriniz gibi küçük parçalara ayırmak. Sonra adım adım hedeflerinize ulaşırken hayallerinizi de o paralelde büyütmek. Bir denemekte fayda var bence…