21.07.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Şirketin açıklamasına göre kupa maçlarının oynandığı stadyumlarda yapılan harcamaların yüzde 50’sinin kart, cep telefonu veya giyilebilir ödeme cihazları ile temassız olarak gerçekleşti.
Visa kart sahipleri turnuva boyunca maçların oynandığı stadyumlarda işlem başına ortalama 23 dolar harcadı. Bu harcamalarda Rus taraftarlar başı çekerken, onları ABD ve Meksikalı taraftarlar takip etti. Bireysel ödemelerde görülen en yüksek ortalama harcama tutarları 68 dolar ile stadyum içi logolu ürün alımları, 53 dolar ile Fan Fest alanından logolu ürün alımları ve 13 dolar ile stadyum içi yiyecek ve içecek harcamaları oldu.
Ev sahibi harcadı
Visa Inc. Pazarlama ve İletişim Başkanı Lynne Biggar yaptığı açıklamada, şirketin sponsorlukları, global platformlarda ödeme teknolojilerindeki en son yenilikleri tanıtma fırsatı yakaladığını söyledi. Biggar, “Visa kart sahiplerinin FIFA Dünya Kupası harcama verileri, Rusya’da temassız ödemelerin büyüdüğünü ve taraftarların kuyruklarda beklemek yerine zamanlarını maçları izlemeye ayırmak için hızlı ve güvenli ödeme yöntemlerini tercih ettiklerini ortaya koyuyor” dedi.
Rusya’da düzenlenen 2018 FIFA Dünya Kupası’nda final karşılaşmasına kadar oynanan 62 maçta stadyum içi alışverişlerde en yüksek harcama ev sahibi takım Rusya ile Suudi Arabistan arasında Luzhniki Stadyumu’nda oynanan açılış maçında gerçekleşti. Taraftarlar bu maçta yaklaşık 900 bin dolar harcama yaptı. Bu tutarın yüzde 69’unu Rus taraftarların yaptığı harcamalar, yüzde 31’ini ise diğer ülkelerden gelen taraftarların yaptığı harcamalar oluşturdu.
En çok harcayan 10 Ülke
Rusya: 12 milyon dolar
Amerika: 3 milyon dolar
Meksika: 1,5 milyon dolar
Çin: 1,1 milyon dolar
Arjantin: 700.000 dolar
Peru: 560.000 dolar
İngiltere: 550.000 dolar
Brezilya: 500.000 dolar
Kolombiya: 420.000 dolar
Avustralya: 400.000 dolar